Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:51:34 GMT

اوبلاک بهتر از کاسیاس و والدس

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۶۸۶۷

اوبلاک بهتر از کاسیاس و والدس

دروازه‌بان اتلتیکو مادرید آماری بهتر در ۱۰۰ بازی نسبت به دو دروازه‌بان پیشین رئال مادرید و بارسلونا داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، یان اوبلاک یک‌شنبه در دیدار برابر لاس‌پالماس صدمین بازی‌اش را در لالیگا انجام خواهد داد. دروازه‌بان اتلتیکو مادرید در حالی به این رکورد خواهد رسید که آماری فوق‌العاده را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دروازه‌بان اسلوونیایی در ۹۹ بازی تنها ۵۴ گل دریافت کرده است یعنی میانگین ۰.۵۴ گل در هر بازی.

برنده دو جایزه سامورا (بهترین دروازه‌بان لالیگا) در میان بزرگان تاریخ فوتبال اسپانیا قرار گرفته است اما آمار نشان می‌دهد او بالاتر از دروازه‌بانان بزرگ قرن ۲۱ مانند ایکر کاسیاس، ویکتور والدس و تیبو کورتوآ بوده است. کورتوآ در ۱۰۰ بازی ۸۹ گل دریافت کرد یعنی ۰.۸۹ گل در هر بازی. زمانی که دروازه‌بان بلژیکی اتلتیکو را به قصد چلسی ترک کرد اوبلاک فرصت پیدا کرد به عنوان دروازه‌بان اول تیم مادریدی بازی کند او نه تنها جانشین بدی نبود بلکه افراد زیادی معتقدند بهتر از کورتوا عمل کرده است.

کاسیاس از دروازه مادرید و تیم ملی اسپانیا حفاظت می‌کرد و به یک اسطوره تبدیل شد. او در لالیگا برترین بود و عملکرد درخشانش باعث کسب امتیاز برای مادرید می‌شد. کاسیاس زمانی که از مرز ۱۰۰ بازی عبور کرد آمارش را دریافت گل بهبود بخشید. دروازه‌بان اسپانیایی در ۱۰۰ بازی ۱۰۴ گل (۱۰۴ گل در هر بازی) دریافت کرد. او ۵۰ بار بیش از اوبلاک دروازه‌اش باز شد.  والدس در بارسلونا آمار کاسیاس را بهبود بخشید. او به خاطر حضور کاسیاس نتوانست دروازه‌بان اصلی لاروخا باشد اما در بارسلونا عملکرد خوبی داشت و توانست در ۱۰۰ بازی نخست آمار بهتری نسبت به کاسیاس به ثبت برساند.  والدس در این مدت ۸۶ گل دریافت کرد (۰.۸۶ گل در هر بازی).

مارک آندره تراشتگن

اوبلاک در حالی که اتلتیکو مادرید کمک می‌کند می‌خواهد سومین جایزه سامورایش را به دست آورد. با این حال دروازه‌بان دیگری نیز در لالیگا حضور دارد که نقش مهمی در موفقیت تیمش داشته است. او مارک آندره تراشتگن است که درون دروازه بارسلونا قرار دارد و مانند اوبلاک تنها ۹ گل دریافت کرده است. دروازه‌بان آلمانی عملکرد خوبی داشته اما هنوز فاصله زیادی با رسیدن به ۱۰۰ بازی دارد.

تراشتگن در ۶۳ بازی ۴۹ گل دریافت کرده (میانگین گل در هر بازی ۰.۷۷) و آمار ضعیف‌تری نسبت به اوبلاک داشته است. بارسلونا نسبت به اتلتیکو بیشتر در خطر قرار دارد اما مالکیت توپ بیشتری دارد. این هم روشی برای دفاع کردن است.

انتهای پیام