Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@14:35:25 GMT

هیچ خانواده دارای نوزادی نباید بدون کانکس باشد

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۸۰۶۰

هیچ خانواده دارای نوزادی نباید بدون کانکس باشد

خبرگزاری شبستان: استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه از کوتاهی مسئولان چشم پوشی نمی کنم، گفت: هیچ خانواده دارای نوزادی در مناطق زلزله زده نباید بدون کانکس و وسایل گرمایشی باشد‌.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، شنبه(7 بهمن) در نشست پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت به مناطق زلزله زده، گفت: هیچ خانواده دارای نوزادی در مناطق زلزله زده نباید بدون کانکس و وسایل گرمایشی باشد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی هشدار داد: اگر موردی ببینم که حاکی از کوتاهی مسئولین باشد چشم پوشی نمی کنم.

 

استاندار کرمانشاه، اعلام کرد: ۳۷۰۰ مورد پول به جای کانکس در بین اهالی مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

 

وی اظهار کرد: برخی ها پول کانکس را می‌گیرند و بعد تصاویر خود را در زیر چادر منتشر می کنند و می گویند کانکس نداریم؛ حساب مردم اصیل و نجیب مناطق زلزله‌زده از این افراد جداست.

 

بازوند، متذکر شد: تا ۱۵ روز آینده ۲۰۰ چشمه دستشویی دیگر باید در داخل شهر سرپل ذهاب ساخته و برای استفاده مردم آماده شود.

 

به گفته استاندار کرمانشاه، ۸۳ میلیارد تومان چادر در میان زلزله‌زدگان توزیع شده که از این میزان فقط یک سوم آن نصب شده است.

 

وی تاکید کرد: باید بررسی شود که چرا عده ای سعی در دلسرد کردن مردم از کشور دارند.

 

بازوند، بیان کرد: کلیپی در فضای مجازی پخش شده که یک نفر از زلزله زدگان سرپل ذهاب مدعی شده که رب گوجه فرنگی تاریخ مصرف گذشته توسط هلال احمر به او داده شده است، در حالیکه در بسته های غذایی توزیع شده توسط هلال احمر اصلا رب گوجه فرنگی نبوده است.

 

وی روند توزیع اقلام و سبدهای غذایی در مناطق زلزله‌زده مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از همه ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به زلزله زدگان استفاده می کنیم.

 

استاندارکرمانشاه، تصریح کرد: در مورد جان و سلامت مردم در مناطق زلزله زده همه ما مسئول هستیم.

 

بازوند، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی باید حتی به دوردست ترین روستاهای زلزله زده و خصوصا آن دسته از روستاها که خانه بهداشت آنها ویران شده است، گشت پزشکی اعزام کند.

هیچ

 

 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، به مناسبت هفته کارگر، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از کارگران و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، ضمن تبریک هفته کارگر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای کارگری استان اظهارداشت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص) «خداوند عمل خیر کسانی که به کارگران ظلم می کنند را از بین می‌برد و بوی بهشت را بر آنان حرام می‌کند».
 
وی در همین راستا ادامه داد: عدم پرداخت دستمزد مطابق تلاش کارگران و عدم توجه به مسئله بیمه، بهداشت و سلامت،  آموزش و ارتقاء مهارت‌ها و همچنین عدم استفاده از ابتکار عمل کارگر از مصادیق این ظلم است که اثرات سوء آن در رونق تولید مشهود خواهد بود.
 
مهران فاطمی در ادامه از فعالین عرصه کارگری از جمله خانه کارگر، شوراهای کارگری و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات کارگران و نیز از تشکل‌های صنعتی استان نظیر اتاق بازرگانی، انجمن مدیران، خانه صمت و انجمن کارفرمایان برای میزبانی این نشست تقدیر کرد.
 
وی با بیان اینکه متوسط توجه کارفرمایان استان به کارگران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: جامعه کارگری استان نیز از وفادارترین جوامع ایرانی نسبت به انقلاب بوده و در هر مقطعی دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.
 
استاندار یزد هفته کارگر را فرصت مغتنمی برای بازنگری حقوق و وظایف جامعه کارگری و کارفرمایان نسبت به یکدیگر دانست و افزود: کارگران، مدیران و کارفرمایان نسبت به یکدیگر از وظایف و حقوقی برخوردارند که مبنای ارزیابی آن قانون است.
 
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به دنبال گسترده‌تر و رنگین‌تر شدن سفره کارگران باشند، گفت: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد خانوار، احداث مسکن کارگری باعث جلوگیری از کوچکتر شدن سفره آنان خواهد شد.
 
فاطمی همچنین از آمادگی استان جهت واگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین غیرقابل فروش به کارگران واجد الشرایط همراه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵۵۰ میلیون تومانی با تنفس یک ساله و اقساط ۲۰ ساله به منظور ساخت خانه‌های ویلایی کارگری خبر داد.
 
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مصوبه این نشست، تلاش خواهیم کرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۴ هیچ کارگر واجد الشرایطی در استان نباشد که زمین تحویل نگرفته و یا عملیات اجرایی ساخت منزل مسکونی وی آغاز نشده باشد.

 

دیگر خبرها

  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • روایتی از معلمی در مناطق محروم؛ از زندگی در کانکس تا حسرت نیاموخته‌ها
  • داروخانه‌ها هم رتبه‌بندی می‌شوند
  • داروخانه‌های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • داروخانه های خاطی در توزیع انسولین شناسایی شدند
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی
  • شناسایی ۳۳ مورد سه قلوزایی در لرستان