Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-03-28@15:25:21 GMT

چرازنان باردارخون دماغ می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۶۶۷۵

چرازنان باردارخون دماغ می‌شوند؟

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، برخی خانم‌ها در دوران بارداری دچار خونریزی بینی می‌شوند و بلافاصله به پزشکشان مراجعه می‌کنند تا بفهمند آیا خون‌دماغ درا ین زمان، طبیعی است یا خیر؛ باید گفت: علت این نوع خونریزی معمولا پرخون بودن مخاط است که به دلیل نازک شدن سطح مخاط اتفاق می‌افتد.
در واقع در دوران بارداری خونریزی‌های ضعیف و بی‌خطر بینی نسبتا شایع است که به گشاد شدن عروق خونی و داخل بینی منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علاوه بر پرخون بودن مخاط که شایع‌ترین علت خونریزی بینی در خانم‌های باردار است، دلایل دیگری هم در بروز این مشکل موثرند که متخصص زنان بعد از معاینه نسبت به رفع آن‌ها اقدام خواهد کرد. البته نقش پیشگیری را هم نباید نادیده بگیریم. به‌عنوان مثال نوشیدن آب فراوان و استفاده از دستگاه بخور و افزایش رطوبت هوا در محیط باعث می‌شود تا تمام بافت‌هایتان ازجمله مخاط بینی دچار خشکی نشود و خونریزی اتفاق نیفتد.


همچنین باز نگه داشتن دهان هنگام عطسه در خانم‌هایی که سابقه خونریزی بینی دارند تا حد زیادی از خونریزی‌های مجدد جلوگیری می‌کند. تخلیه محتویات بینی با فشار هم می‌تواند عامل مهمی برای خونریزی از بینی باشد، پس از این کار اجتناب کنید.
در این بین یادتان باشد احتمال بروز خونریزی از بینی در افراد مبتلا به سینوزیت و هنگام سرماخوردگی افزایش می‌یابد. حتی احتمال خشک شدن غشای داخل حفرات بینی و در نتیجه خونریزی هنگام قرار گرفتن در هوای سرد، بویژه در مجاورت کولر گازی زیاد است.



دارو‌های مجاز و غیرمجاز

گاهی اوقات پزشکان به منظور پیشگیری از خشکی مخاط بینی استفاده از سرم فیزیولوژی یا پماد‌های نرم‌کننده مثل وازلین یا ویتامین A. را توصیه می‌کنند که در بسیاری از مواقع مفید است، اما اسپری‌های بازکننده بینی و ضداحتقان‌ها اصلا گزینه مناسبی نیستند، چون مخاط بینی شما را خشک و زمینه خونریزی را فراهم می‌کنند.



چطور خونریزی بند می‌آید؟

زمانی که خونریزی از بینی شروع می‌شود دراز نکشید و سرتان را به پشت خم نکنید، چون باعث بلع خون و تهوع و استفراغ می‌شود. پس بنشینید و سرتان را صاف به سمت بالا نگه دارید و روی آن سوراخ بینی را که در حال خونریزی است به مدت ۱۰ دقیقه فشار دهید و فشار را یک ثانیه هم قطع نکنید؛ حتی اگر خیلی کنجکاو هستید که بفهمید خونریزی بند آمده است یا نه، چون این کار عمل انعقاد خون را مختل می‌کند و خون بیشتری را از دست می‌دهید.


یادتان باشد استفاده از یخ هم کمک‌کننده است، چون باعث انقباض عروق می‌شود. یک کیسه یخ روی بینی و گونه‌هایتان بگذارید و با دست دیگرتان با وارد آوردن فشار جلوی خونریزی را بگیرید، اما در صورتی که خونریزی بعد از ۱۰ دقیقه بند نیامد حتما به اورژانس مراجعه کنید. حتی خونریزی‌های مداوم هم طبیعی نیست و باید موضوع را با پزشکتان در میان بگذارید.

آخرین خبر

2025

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۶۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظارات از خیبر بالاست/ بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند

ایسنا/لرستان سرمربی خیبر می‌گوید درست است که ما صدر جدول هستیم اما انتظارات بالاست ولی با کسب سه امتیاز باارزش از خوشه طلایی تثبیت شدیم.

رضا مهاجری در خصوص این بازی  که با پیروزی یک بر صفر خیبری‌ها به پایان رسید و صدرنشینی دوباره نماینده لرستان را به همراه داشت، گفت: خوشه طلایی هم تغییرات مثبتی داشت. تیم‌ها در این بازی‌ها تمام وجودشان را می‌گذارند که به حداقل امتیاز دست پیدا کنند.

وی ادامه داد: در نیمه اول ما فشار آوردیم و خوشه طلایی کمی عقب‌تر بازی می‌کرد و بازی را بسته و دنبال این بود که با انتقال از دفاع به حمله خودش را صاحب موقعیت کند. در نیمه اول ۲-۳ موقعیت خوب داشتیم و استفاده کردیم اما روی ضربه ایستگاهی به گل رسیدیم و کارمان راحت‌تر شد.

مهاجری افزود: کار خوب پیش می‌رفت و بازی را پیش‌بینی شده جلو می‌بردیم اما متاسفانه اخراج بازیکن و هدردادن موقعیت‌ها ما را تحت تاثیر قرار داد.

وی بیان کرد: از مهاجمی که آن گل را می‌زند، نزدن موقعیت تک به تک غیرقابل پذیرش است. بازیکن باید تمرکز بالایی داشته باشد و شاید اگر گل دوم را می‌زد، اصلا این اخراج اتفاق نمی‌افتاد و تیم تحت فشار قرار نمی‌گرفت.

سرمربی خیبر تصریح کرد: ما بعد از اخراج مقداری تحت فشار قرار گرفتیم اما دفاع و هافبک‌مان خیلی خوب کار کرد و توانستیم سه امتیاز باارزش خارج از خانه را به دست بیاوریم.

مهاجری همچنین در خصوص اخراج بازیکن خیبر گفت: من از صحنه دور بودم ولی اگر بازیکنم مقصر باشد، قطعا شدید با او برخورد می‌کنم. تعارف نداریم. اگر در آن ۲۰ دقیقه که ۱۰ نفره بودیم اتفاقی می‌افتاد، سرنوشت تیم تغییر می‌کرد.

وی تاکید کرد: بازیکن باید بداند چه لباسی پوشیده و کجا بازی می‌کند و در چه شرایطی است. قطعا اگر با بازبینی فیلم مشکلی باشد، به شدت برخورد می‌کنیم.

سرمربی خیبر در ادامه با بیان اینکه انتظارات بالاست،گفت: من به خوشه طلایی احترام می‌گذارم اما ما روی ۱-۰ صاحب موقعیت شدیم و باید این موقعیت‌ها را گل کنیم اما نمی‌کنیم و اخراجی می‌دهیم.

وی ادامه داد: اخراج هم به نظرم صحنه‌ای نبود که بگوییم تک به تک بود و فداکاری کرد و به نظر من خودخواهی بازیکن بود. البته من صحنه را ندیدم، باید ببینم تا درست تصمیم بگیرم. اخراج کار ما را سخت کرد و به همین دلیل بچه‌ها ناراحت بودند.

مهاجری یادآور شد: فوتبال به یک لحظه اشتباه بستگی دارد و اگر ما دو امتیاز را از دست می‌دادیم، در ادامه کارمان سخت می‌شد. وقتی بازیکنان تحت فشار هستند، شاید عصبانیت‌هایی ایجاد شود.

وی با تاکید دوباره بر اینکه انتظارات از خودمان و تیم‌مان بالاست، گفت: من الان درباره آقای عبدی صحبت نمی‌کنم که سوءتفاهم نشود، اما تمام تلاشش را می‌کند که بچه‌ها در آسایش و آرامش کامل کار کنند. درست است که ما صدر جدول هستیم اما انتظارات بالاست. امروز سه امتیاز باارزش گرفتیم و تثبیت شدیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتظارات از خیبر بالاست/ بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند
  • ۵ عارضه جانبی خطرناک ایبوپروفن؛ از خونریزی معده تا مشکلات باروری
  • تفاوت همدلی با همدردی چیست؟
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر؛ که در این باغ نبینی ثمری بهتر از این
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • اطلاعیه قطعی و افت فشار آب در مهاباد
  • علائم زخم معده را بشناسید
  • زنگ خطر ابتلا به تب کریمه کنگو در زاهدان به صدا درآمد
  • چهار نفر در زاهدان به تب کریمه کنگو مبتلا شدند
  • علت تشنگی زیاد چیست؟