Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: ۳۰ درصد از مردم مرکز استان در حاشیه شهرها سکونت دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محمود ثمینی، در شورای زکات استان با براز نگرانی نسبت به روند روبه افزایش مهاجرت روستاییان به مرکز استان، گفت: هم‌اکنون از جمعیت حدود ۳۲۵ هزار نفر این شهرستان ۲۳۵ هزار نفر آنها ساکن شهر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثمینی با بیان اینکه افزایش مهاجرت، رشد حاشیه‌نشینی را در این استان به دنبال داشته است، افزود: ۳۰ درصد از مردم مرکز استان خراسان شمالی در حاشیه شهرها سکونت دارند که این امر افزایش آسیب‌ها و کاهش تولیدات کشاورزی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به گسترش تبلیغات نوین در حوزه زکات، بر ضرورت انجام پژوهش‌های علمی در توسعه این واجب الهی تأکید کرد و گفت: برای پیشبرد اهداف تعالی بخشی فرهنگ زکات، باید از شیوه‌های نوین نظرسنجی و افکار سنجی روستاییان استفاده کرد.

فرماندار بجنورد با تأکید بر اعتمادسازی مردم و ساماندهی حوزه زکات این شهرستان، ادامه داد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی در حوزه خانوارهای روستایی گامی مهم در توسعه فرهنگ این واجب الهی در بین مردم است.

ثمینی بحث تشویقی زکات را امری مطلوب در افزایش فضای اعتماد عمومی اعلام کرد، گفت: استفاده از تشویقی در حوزه زکات، انگیزه مردم در پرداخت این واجب الهی را به دنبال دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۷۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک

فرماندار آبیک از تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند و مجروح شدن دو چوپان در حادثه برخورد با قطار در حوالی آبیک خبر داد. - اخبار استانها -

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تلف شدن 57 رأس گوسفند در حوالی شهرستان آبیک  اظهار داشت: در حادثه ی برخورد قطار با گله‌ گوسفند در حوالی شهرستان آبیک، 57 رأس گوسفند تلف شد.

وی ادامه داد: در این حادثه علاوه بر 57 گوسفند، دو چوپان نیز از ناحیه دست و سر مجروح شدند.

فرماندار آبیک در پایان سخنانش تأکید کرد: علی رغم وجود پل زیر گذر، چوبان گله از روی ریل عبور عبور داده که منجر به چنین اتفاقی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • دستگیری کلاهبردار دارای اعلان قرمز پلیس بین‌الملل در بجنورد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • بیمه و حقوق شوراهای اسلامی ازطرح‌های پیشنهادی به مجلس دوازدهم است
  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • چالشی به نام بلاتکلیفی جاده سلامت در بجنورد