Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@09:57:25 GMT

از تبار اسماعیل؛ وصف اولین ذبیح فاطمیون+فیلم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۶۴۷۸

از تبار اسماعیل؛ وصف اولین ذبیح فاطمیون+فیلم

‍‍‍‍‍‍

رضا اسماعیلی، جوان افغانستانی بود که با تشکیل تیپ فاطمیون به صف مدافعان حرم حضرت زینب (س) پیوست و در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ به شهادت رسید. ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ فرهنگی حماسه و پایداری نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، رضا اسماعیلی، جوان افغانستانی بود که با تشکیل تیپ فاطمیون به صف مدافعان حرم حضرت زینب (س) پیوست و در بهمن ماه سال 1392 به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یک جوان افغانستانی ساکن مشهد بود. یک جوان ورزشکار و نائب‌قهرمان وزن 55کیلوگرم پرورش اندام استان خراسان رضوی بود. حدودً 19 سال داشت و در دانشگاه فردوسی مشهد مشغول تحصیل بود. رضا در نبرد با تکفیری‌ها نمونه نداشت، بسیاری از دشمنان را به جهنم فرستاده بود. در نبرد آزادسازی شهرک شیعه‌نشین زمانیه، بسیار شجاعانه جنگید و بعد هم اسیر دست پیروان یزید شد. هنوز ساعتی از اسارت رضا اسماعیلی نگذشته بود که در شبکه‌های مجازی تصاویر او پخش شد. سر بریده‌ رضا بر دستان آن‌ها می‌چرخید. دوستانش عملیات را ادامه دادند و شهرک آزاد شد و پیکر رضا به دست آمد، اما سربریده‌اش نه.

سرود «از تبار اسماعیل» ویژه شهید رضا اسماعیلی (ذبیح فاطمیون) اولین ذبیح جبهه مقاومت در یادواره شهید رضا اسماعیلی اجرا شد. شعر این سرود را جواد شیخ الاسلامی در وصف شهید رضا اسماعیلی سروده است. فیلم این اجرا در ادامه قابل مشاهده است:

انتهای پیام/

R1013186/P1013197/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط شهدای مدافع حرم مدافعان حرم + فیلم لشکر فاطمیون

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از مدافعان امنیت و اقتدار کشور در مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ در این مراسم حاضران، اقتدار کشور را در گرو قدرت و عزت نیروهای مسلح دانستند و از سالها مجاهدت دلاورمردان نیروهای نظامی و انتظامی قدردانی کردند.

ماموستا عبدالسلام امامی، امام جمعه مهاباد در آیین تجلیل از مدافعان امنیت و حافظان اقتدار و صلابت کشور گفت: نقش بی بدیل و تعیین کننده سپاه درکنار دیگر نیروهای مسلح در افزایش توان دفاعی و امنیتی، نه تنها موجب امنیت پایدارکشور شده بلکه جمهوری اسلامی را به یک قدرت بازدارنده جهانی تبدیل کرده است.

حسن عباسی، فرماندار ویژه شهرستان مهاباد هم در این مراسم روحیه جهادی، آمادگی علمی و عملی، کمک به محرومان و حوزه تولید در کشور و مقابله با دشمنی ها را از ویژگیهای بارز سپاه پاسداران دانست.

امیر سرتیپ دوم عیسی بیات، فرمانده تیپ 364 شهید نصیرزاده ارتش در مهاباد،و سرهنگ اکبر نوروزی، فرمانده قرارگاه امام سجاد(ع) و سپاه مهاباد هم در این مراسم اقتدار و صلابت نیروهای مسلح را مایه امیدواری دوستان و یأس و ترس دشمنان نظام اسلامی عنوان کردند.

بنایی رئیس دادگستری، ماموستا تمرنژاد مسئول مرکز اسلامی، حجت الاسلام آقامحمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی و وطمانی سخنگوی شورای اسلامی شهر و نماینده سازمانهای مردم نهاد مهاباد هم در سخنانی، عملیات وعده صادق را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و امنیت کنونی کشور را مرهون مجاهدتهای سرداران و دلاورمردان نیروهای مسلح دانستند.

روحانیان و علما،خانواده معظم شهدا، سران عشایر منگور، اساتید حوزه و دانشگاه، معتمدان، بازاریان و فعالان اقتصادی، فرهنگی و مدنی هم نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران را عامل عزت و اقتدار نظام و انقلاب اسلامی عنوان کردند.

در این مراسم از مدافعان امنیت و حافظان صلابت و اقتدار کشور با اهدای لوح تجلیل شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «آلاء» به تونس می‌رود
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود ! +عکس
  • هیئات مذهبی بازوی قوی در تدوین برنامه‌های تبلیغات اسلامی است
  • فوتبال بانوان زیر ۱۸ سال کافا؛ پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • پیروزی دختران جوان ایران برابر ترکمنستان
  • این شهید پسردایی ۱۵۰ افغانستانی بود!+عکس
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • تکریم و قدردانی از خانواده شهدای فاطمیون + فیلم
  • تجلیل از مدافعان امنیت و اقتدار کشور در مهاباد
  • اولین جداشده استقلال در پایان فصل مشخص شد