Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حامی دموکراسی هنگ‌کنگ پس از آن که یکی از اعضای اصلی «جنبش چتر» از شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای منع شد، با ضربه‌ای دیگر مواجه شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه گاردین، پس از آنکه تعدادی از قانونگذاران حامی دموکراسی از جمله ناتان لاو در سال ۲۰۱۷ مجبور به ترک کرسی‌های خود شدند، اگنس چو، فعال ۲۱ ساله امیدوار بود که به حزب دموسیستو کمک کند تا جایگاهی را در شورای قانونگذاری ۷۰ عضوی هنگ‌کنگ به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این وجود، مسئولان امروز (شنبه) اعلام کردند، چو که همچون حزبش از حق تعیین سرنوشت هنگ‌کنگ حمایت می‌کند، قادر نخواهد بود که در ماه مارس در انتخابات میان‌دوره‌ای شرکت کند.

یک سخنگوی دولت هنگ‌کنگ اظهار کرد: این نامزد احتمالا نمی‌تواند با شرایط مورد نیاز قوانین انتخاباتی مربوطه تطابق یابد زیرا دفاع از حق تعیین سرنوشت یا ترویج آن خلاف محتوای قانون و عدم وفاداری به "منطقه ویژه اداری هنگ‌کنگ" محسوب می‌شود.

چو که بر اساس گزارش‌ها، تابعیت انگلیسی خود را تکذیب کرده و برای شرکت در این انتخابات در تحصیلش وقفه ایجاد نموده، یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌ها در اعتراضات این جنبش در سال ۲۰۱۴ است. این اعتراضات هماهنگ تاریخی، قطب اقتصادی هنگ‌کنگ را به مدت ۷۹ روز فلج کرد اما در نهایت در کسب امتیاز دموکراتیک از پکن شکست خورد. هنگ‌کنگ بخشی از چین است اما قوانین مجزای تحت سیستم "یک کشور، دو سیستم"‌ دارد که در سال ۱۹۹۷ و پس از بازگردانده شدن این دولت‌شهر از جانب انگلیس به چین، مورد قبول دو طرف است.

در سال ۲۰۱۶، چو و سایر رهبران جنبش چتر از جمله جاشوا وونگ و ناتان لاو به دنبال پیشبرد خواست خود برای دستیابی به دموکراسی با تأسیس یک حزب سیاسی موسوم به دموسیستو بودند تا در شورای قانونگذاری هنگ‌کنگ کرسی‌هایی را به دست آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۰۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بابک ثابت با اعلام این خبر گفت: جاماندگان آزمون اسفند ۱۴۰۲ و دانشجویان پزشکی که تا پایان خرداد ماه تمامی بخش های خود را در دوران کارآموزی به اتمام رسانده باشند می توانند در آزمون امسال شرکت کنند.

دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی افزود: با توجه به تعداد دانشجویان، این آزمون به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و در مراکز آزمون الکترونیک دانشگاه های منتخب برگزار می شود.

کد خبر 6097864

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبری به تصمیم شمخانی و خاتمی برای کاندیداتوری در انتخابات به روایت آیت الله هاشمی /فیدل کاسترو شروع به حرف زدن که می کند، دیگر متوقف نمی شود
  • اسامی نامزد های مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • چرخش ۱۸۰ درجه‌ای یک کاندیدا در زنجان؛ یکباره اصلاح‌طلب شد!
  • صبح فردا، پایان زمان تبلیغات نامزد‌های انتخابات مجلس
  • نمایندگان مرحله دوم تهران با ۵۰-۶۰ هزار رای وارد مجلس می‌شوند
  • برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات مجلس در شبکه تهران
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با۵۰-۶۰ رای وارد مجلس می شوند /برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • روزنامه دانشگاه آزاد: نمایندگان مرحله دوم تهران با50-60 رای وارد مجلس می شوند/ برای اصولگرایان کیفیت مجلس مهم نیست؛ دعوا بر سر رئیس مجلس است
  • فردا؛ آخرین زمان ثبت‌نام نمایندگان نامزدها در سامانه داوطلب
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود