Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ اقای میدری در نهمین نشست بررسی عملکرد طرح‌های اقتصادی مقاومتی با عنوان پنجره واحد خدمات حمایت‌های اجتماعی که با حضور جمعی از مسئولین و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، بر ضرورت ایجاد درگاه پنجره واحد خدمات حمایت اجتماعی تاکید کرد و افزود: برنامه ملی عدالت بنیان کردن اقتصاد و توسعه عدالت اجتماعی در راستای سیاست‌ها و ارکان اقتصاد مقاومتی و با هدف کاهش فقر و گسترش عدالت اجتماعی به وزارت تعاون ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که فقر، انسجام اجتماعی و بهره وری را کاهش می‌دهد، تاکید کرد: دولت با ایجاد پنجره واحد حمایت‌های اجتماعی گام بلندی برای مبارزه با فقر برداشته و تا کنون اقشار مختلفی از جمله کارگران ساختمانی، بیماران خاص، زنان ایرانی دارای همسر غیرایرانی، قالیبافان و صنعتگران صنایع دستی را شناسایی کرده است.

میدری در ادامه به کثرت خدمات قابل استخراج از درگاه مذکور اشاره کرد و گفت: با کمک این سامانه توانستیم چگونگی اشتغال ۲۳ هزار شاگرد اول کنکور را در سال‌های اخیر ردیابی کنیم.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ستاد اقتصاد مقاومتی خواست برای رفع مشکل کدپستی نامعتبر اقدام کند، زیرا همانند بسیاری از کشور‌های جهان باید سیستم به گونه‌ای طراحی شود که کد ملی هر فرد با کدپستی آن منطبق باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۷۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 

به گزارش قدس خراسان، ظهر امروز چهارشنبه تعدادی از فروشندگان بازارهای موقت شهرداری با تجمع مقابل شورای شهر نسبت به قانون جدید ساماندهی این بازارها اعتراض کردند.

صحبت با این افراد که در سنین مختلف و حتی از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان نیز بودند، مشخص کرد که قرار است طبق قانون جدید سازمان میادین شهرداری مشهد، این افراد هر ماهه برای اجاره غرفه در بازارهای موقت در سامانه ثبت‌نام کنند.

اشکال این طرح از نظر این فروشندگان این بود که عنوان می‌کردند «اجناسی که در هر کدام از این بازارها در نقاط مختلف شهر فروخته می‌شود متفاوت است و ما نمی‌توانیم هر ماه اجناس و کالاهای خود را عوض کنیم، خیلی از این اجناس امانی هستند ما پول مردم را چطور پس بدهیم؟»

عده‌ای دیگر میگفتند «در حال حاضر ما چندین سال است در شب بازارها یا بازارهای موقتی که در نزدیکی خانه‌هایمان است کار می‌کنیم اگر قرار باشد هر ماه در یک منطقه شهر باشیم چطور این بارها را آخر شب با خودمان ببریم و روز بعد باز بیاوریم؟»

خبرنگار قدس خراسان پس از شنیدن گلایه‌های این افراد موضوع را از مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد پیگیری کرد.

حسن کلیدری در این خصوص گفت: این موضوع برای اجرای عدالت اجتماعی است چرا که قیمت اجاره این غرفه‌ها در همه نقاط شهر یکسان است، چرا باید یک نفر با قیمت برابر در منطقه خوب شهر باشد و دیگری در یک منطقه پایین‌تر؟

وی افزود: این افراد که تعدادشان در شب بازارها حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر است هر ماهه باید از طریق سامانه ثبت‌نام کنند و مجوز بگیرند و کسی قرار نیست جای آن‌ها را بگیرد، فقط جای این افراد قرار نیست دیگر ثابت باشد.

خبرنگار: معصومه مومنیان

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • انتقال سند سهام آلومینیوم جنوب برای مطالبات بازنشستگان
  • عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 
  • دیدار وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد/ مرتضوی: وزرات نفت بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی اقتصادی کشور را رفع کرد 
  • وزیر نفت با وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی دیدار کرد
  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • تعاونی‌های قم ۲۰ درصد طرح نهضت ملی را می‌سازند