Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@09:09:07 GMT

فعالیت ۵۱ پزشک متخصص در کهگیلویه+فیلم

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۰۸۵۱

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در نشست با اصحاب رسانه خدمت رسانی به مردم را ضروری خواند و گفت: در هر ماه بین ۶ تا ۸ هزار بیمار به پزشکان عمومی و متخصص در کهگیلویه مراجعه می‌کنند که برای رفاه حال بیماران شهرستان هم اکنون ۵۱ پزشک متخصص مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کورش داوری افزود: از این تعداد پزشک متخصص دو نفر جراح مغز و اعصاب، دو نفر گوش و حلق و بینی، چهار متخصص جراح عمومی، سه ارتوپد، پنج متخصص زنان، هفت متخصص داخلی، چهار متخصص اطفال، دو متخصص طب توانبخشی، سه متخصص طب اورژانس، چهار متخصص قلب و سه پزشک متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک به مردم ارائه خدمت می‌کنند.
وی هم چنین با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول سلامت ضرورت خدمات رسانی در روستا‌ها را مهم دانست و گفت: در راستای این طرح ۲۴ پزشک عمومی و هفده نفر ماما در مناطق شهری و روستایی به مردم خدمات ارائه می‌کنند.
داوری از واگذاری بخش اورژانس خاتم‌الانبیا دهدشت به بخش خصوصی خبر داد و افزود: میانگین مراجعین بیماران سرپایی یک روز در اورژانس دهدشت قریب به ۵۰۰ نفر است که در راستای بالا بردن کیفیت کار، بخش سرپایی اورژانس به بخش خصوصی واگذار شد.
وی هم چنین به کمبود فضای فیزیکی اورژانس اشاره کرد و گفت: اورژانس دهدشت به زودی به بهره برداری میرسد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه افزود: مجتمع عالی آموزشی شهرستان از ابتدای سال ۱۳۹۷ در رشته‌های بهداشتی و درمانی دانشجو می پذیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح اقدامات بهداشتی در سیل چابهار/فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز

اقدامات بهداشتی در سیل چابهار و نبود هیچ گونه گزارشی از اسهال‌های شایع، نحوه فعالیت مطب‌ها در نوروز و همچنین آمار پزشکان فعال در نوروز از جمله مباحثی بود که در نشست خبری طرح سلامت نوروزی مطرح شد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی در نشست خبری طرح «سلامت نوروزی» که صبح امروز، شنبه ۲۶ اسفند ماه برگزار شد، با بیان اینکه معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای «نوروز» و «ماه رمضان» همواره برنامه ویژه دارد، توضیح داد: شرایط در سال جاری متفاوت است به نحوی که تعطیلات نوروزی با ماه مبارک رمضان متقارن شده است. با توجه به اینکه نوروز با ماه رمضان مصادف شده، برنامه‌های وزارت بهداشت افزایش می‌یابد. 

فرشیدی با بیان اینکه معاونت بهداشت و معاونت درمان وزارت بهداشت در کنار یکدیگر در جهت اقدامات گام برمی‌دارند، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های بهداشتی، گفت: اگر وزارت بهداشت هیچ اقدامی نداشته باشد، بیمارستان‌ها مملو از جمعیت بیمار می‌شود. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره اقدامات این معاونت گفت: ما در سیل چابهار اقدامات فراوانی داشته‌ایم؛ به نحوی که با وجود آلوده شدن آب‌ها هیچ موردی درباره اسهال شایع ثبت نشده است. 

وی ادامه داد: مراقبت و سنجش روزانه آب را در منطقه چابهار انجام می‌دهیم و مشکل آلودگی آب را شناسایی کرده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت همچنین گفت: هنگامی که مردم درگیر یک مشکل می‌شوند از منظر روانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند. موضوع سلامت روان را در کانون توجه قرار داده‌ایم. 

فرشیدی ادامه داد: همچنین نسبت به موضوع بیماری‌های واگیردار مانند کرونا نیز اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌ایم و این بیماری را کنترل کرده‌ایم. نکته مهم و اساسی این است که حوزه بهداشت و درمان تعطیلی ندارد. 

توضیح معاون درمان درباره خدمات درمانی نوروزی

دکتر سعیدی کریمی معاون درمان نیز در این نشست درباره شیفت‌بندی بیمارستان‌ها در تعطیلات نوروزی گفت: ۱۰ هزار پزشک عمومی در ۴ هزار درمانگاه به ارائه خدمات سلامت می‌پردازند. همچنین ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق‌تخصص در مراکز درمانی در ایام تعطیلات نوروزی به مردم خدمت می‌کنند. 

وی دریاره خدمات دندانپزشکی گفت: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارای یک مرکز دندانپزشکی دولتی هستند و این مراکز باید در تعطیلات نوروزی به ارائه خدمات بپردازند. همچنین ۲ مرکز خصوصی دندانپزشکی در کلان‌شهرها باید در کنار مراکز دولتی برای خدمات به مردم در ایام تعطیلات نوروز فعال باشند. 

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۲۲۰ مرکز دندانپزشکی به ارائه خدمات می‌پردازند که از این تعداد ۱۰۱ مرکز شبانه روزی هستند. 

وی درباره تعداد خدمات درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در نوروز ۱۴۰۲ گفت: ۲۶ هزار عمل جراحی در نوروز سال گذشته انجام شد. این تعداد عمل جراحی بیانگر این است که حجم کار در تعطیلات نوروزی بسیار زیاد است. 

کریمی با اشاره به مراجعات مردمی به مراکز درمانی در نوروز ۱۴۰۲ گفت: ۶ میلیون مراجعه به مراکز درمانی ثبت شده که از این تعداد یک میلیون نفر در مراکز درمانی بستری شدند. همچنین ۷۲ هزار نفر در تخت‌های ویژه بستری شدند. 

وی درباره نحوه فعالیت مطب‌های پزشکان در ایام نوروز گفت: به منظور نظارت بر چگونگی فعالیت مطب‌ها در تعطیلات نوروزی با سازمان نظام پزشکی مکاتباتی داشتیم و از سازمان نظام پزشکی خواسته‌ایم که در حد توان خود اقدامات خوبی در زمینه فعالیت مطب‌ها در تعطیلات نوروزی داشته باشد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه۵۵ هزار ویزیت و ۱۰۳ هزار خدمت در بیمارستان امام رضا (ع) مه ولات
  • انفجار کپسول گاز در گچساران با دو مصدوم
  • انفجار کپسول گاز ۲ گچسارانی را راهی بیمارستان کرد
  • درگذشت زوج ساوه‌ای به دلیل نبود پزشک متخصص/ وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد
  • سفرهای درمانی به تهران به علت کمبود متخصص در شهرستان‌ها است
  • درگذشت زوج ساوه‌ای به دلیل عدم دسترسی به پزشک متخصص/ وزارت بهداشت باید پاسخگو باشد
  • مشاهده ۴ قلاده خرس قهوه‌ای در منطقه حفاظت شده دنا
  • فعالیت اورژانس ۱۰۶۷ بیمارستان کشور در نوروز/ حضور ۲۳۰۰۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی
  • فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز
  • تشریح اقدامات بهداشتی در سیل چابهار/فعالیت ۲۳ هزار متخصص و ۴۷۰۰ فوق تخصص در نوروز