Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@16:02:50 GMT

ده کلمه ممنوعه در تولید محتوا جهت سئو

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۶۶۳۷

رپورتاژ / امروزه دیگر کمتر کسی هست که با معجزه تولید محتوا آشنایی نداشته باشد. همین چند وقت پیش بود که یک نفر که درزمینهٔ تجهیزات سرمایشی فعالیت می‌کرد، تماس گرفت و به‌غیراز خدمات سئویی که نیاز داشت، تأکید بر تولید محتوای سایت خود داشت.

ده کلمه ممنوعه در تولید محتوا جهت سئو

امروزه دیگر کمتر کسی هست که با معجزه تولید محتوا آشنایی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین چند وقت پیش بود که یک نفر که درزمینهٔ تجهیزات سرمایشی فعالیت می‌کرد، تماس گرفت و به‌غیراز خدمات سئویی که نیاز داشت، تأکید بر تولید محتوای سایت خود داشت. وقتی از او درباره این مسئله پرسیدیم که چرا این‌قدر بر محتوا تأکید دارد، در پاسخ گفت که امروزه مشتریان من به دنبال چگونگی کار کردن دستگاه‌ها هستند و من می‌خواهم که با محتوا سایت خود را غنی کنم و هم مرجعی پاسخ برای آن‌ها باشم. ما بر اساس گفته‌های این دوست عزیز و دیگر مشتریان خود، فهمیدیم (حتی شرکت‌های دیگری هم که درزمینهٔ طراحی سایت و سئو فعالیت می‌کنند.) که افراد کم‌کم دارند به  قدرت و معجزه تولید محتوا پی می‌برند.

اگر می‌خواهید با نکات تولید محتوا آشنا شوید، توصیه می‌کنیم که حتماً مقاله زیر را مطالعه کنید:

 تولید محتوا

مسئله تولید محتوا در ایران، به‌تازگی رواج پیداکرده است. البته قبلاً هم وجود داشت ولی کسی پی به قدرت آن نبرده بود. برای همین هنوزِ خیلی از شرکت‌ها و افراد اشتباهاتی را نیز در آن انجام می‌دهند. اشتباهاتی مانند روان نبودن جملات، اشتباه نوشتاری و غیره است. یکی از این موارد و اشتباهات، استفاده از عباراتی که سعی می‌کند شمارا به‌طور کاذب بالا بکشد. کاربران امروزه خیلی باهوش‌تر گذشته هستند و کمتر حوصله تبلیغات شمارا دارند. آن‌ها بیشتر دنبال مطالبی هستند که نیاز آن‌ها را رفع نماید. ما در این مقاله قصد داریم تا ده کلمه اشتباهی که هر نویسنده‌ای متأسفانه در محتوای خود به کار می‌برد را بیان کنیم.

کلماتی که نباید استفاده نمایید

1. لایک

این عبارت بیشتر در محتواهای شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود. ما این را به‌نوعی گدایی لایک می‌نامیم. بعضی از شرکت‌ها، به‌منظور افزایش لایک پست‌های انتشاریافته خود در شبکه‌های اجتماعی، از کاربران خود می‌خواهند که با لایک کردن آن‌ها، تخفیفات ویژه‌ای بگیرند. این متد که امروزه شدیداً استفاده از آن نهی می‌شود، قبلاً به دلیل این سرعت نفوذ و ورود شبکه‌ها بالابود، جواب خوبی می‌داد اما امروزه نتیجه معکوسی را به همراه خواهد داشت.

اجازه بدهید که کاربران، محتوا را اگر واقعاً از آن خوششان آمد لایک کنند نه اینکه با ترفندهای سعی در لایک اجباری داشته باشید.

2. واقعاً

این عبارت متأسفانه در تبلیغات بعضی از محصولات هم دیده می‌شود. برای مثال حتماً در تبلیغات مایع‌های ظرف‌شویی که در تلویزیون پخش می‌شود، مشاهده کرده‌اید که از عبارت " واقعاً تمیزکننده و از بین برنده کثیفی‌ها " به‌کاربرده می‌شود. این عبارت‌ها هم نیز در محتواهای بسیاری از شرکت‌ها دیده‌شده است.

برای مثال شرکتی در معرفی محصولات خود، می‌نویسد که "این محصول واقعاً یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌تواند نیازهای شمارا برطرف نماید." استفاده از این عبارت‌ها و شبیه به آن، بیشتر بر وجهه خود شما آسیب می‌رساند. من کاربر با خواندن این کلمه، حس می‌کنم که شرکت در نظر دارد با غلو کردن محصولات خود را به فروش برساند و محصولات آن‌ها ویژگی‌های مشخصی ندارد.

شاید / احتمالاً

تا زمانی که از مسئله‌ای مطمئن نشدید، در مورد آن هیچی ننویسید. هیچ کاربری امروزه دیگر به احتمالات توجهی نمی‌کند. برای مثال به کار بردن جمله زیر به‌راحتی می‌تواند کاربر را از خرید محصول شما منصرف کند:

·  ".... احتمال دارد در این کتاب‌باز هم نتوانید پاسخ سؤال خود را پیدا کنید...."

مسلماً هر کاربری با دیدن این جمله، به‌راحتی از خرید کردن کتاب شما منصرف می‌شود و به دنبال منبع دیگری می‌گردد که پاسخ سؤال آن را دقیقاً داشته باشد.

چیز

این عبارت در فارسی خودمان زیاد اتفاق می‌افتد، برای مثال مکالمه زیر را در نظر بگیرید:

پسر این چیزو بده... کدوم چیز... همون چیز که کنار اون چیز بزرگه آبیس... آهان دیدم الآن می دم...

شما فقط در صورتی می‌تواند متوجه شوید که منظور آن‌ها از چیز چیست که خودتان در مکان بوده باشید، در غیر این صورت هیچی متوجه نمی‌شوید. متأسفانه خیلی نویسنده‌ها، در مطالب خود از عبارات چیز زیاد استفاده می‌کنند و فکر می‌کنند که کاربران هم متوجه منظور آن‌ها می‌شوند.

. شگفت‌انگیز/ بسیار معروف / بزرگ

قصد فروش شارژ تلفت هماره دارید یا یک جایزه بنز الگانس برای محصولات خود قرار داده‌اید؟ شما قرار است که با معرفی ویژگی‌ها در محتوا، کاربران خود را ترغیب کنید. اگر ویژگی‌های شما خوب باشد یا محتوای شما به‌خوبی نوشته‌شده باشد، دیگر اصلاً نیازی در به کار بردن این عبارت‌ها وجود نخواهد داشت. این را در نظر داشته باشید که هر چه از خودتان بیشتر تعریف کنید، کاربران بیشتر زده می‌شوند.

کاملاً

این کلمه ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد و بسته به نوع جمله آن دارد. بعضی از نویسنده‌ها از مشتقات این کلمه مانند دقیقه و غیره به کار می‌روند. در حالت کلی منظور نویسنده یعنی اینکه من از محتوایی که می‌نویسم صد درصد مطمئنم. نمی‌توانیم بگوییم که این کلمه مناسب نیست ولی به‌هرحال توصیه می‌کنیم که تا حد ممکن اگر قصد تعریف دارید، به‌هیچ‌وجه به کار نبرید.

تقریباً

به کار بردن این کلمه هم یعنی اینکه شما از محتوایی که می‌نویسید، مطمئن نیستید. همان‌طور که گفتیم کاربران به محتوا و اطلاعات تقریبی به‌هیچ‌وجه اعتماد نمی‌کنند.

البته یک نکته‌ای را هم که در آخر بهتر است بیان کنیم این است که بعضی‌اوقات شما ناچار به کار ببرید، همان‌طوری که ما در این مقاله آموزش سئو سایت به کاربردیم. مهم این است که این کلمات شما از هدف اصلی که مدنظرتان است، دور نکند.

 

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۶۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟

ایتنا - اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.
بر اساس اعلام اینستاگرام، محتواسازان کوچک که مخاطبان کمتری دارند با تغییر الگوریتم این رسانه اجتماعی به راحتی محتواهای دست اول خود را به‌دست کاربران می‌رسانند.

شرکت متا با تغییراتی که در الگوریتم پیشنهاد بخش لیز اعمال می‌کند، محتواهای دست اول را بیشتر از گذشته به کاربران پیشنهاد می‌دهد. 

همچنین با این تغییرات، سیستم رتبه‌بندی محتوای اینستاگرام پست‌هایی که فقط محتواهای دیگران را بازنشر می‌کنند، کمتر پیشنهاد می‌دهد.

در گذشته، سیستم رتبه‌بندی محتوای اینستاگرام پست‌های محتواسازانی که دنبال‌کنندگان بیشتری داشتند، و همچنین اکانت‌هایی که محتواهای دیگران را بازنشر می‌کردند را بیشتر از تولیدکنندگان محتواهای دست اول و کوچک به کاربران پیشنهاد می‌کرد.

 

با تغییرات جدید در الگوریتم اینستاگرام، اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان بیشتری دارند دیگر در اولویت قرار نمی‌گیرند.

بر اساس اعلام اینستاگرام، این تغییرات در ماه‌های آینده قابل مشاهده خواهد بود.

اینستاگرام مدتی است که تغییرات مهمی را در نحوه استفاده کاربران از این پلتفرم ایجاد کرده است. شرکت متا تصمیم گرفته است که به توصیه محتوای سیاسی و اجتماعی پایان دهد. این شرکت پیشتر اقدام‌های متعددی را برای محافظت از کاربران کودک انجام داده است.

دیگر خبرها

  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • کلاهبرداری تتر چیست و چطور آن را تشخیص دهیم
  • هوش مصنوعی چگونه به خانه‌داری کمک می‌کند؟
  • الگوریتم اینستاگرام تغییر می کند؟
  • حل مشکل املای دانش‌آموزان با طرح بازی و ورزش معلم سمنانی
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • چرا اینستاگرام الگوریتم خود را تغییر می‌دهد؟
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • گزینه عجله ندارم از تپسی حذف شد