Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@03:38:08 GMT

پدر و مادرها در 7 سال اول زندگی کودک چطور رفتار کنند

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۷۲۰۰

پدر و مادرها در 7 سال اول زندگی کودک چطور رفتار کنند

کارشناس علوم تربیتی در اردبیل گفت: پدر و مادر در مدرسه آدم‌سازی، نقش آموزگارانی را دارند که کودکان از آن‌ها الگو می‌گیرند؛ به عبارتی هفت سال اول زندگی، سال‌های تشکیل پایه‌های اخلاق ، رفتار و نگاه به زندگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ لیلا عبدی کارشناس علوم تربیتی در اردبیل در گفتگو با بانوی کوثر ، با بیان اینکه پدر و مادر بهترین الگوی مناسب زندگی برای کودکان است اظهار داشت : بعضی از والدین در حضور کودک غیبت می کنند یا بدی دیگران را می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدانید که بچه ها واقعا دستگاه های کپی خوبی هستند.

وی بیان کرد: هر آنچه را از شما می بینند و می شنوند بدون آنکه حتی معنی آن را بدانند تکرار می کنند و با بزرگ تر شدن به این کار عادت می کنند. مسلما شرم آور خواهد بود که آنچه را در مورد دیگری شنیده، در جلوی آنها تکرار کنند، در آن وقت کودک را نباید به خاطر کارش سرزنش کرد بلکه باید والدین، خود را به خاطر بی دقتی و اشتباهاتشان سرزنش کنند.

‌کارشناس مهد گفت: یکی از اشتباهات شایع والدین در رابطه با دعوای بچه ها این است که تلاش کنند تا بفهمند چه کسی دعوا را شروع کرده است، و مسبب آغاز مشاجره بوده در این شرایط به دنبال مقصر نباشید.

وی افزود: برخورد نامناسب با کودکان باعث ایجاد ناهنجاری رفتاری در آنها شده و باعث ایجاد نشانه هایی از فشارروانی درکودکان خواهد شد که این نشانه ها به صورت خوابهای آشفته وشب ادراری ،رفتارهای غیرعادی و غیرمنطقی، بدخلقی،ناخن جویدن،مکیدن انگشت، دردهای مزمن شکم وحالت تهوع خواهد بود.

وی بیان کرد: با توجه به تجربیات در این مورد لازم است درصورت طولانی شدن این علائم مراجعه به روانشناس الزامی است.

عبدی تصریح کرد: پدر و مادر در مدرسه آدم‌سازی، نقش آموزگارانی را دارند که کودکان از آن‌ها الگو می‌گیرند .به عبارتی هفت سال اول زندگی، سال‌های تشکیل پایه‌های اخلاق ، رفتار و نگاه به زندگی است .

وی گفت: ادعای ژنتیکی بودن رفتار و اخلاق بی فایده است چون تربیت شما، فیزیولوژی ژن را عوض می کند. روی تربیت دوباره خودتون و کودکانتان کار کنید و بهانه نیارید.

کارشناس علوم تربیتی گفت:هر چه کودک کوچک‌تر است، دنیای او نیز کوچک‌تر است و دنیا را از زاویه دید پدر و مادر می بیند؛ مراقب باشیم چه می گوییم و چه می کنیم .

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۷۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان مرکزی از دنیا آمدن نوزاد عجول در آمبولانس اورژانس ۱۱۵ گیلی خبر داد.

ایران نژاد گفت: در ساعت ۸:۳۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ طی تماس تلفنی با واحد ارتباطات اورژانس ۱۱۵ استان مبنی بر شروع درد‌های زایمانی خانمی ۲۶ ساله در روستای امان آباد، بلافاصله همکاران پایگاه اورژانس گیلی به محل مأموریت اعزام شدند.

او افزود: هنگام رسیدن کارشناسان اورژانس بر بالین مادر باردار، بلافاصله مادر به داخل آمبولانس انتقال و اقدامات اولیه انجام و در حین اعزام ایشان به مرکز درمانی با توجه به آغاز فرآیند زایمان و با تلاش و تخصص کارشناسان اورژانس۱۱۵، نوزاد در آمبولانس متولد شده و به همراه مادر خود در سلامت کامل به مرکز درمانی آیت اله طالقانی منتقل شدند.

 

دیگر خبرها

  • قتل فرزند کوچک‌تر جلوی چشم مادر!/ عکس
  • دو روی سکه معلم بلاگری/کاهش هوش هیجانی دانش آموزان با تولید محتوا از آن‌ها
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • چگونه کودک باهوش‌تری داشته باشیم؟
  • هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • فاجعه انسانی در غزه؛ هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • آغاز زندگی در حرکت خودرو امداد
  • حرکت یافتن زندگی در چهارچرخ امداد