Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@09:37:06 GMT

دیدار با رجال پهلوی در شبکه مستند سیما

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۴۹۵۳۰

دیدار با رجال پهلوی در شبکه مستند سیما

سینما و تلویزیون > رادیو و تلویزیون - همشهری آنلاین:
مجموعه مستندهای «رجال پهلوی» با پخش آثاری درباره امیرعباس هویدا، اشرف پهلوی و اسدالله علم از امشب هفتم بهمن تا ۲۲ بهمن روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

به گزارش مهر، مستند جنجالی «هویدا، زندگی، زمانه و مرگ» به کارگردانی عباس شوقی با پرداختن به شخصیت هویدا به‌عنوان باسابقه‌ترین نخست‌ وزیر حکومت پهلوی می‌کوشد تصویر روشنی از وضعیت کشور در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ ارایه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شوقی تلاش کرده است به ریشه‌های ناکارآمدی حکومت پهلوی وارد شود و زمینه‌های نارضایتی مردم از آن دوران را به تصویر بکشد.

از بخش‌های این مستند می‌توان به استفاده از فیلم‌های آرشیوی، گفتگو با افراد دخیل در دادگاه‌های انقلاب از جمله نزدیکان مرحوم خلخالی، هادی غفاری، انتشار اسنادی از حضور نظامی ایران در جنگ ویتنام و... اشاره کرد.

«هویدا» از ۷ تا ۱۰ بهمن ساعت ۲۲ روی آنتن می‌رود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۰:۳۰خواهد بود. 

ناگفته‌هایی از زندگی مرموز اشرف پهلوی

شبکه مستند سیما ۱۱ و ۱۲ بهمن‌ماه مستند «اشرف، همزاد شاه» ساخته سعیده نیک‌اختر را روی آنتن می‌برد.

این مستند نخستین مستند ایرانی با موضوع زندگی اشرف خواهر دوقلوی محمدرضا شاه است و با استفاده از کارشناسان، روانشناس و متخصصان گریم و طراحی لباس به بررسی ابعاد و لایه‌های زیرین شخصیتی اشرف با توجه به رفتارهای او مانند لباس پوشیدن و آرایش می‌پردازد.

سازندگان «اشرف، همزاد شاه» در مسیر ساخت این مستند وارد محوطه ۶۹ هکتاری کاخ اشرف می‌شوند.

اسدالله علم مردی برای تمام فصول

شبکه مستند در سی و نهمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی از تازه‌ترین اثر عباس شوقی با موضوع کارنامه سیاسی امیر اسدالله علم وزیر قدرتمند و پرنفوذ دربار پهلوی هم رونمایی خواهد کرد که با نگاه به ریشه‌های خاندانی، زندگی و کارنامه سیاسی امیر اسدالله علم تولیدشده است.  

این مستند چهارقسمتی با استفاده از فیلم‌ها و تصاویر دیده نشده، روایتگر روابط و ساختار داخلی سران رژیم پهلوی است.

مستند «علم، مردی برای تمام فصول» به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر از یکشنبه ۱۵ تا چهارشنبه ۱۸ بهمن ساعت ۲۲ پخش خواهد

در همین زمینه: پانته‌آبهرام: پیشنهاد مهران مدیری را رد کردم سریالی تازه از خالق «کیمیا» | سجادیه با «آنام» به تلویزیون می‌آید ستارخان تنها سریال مناسبتی دهه فجر | ۲ اثر جدید در راه است سیما ۴ و پخش سریال الیور توئیست رخام | نقش‌های پیشنهادی جذاب نبود

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۴۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: شبکه ملی روستا در صدا و سیما راه‌اندازی شود چراکه آمادگی لازم برای تولید محتوای این شبکه را داریم.

ابوطالب شفقت ششم اردیبهشت در مراسم قرعه کشی ضبط مناظره های انتخاباتی نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی که با حضور اعضای هیئت بررسی تبلیغات انتخابات استان در صدا وسیمای مرکز لرستان برگزار شد، بیان کرد: تمهیدات لازم برای برگزاری یک حماسه دیگر در استان فراهم شده است که امیدواریم با پای کار بودن صداوسیمای استان و معرفی نامزدها از این شبکه، حضوری پرشورتر از قبل را در انتخابات ٢١ اردیبهشت ماه رقم بزنیم.

وی افزود: در مراسم قرعه‌کشی امروز، جایگاه نمایندگان در مناظرات و اولویت‌بندی سوال‌ها از آنها مشخص شد که یقیناً عدالت در مناظرات مهمترین هدف برای انتخاب نماینده اصلح مردم خواهدبود. استاندار در این مراسم دو پیشنهاد ویژه هم داشت؛ راه‌اندازی شبکه ملی روستا و اینکه نامزدها و منتخبان مجلس دوازدهم می‌توانند پیشنهادات خود را برای آبادانی استان ارائه کنند.

شفقت در ادامه خطاب به مدیرکل صداوسیمای لرستان عنوان کرد: انتظار داریم موضوع راه‌اندازی شبکه ملی روستا در سازمان مطرح شود چون ما آمادگی لازم برای تولید محتوای این شبکه را داریم.

به گزارش ایسنا، دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت ماه در حوزه خرم‌آباد و چگنی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • پخش مستند‌هایی با موضوعات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی از شبکه افق
  • «امتحان نهایی» از قاب شبکه دو سیما
  • «بازی اختاپوس» در شبکه افق
  • پخش «بازی اختاپوس» از شبکه افق
  • «بازی اختاپوس» از شبکه افق پخش می‌شود
  • مرحله نهایی کشتی فرنگی جام تختی از شبکه ۳
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • اکشن‌های پرفروش هند و کره در آخر هفته سیما