Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسای جمهوری مصر و سودان برای مشارکت در سی‌امین نشست اجلاس سران اتحادیه آفریقا و نشست سه جانبه با اتیوپی به این کشور می‌روند.

ایران آنلاین / عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و همتای سودانی وی برای مشارکت در سی‌امین نشست اجلاس سران اتحادیه آفریقا به اتیوپی می‌روند، قرار است این نشست ۲۸ و ۲۹ ژانویه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد، سیسی در نشست سه جانبه مصر، سودان و اتیوپی در حاشیه مشارکت خود در نشست‌های سران آفریقا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی شرکت خواهد کرد.

پیشتر سامح شکری، وزیر خارجه مصر با ابراهیم غندور، همتای سودانی خود دیدار و به گفته احمد ابوزید، سخنگوی وزارت خارجه مصر دو طرف برای تاکید بر عمق روابط تاریخی میان مصر و سودان و تحکیم این روابط علیه اقدامات تحریک آمیز بر انجام این دیدار تمایل نشان دادند.

ابوزید افزود، شکری و غندور بر ضرورت حفظ روابط دوجانبه و امکان برگزاری نشست سه جانبه توافق کردند.

سران آفریقا با شعار "پیروزی در مبارزه با فساد، خط مشی مداوم به سوی تحول آفریقا" برخی از مسائل از جمله مبارزه با فساد، مهاجرت غیرقانونی، قاچاق انسان و مقابله با اظهارات رئیس جمهوری آمریکا علیه آفریقایی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل

سفیر ایران از آزادی پنج صیاد ایرانی بازداشت شده در کشور «سیشل» و بازگشت آنها به کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران افزود: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آبهای سیشل دستگیر شدند، آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

سیشل با نام رسمی جمهوری سیشل، کشور جزیره‌ای در خاور قارهٔ آفریقاست که در درون آب‌های اقیانوس هند جای گرفته‌است. سیشل، کوچک‌ترین کشور قاره آفریقا است که پایتخت آن ویکتوریا است.

این کشور، تنها کشور آفریقایی دارای شاخص توسعه انسانی با درجهٔ بسیار بالا می‌باشد. سیشل از مجمع‌الجزایری شامل ۱۱۵ جزیره تشکیل شده‌است که در حدود ۱۵۰۰ کیلومتری قاره آفریقا واقع شده‌اند.

این جزایر در شمال ماداگاسکار قرار گرفته‌اند. سیشل با ۱۰۰٬۰۹۲ نفر جمعیت، یکی از کمترین جمعیت‌ها را در میان کشورهای آفریقا دارد./ ویکیپدیا

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی
  • آغاز به کار نشست مقدماتی پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا
  • نشست مقدماتی اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور