Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:31:59 GMT

برگزاری تظاهرات ضد دولتی در تیرانا

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۸۴۸۸

برگزاری تظاهرات ضد دولتی در تیرانا

بلگراد - ایرنا - هزاران تظاهرکننده مخالف دولت آلبانی روز شنبه در مرکز شهر تیرانا پایتخت در اعتراض به روند اداره این کشور توسط ادی راما نخست وزیر، تظاهرات ضددولتی برگزار کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری صربستان، اگر چه برگزار کنندگان تظاهرات امروز در پایتخت آلبانی اعلام کرده بودند که تظاهرات آرامی را برگزار می کنند، اما دولت تدابیر امنیتی شدید را به اجرا گذاشت و حدود یک هزار و 500 مامور پلیس، آتش نشانی و اورژانس در نقاط مختلف شهر تیرانا مستقر شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لیولزیم باشا رهبر دمکرات ها و سالی بریشا نخست وزیر سابق آلبانی در جلوی ستون تظاهرکنندگانی قرار داشتند که مسیر حرکت آنها به طرف ساختمان دولت بود.
احزاب مخالف که تظاهرات امروز را برگزار کرده بودند، دولت کنونی را به ناتوانی در رفع مشکلات کنونی کشور از جمله فساد مالی، مبارزه با گروه های جنایی سازمان یافته و وضعیت اقتصادی و رفاهی نامناسب متهم می کردند.
هواداران احزاب اپوزیسیون آلبانی در اولین تظاهرات اعتراض آمیز نسبت به دولت راما در ماه دسامبر سال گذشته (2017) به سوی ساختمان پارلمان این کشور کپسول حاوی دود پرتاب کردند و در جلوی مجلس نیز با ماموران پلیس درگیر شدند.
اپوزیسیون آلبانی همچنین قوه قضائیه را متهم کردند که در خصوص ارتباط ‘سمیر طاهری’ وزیر سابق پلیس با سازمان جاسوسی این کشور برای حمل و نقل مواد مخدر به اروپای غربی، واکنش ضعیفی داشته است.
بنا بر این گزارش، پلیس آلبانی و ایتالیا در چند سال گذشته بیش از 60 تن مواد مخدر (ماریجوانا) را ضبط کرده اند، اما برآورد می شود که تولید ماری جوانا در آلبانی چندین هزار تن باشد.
به گزارش ایرنا، نمایندگان احزاب مخالف پیش تر در تظاهرات مختلف گفته اند که حزب سوسیالیست به رهبری راما نخست وزیر کنونی که از ژوئن سال 2013 حکومت را در دست دارد، به تعهدات خود برای ایجاد فرصت های شغلی جدید و کاهش نرخ بیکاری در این کشور عمل نکرده است.
آلبانی که نامزد عضویت در اتحادیه اروپا است، به رغم دریافت وام از مؤسسه های مالی بین المللی با حدود 17 درصد بیکاری، معضلات اقتصادی و نارضایتی مردم مواجه است. این کشور از ژوئن 2014 پس از انتظار طولانی به نامزدی برای عضویت در اتحادیه اروپا پذیرفته شد. روند عضویت آلبانی در اتحادیه اروپا به خاطر بحران های سیاسی و عدم همکاری دولت سابق با گروه های سیاسی مخالف در این کشور از سال 2009 میلادی متوقف شده بود. آلبانی پس از برگزاری آخرین انتخابات پارلمانی در سال 2009 به این علت که سوسیالیست های مخالف دولت، نتایج آن را به رسمیت نشناخته بودند، با بحران سیاسی مواجه شد.
جمهوری آلبانی در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و با جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 800 هزار تن، عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و تنها عضو سازمان همکاری اسلامی در قاره اروپاست.
اروپام**436**1486**انتشاردهنده: محسن شریفی**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات حامیان فلسطین در برلین

به گزارش قدس آنلاین، هزاران نفر در مرکز و غرب برلین تجمع کردند تا حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و تحویل تسلیحات به این رژیم از سوی دولت آلمان را محکوم کنند.

به نقل از آناتولی، تظاهرکنندگان با شعار «آلمان تامین مالی می‌کند، اسرائیل می‌کشد»، «آتش بس حالا» و «فلسطین را آزاد کنید» راهپیمایی کردند و خواستار پایان دادن به نسل کشی در غزه شدند.

تظاهرکنندگان برای نشان دادن انزجار خود از سیاست‌های دولت آلمان، شعار «شرم بر شما!» سر دادند.

معترضان همچنین دولت آلمان را «همدست اسرائیل در جنایاتش در غزه» به دلیل ارسال تسلیحات به تل آویو خواندند.

از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی همه جانبه را در نوار غزه به راه انداخته است که باعث کشته و زخمی شدن ۱۱۲۰۰۰ غیرنظامی شده است که اکثر آنها کودک و زن هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری تمرین پاسگاه فرماندهی مرکب صیاد ارتش و ۵ کشور
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • تظاهرات حامیان فلسطین در برلین
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست خطاب به نتانیاهو: تاریخ تو را نمی‌بخشد
  • انتقاد شدید ماکرون از اعتراضات دانشجویی علیه جنگ غزه
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست