Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنکاراـ ایرناـ عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین سوریه که از روز شنبه 20 ژانویه تحت نام شاخه زیتون آغاز شده است، در هشتمین روز نیز ادامه یافت و این رویداد همچنان در صدر اخبار رسانه های خبری ـ تحلیلی ترکیه قرار دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه ینی شفق در خبری اعلام کرد که صبح امروز در ادامه عملیات موسوم به شاخه زیتون، نیروهای زمینی ارتش ترکیه با همراهی ارتش آزاد سوریه در مناطق راجو و بلبل، سه تپه استراتژیک و 2 روستای مهم را از کنترل معارضان کُرد سوری خارج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه نزدیک به دولت ترکیه در خبر دیگری با استناد به اطلاعیه ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه نوشت: از آغاز عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه سوریه تاکنون 394 تروریست حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د)، یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) و داعش به هلاکت رسیده اند.
بر اساس این گزارش جنگنده های ارتش ترکیه در چارچوب این عملیات تاکنون 340 هدف متعلق به این گروه های تروریستی را منهدم کرده اند.
وبسایت خبری روزنامه وطن در گزارشی تحت عنوان 'شنیده ام که ترکیه آمده' نوشت: با گذشت یک هفته از آغاز عملیات عفرین، سربازان ارتش ترکیه توانسته اند کنترل چندین روستا را از چنگ معارضان کرد سوری خارج کنند و ساکنین این روستاها که از فشار ظلم و ستم پ.ک.ک فرار کرده بودند، آرام آرام به روستاهای خود باز می گردند.
به نوشته این رسانه، بعضی از آوارگان کُرد سوری، یه خبرنگار ینی شفق گفتند که شنیده ایم ترکیه آمده و روستاها را از کنترل تروریست ها در آورده، آیا این خبر درست است؟ و به محض دریافت پاسخ مثبت شروع به جشن و پایکوبی کردند.
خبرگزاری آناتولی در خبری عنوان کرد که گروه تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د در ادامه دروغ ‌پراکنی‌های خود درباره عملیات شاخه زیتون، از آرشیو خبرگزاری آناتولی و عکس برگزیده جوایز عکس استانبول به نام این عملیات و کشته ها و مجروحان غیرنظامی استفاده می‌کند.
به نوشته این رسانه، این عکس را عبد دومانی، عکاس خبرگزاری آناتولی گرفته و در سال 2016 با عنوان 'فریاد کمک‌خواهی کودکان سوری' برنده مسابقات عکس استانبول شده بود.
آناتولی اضافه کرد: تصویر دیگری نیز با عنوان 'سربازان گروگان ترکیه در عفرین' در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده، در حالی که این عکس نیز توسط خبرنگار آناتولی در 3 مارس 2014 گرفته شده و مربوط به سربازانی است که توسط داعش اعدام شده اند.
وبسایت اینترنتی روزنامه آکشام نیز اعلام کرد که رافی راجو ابو اولکه رییس شورای عالی قبیله های سوری نیز جوانان سوریه را برای خارج کردن خاک سرزمینشان از چنگ تروریست ها، به پیوستن به ارتش ترکیه دعوت کرد.
وبسایت خبری روزنامه صباح نوشت: گروه ترویستی پ.ک.ک و پ.ی.د از سمت عفرین به سوی شهرستان‌های ریحانلی استان حاتای یک موشک پرتاب کرد.
به نوشته این رسانه، این گروه همچنین دو موشک دیگر به سمت شهرستان کریک‌خان این استان پرتاب کرد که در زمین خالی افتاد که در پی آن شمار زیادی آمبولانس و ماشین آتش نشانی به محل اعزام شدند.
صباح افزود: تاکنون تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده است.
وبسایت خبری روزنامه ترکیه اعلام کرد که ارتشبد خلوصی آکار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه از یگان‌های مرزی کشور در استان شانلی‌اورفا بازدید کرد.
به نوشته این رسانه، یاشار گولر فرمانده نیروی زمینی ارتش ترکیه نیز آکار را در این سفر همراهی کرده است.
وبسایت خبری روزنامه سوزجو نیز به سخنان اسماعیل قهرمان رییس مجلس ملی ترکیه در خصوص عملیات عفرین پرداخت و به نقل از وی نوشت: دفاع از خود هم به لحاظ دینی و هم به لحاظ قانونی حق ماست و عملیات کنونی ما در عفرین در حکم دفاع مشروع است.
وی در رابطه با کمک های نظامی و تسلیحاتی آمریکا به پ.ک.ک و پ.ی.د اظهار کرد: داعش، پ.ی.د و ی.پ.گ فرقی ندارند و فقط اسامی تغییر کرده است ولی اهداف آنها یکی و هدفشان ایجاد مانع در سر راه پیشرفت ترکیه است.
وی تاکید کرد: ما پیش از این عملیات سپر فرات را انجام دادیم و عملیات شاخه زیتون ادامه آن است و تا خشکاندن کامل ریشه های تروریسم به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.
وبسایت خبر هفت نیز در گزارشی در خصوص عملیات عفرین نوشت: پس از گذشت هشت روز، نیروهای ارتش ترکیه در عفرین توانسته اند کنترل روستاهای آدامانلی، هافتار، های اوغلو، عمر اوشاقی، مارسو، شیخ ابید، کارمانلی، بالی کوی، علی بسکی، کورنی، محمود اوباسی، تپه های استراتژیک از جمله تپه راجو و برصایا، 740 نقطه مهم تروریست ها و یک اردوگاه نظامی آنها را به دست بگیرند.
به گزارش ایرنا، عملیات شاخه زیتون ترکیه در منطقه عفرین در شمال غربی سوریه از روز شنبه 20 ژانویه آغاز شده، در هشتمین روز نیز ادامه یافت و بنا به اعلام رسانه های ترکیه در جریان این عملیات بیش از 6 هزار نیروی نظامی مشارکت کرده اند.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه، در عملیات شاخه زیتون تاکنون بیش از 394 نفر از تروریست ها نیز به هلاکت رسیده اند.
دولت ترکیه مدعی است نیروهای آمریکایی با ارسال سلاح به معارضان کُرد سوری به ویژه ی.پ.گ به واقع از گروه های تروریستی در سوریه حمایت و علیه ترکیه به طور غیر مستقیم اقدام می کند.
اکثر احزاب و شخصیت های سیاسی ترکیه معتقدند که آمریکا با حمایت خود از گروه های تروریستی حاضر در سوریه، مسبب اصلی عملیات ارتش ترکیه در عفرین است.
بنا بر اعلام بعضی از رسانه ترکیه، ترامپ در این گفتگوی تلفنی خواهان کوتاه تر شدن زمان عملیات عفرین شده است.
دولت ترکیه هدف از این عملیات را نابودی تروریست های پ.ک.ک، ک.ج.ک، پ.ی.د، ی.پ.گ و داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه و نجات مردم این مناطق از ظلم و فشار تروریست‌ها اعلام کرده است.
دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.
مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب تروریست ها، منطقه را ترک خواهند کرد.
http://www.haberturk.com/basbakan-yardimcisi-hakan-cavusoglu-ile-adalet-bakani-abduhamit-gul-kilis-te-1813632
https://www.yenisafak.com/dunya/afrinde-en-yuksek-tepe-pkkpydden-temizlendi-3047203
http://www.yeniakit.com.tr/haber/kurt-askerler-osoya-katildi-biz-devrimciler-olarak-417929.html
https://www.yenisafak.com/gundem/tskdan-son-dakika-afrin-aciklamasi-3047181
http://www.gazetevatan.com/asiretlerden-cagri-oso-ya-katilin--1138100-dunya/
http://www.gazetevatan.com/duyduk-ki-turkiye-gelmis--1138049-gundem/
https://www.yenisafak.com/dunya/irandan-akil-tutulmasi-3047119
http://www.aksam.com.tr/guncel/asiretlerden-genc-suriyelilere-cagri-osoya-katilin/haber-702404
https://www.yenisafak.com/gundem/hataya-roketli-saldiri-3047094
http://www.mynet.com/haber/guncel/son-dakika-hataya-roketli-saldiri-3652502-1
http://www.turkiyegazetesi.com.tr/gundem/539358.aspx
http://www.posta.com.tr/adalet-bakani-abdulhamit-gul-den-zeytin-dali-harekati-aciklamasi-haberi-1376040
https://www.ntv.com.tr/turkiye/ab-bakani-omer-celikten-vize-muafiyeti-aciklamasi,FMxrhcVS9UKk1ZJczAItkg
http://www.milliyet.com.tr/ab-bakani-omer-celik-sgd-denilen-siyaset-2597840/
http://www.sozcu.com.tr/2018/gundem/tbmm-baskani-kahraman-cihat-olmadikca-ilerleme-olmaz-dik-duramazsiniz-2190933/
http://www.haber7.com/foto-galeri/52047-afrindeki-terorist-kampi-ele-gecirildi/p2
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۸۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند

هیات نظارت بر مطبوعات از گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها که تاکنون اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکرده‌اند، خواست تا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ثبت درخواست در سامانه جامع رسانه‌های کشور اقدام کنند.

به گزارش دبیرخانه هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راستای اجرای قوانین و مقررات رسانه‌ای کشور از همه گردانندگان کانال‌های خبری در پیام‌رسان‌ها، دعوت می‌شود به منظور انجام فرایند قانونی اخذ مجوز و بهره‌مندی از حمایت‌های قانونی، حداکثر تا پایان اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت درخواست مجوز فعالیت خود از طریق سامانه جامع رسانه‌ها اقدام کنند.

فعالیت همه رسانه‌ها به موجب قانون مطبوعات، مستلزم دریافت مجوز است و براساس بند «پ» ماده سه آیین‌نامه اجرایی قانون مطبوعات کشور، پیام‌رسان‌ها و کانال‌های خبری نیز مشمول این الزام قانونی هستند.

متقاضیان برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر درباره ثبت درخواست می‌توانند به صفحه راهنمای ثبت درخواست مجوز سامانه خبری مراجعه کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • نقش مهم رسانه در عملیات طوفان الاقصی و رویدادهای پس از آن/دست برتر رسانه‌های مقاومت در تبیین جنایتهای رژیم صهیونیستی
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت