Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز گفت: طبق آخرین سر شماری انجام شده در پاییز امسال تعداد کلونی های زنبور عسل در شهرستان به پنج هزار ۵۳۸ مورد، رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آوای نطنز، عبدالرضا مهدی بادی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران، از پایان عملیات سر شماری از کلونی های زنبور عسل در شهرستان نطنز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز افزود: طبق آخرین سر شماری انجام شده در پاییز امسال تعداد کلونی های زنبور عسل در شهرستان به پنج هزار و ۵۳۸ کلونی رسیده است.

وی با بیان این که ۷۳ زنبور دار فعال در شهرستان نطنز به فعالیت می پردازند، تصریح کرد: امسال از مجموع این تعداد کلونی ثبت شده در شهرستان، بیش از ۳۵ تن عسل برداشت شده است.

مهدی بادی بیان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی در شهرستان، تولید عسل نسبت به سال قبل چهار تن افزایش داشته است.

وی گفت: شهرستان نطنز با وجود آب و هوای متنوع کوهستانی و وجود گیاهان داروئی محیط مناسبی برای پرورش زنبور عسل به شمار می آید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نطنز همچنین از برگزاری دوره آموزشی پرورش ماهی در هفته گذشته برای ۲۲ نفر از متقاضیان خبر داد و ادامه داد: شرکت کنندگان در این کلاس اصول فنی و مراحل پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره را فراگرفتند.

وی خاطر نشان کرد: سالانه ۹۵ تن ماهی گرمابی و سرد آبی در شهرستان نطنز تولید می شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۶۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد

در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده است و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • زنبور سرخ یا همان زنبور گاوی خودمان! (عکس)
  • فرآیند کشت، پرورش و برداشت خیار محلی در کامبوج (فیلم)
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • از بین رفتن کلونی‌های معتادان متجاهر در تهران
  • ۱۴ منطقه فارس میزبان دانش آموزان قرآنی