Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@17:37:15 GMT

طرح هادی روستای اهون سال ها نیمه کاره رها شده است

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۶۱۹۰

طرح هادی روستای اهون سال ها نیمه کاره رها شده است

عضو شورای اهون بشاگرد گفت: طرح هادی روستا که در سال های گذشته با مشارکت مردم و به وسیله پیمانکاران روستایی ساخته شد اکنون نمیه کاره رها شده و در اثر بارندگی در حال تخریب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛صابر حسن زاده، عضو شورای اهون شهرستان بشاگرد در گفتگو با بشاگرد نیوز با اشاره به طرح های نیمه تمام این روستا، اظهار کرد: سالن ورزشی روستای اهون که حدود دو سال از افتتاح آن می گذرد همچنان در نیمه تمام است و هیچ پیشرفتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای اهون بشاگرد بیان کرد: پیمانکار این سالن ورزشی عدم اختصاص بودجه برای ادامه ساخت را عامل راکد ماندن این پروژه عنوان می کند.

استعداد ورزشکاران اهون در زمین های خاکی خاک می خورد

حسن زاده با بیان اینکه روستای اهون با جمعیتی حدود ۱۶۰۰نفر واقع در بخش مرکزی یکی از مناطق ورزش خیز بشاگرد است، تصریح کرد: با وجود قهرمانی های متعدد تیم فوتبال اهون در سطح شهرستان و وجود تیم های ورزشی بانوان اما سالنی برای تمرین و انجام بازی ها وجود ندارد و مردان نیز در زمین های خاکی و غیر استاندارد بازی می کنند.

وی، عدم دسترسی به اینترنت پر سرعت یکی دیگر از مشکل این روستا با حدود ۴۰نفر دانشجو عنوان کرد و گفت: پس از گذشت سال ها و وجود زیر ساخت های لازم جهت ارتقا پس از پیگیری های بسیار همچنان در پایین ترین سطح ممکن واقع است.

طرح های هادی روستای اهون در انتظار تخصیص بودجه

عضو شورای اهون بشاگرد ادامه داد: مسیر ارتباطی این روستا به جاده اصلی شهرستان هم یکی از اصلی ترین معضلات اهون به شمار می رود که با وجود حضور کارشناسان و اتفاق نظر برای بهسازی آن همچنان پس از گذشت سال ها فقط در حد تصمیم باقی مانده و رانندگان به دلیل خرابی مسیر مسافران را در چند کیلومتری روستا پیاده می کند.

حسن زاده افزود: این روستای ۱۶۰۰نفری با چند مجموعه خوابگاهی یکی از مناطق غنی آب به شمار رفته اما به دلیل عدم بهسازی چشمه هایی که در اثر سیل از بین رفته اند درکنار مراجعات متعدد برای بهسازی به اداره های مربوطه در سطح استان هیچ خبری از ترمیم و بهسازی نیست و روستا به شدت درگیر بی آبی است.

وی یادآور شد: طرح هادی روستا که در سال های گذشته با مشارکت مردم و به وسیله پیمانکاران روستایی ساخته شد اکنون نمیه کاره رها شده و در اثر بارندگی در حال تخریب است.

عضو شورای اهون بشاگرد خاطر نشان کرد: با توجه به مراجعات انجام شده گفته شده که ادامه این پروژه باید به صورت مشارکتی توسط مردم و دهیاری انجام شود که پرداخت هزینه های آن از توان دهیاری و مردم خارج است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۶۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است

کیومرث حبیبی به تشریح برنامه های دولت برای ایجاد زیرساخت های ثبت جهانی در روستای پالنگان پرداخت و گفت: حدود سه سال است که در حال تلاش برای ثبت جهانی این روستا هستیم و ایجاد زیرساخت ها نیز یکی پس از دیگری انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان افزود: بر اساس دستورالعمل‌ها اقداماتی مانند رمپ معلولین، سنگ‌فرش راه و ... باید ایجاد شود.

وی گفت: رویدادمحوری یکی از پارامتر‌های اصلی در ثبت جهانی روستاهاست که تاکنون سابقه برگزاری یک رویداد با حضور بیش از ۳۰ هزار نفر جز در پالنگان، در هیچکدام از روستا‌های کاندید ثبت جهانی برگزار نشده است.

حبیبی با اشاره به رفع مشکل ۳۰ ساله شبکه فاضلاب روستای پالنگان، بیان کرد: لوله لازم برای اجرای این پروژه خریداری شده و ظرف یکی دو سال آینده اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید

طنین نوای هزار دف در پالنگان + تصاویر

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان، جاده دسترسی روستا نیز توسط راهداری و با مشارکت مردم در حال تعریض است ضمن اینکه کل جاده دسترسی نیز با توجه به برنامه‌ریزی برای ثبت جهانی پالنگان در دستور کار است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل روشنایی روستای پالنگان مرتفع شده و احداث چند چشمه سرویس بهداشتی هم در برنامه قرار دارد، ادامه داد: همچنین در روستای تاریخی گردشگری پالنگان یک زمین فوتسال یا زمین محصور فوتبال گل کوچک احداث می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان با بیان اینکه دنبال نورپردازی آثار تاریخی هستیم گفت: اگر بتوانیم این روستا را در گان‌های مختلف به عنوان ثبت جهانی ثبت کنیم می‌توانیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم.

 روستای پالنگان جز ۸ استان کاندید برای ثبت جهانی است و براساس امتیاز‌هایی که یونسکو اعلام کرده، پالنگان و ابیانیه دو روستای اول از این هشت روستای انتخاب شده هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • بسته شدن ورودی روستای ماربین
  • رنجش متقاضیان مسکن ملی فردیس از نیمه کاره رها شدن پروژه + فیلم و تصاویر
  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • بازگشایی راه‌های روستایی بخش گافر و پارامون بشاگرد تا پایان هفته
  • هزار دف، یک پیش نیاز برای ثبت جهانی پالنگان است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بازنگری طرح هادی ۸ روستای آستارا در دستور کار قرار دارد
  • بازنگری ۲۷۴ روستا در چهارمحال و بختیاری در طرح هادی
  • پروژه نیمه‌کاره ورزشی زهک چشم‌انتظار تأمین بودجه