Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری از امضای تفاهم نامه همکاری های مشترک بین دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های دولتی ولایت لغمان و سید جمال الدین اسد آبادی کشور افغانستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بصیرسبزوار، علی اصغر مولوی با اشاره به اینکه اهمیت همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری میان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی امری ضروری برای پیشرفت و توسعه است، اظهارداشت: برای مشارکت فعال استادان و محققان در زمینه علم و فناوری و به منظور توسعه روابط علمی، دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه لغمان تفاهم نامه ای در چند بند علمی پژوهشی امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این تفاهم نامه بر تبادل اعضای هیئت علمی و استادان در دو دانشگاه تاکید شده است، تصریح کرد: هر دو دانشگاه متعهد شده اند تسهیلات لازم را برای تبادل استاد به منظور گذراندن دوره های علمی و استفاده از فرصت های مطالعاتی در دو دانشگاه فراهم کنند.

 

مولوی در ادامه با بیان اینکه نمایش دستاوردهای مختلف هر دو دانشگاه در حوزه های پژوهشی و تحقیقاتی از دیگر موارد این تفاهم نامه است، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه های علمی، تحقیقاتی و فناوری و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک موضوعی است که می تواند در این حوزه به انجام برسد.

 

رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه براساس مقررات جاری بین دو کشور امکان تبادل دانشجو محیا شده است، ادامه داد: در راستای این تفاهم نامه دانشجویان در رشته ها ومقاطع مختلف امکان حضور دردانشگاه طرفین را پیدا می کنند.

 

سرپرست دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به سابقه همکاری های علمی و آموزشی دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های کشور افغانستان و تحصیل بیش از ۲۰۰دانشجوی تبعه افغانستان در دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار داشت: هیات عالی رتبه روسای دانشگاه های شرق کشور افغانستان با تایید دولت افغانستان و به همت وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نمایندگی خراسان رضوی به کشورمان اعزام شده است.

 

دانشگاه حکیم سبزواری تاکنون تفاهم نامه های بین المللی را خصوص تبادل استاد و دانشجو و استفاده از فرصت های مطالعاتی با دانشگاه های مختلف اروپایی و آسیایی امضا کرده است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان بازدید از پاویون استان فارس، با حضور نمایندگان استانداری و هیات‌های بین‌المللی، دو تفاهم‌نامه همکاری استان فارس در کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی و همکاری در زمینه پرورش و صنعت گوشت قرمز با کشور مغولستان امضا شد.

وی افزود: یک تفاهم‌نامه همکاری نیز در زمینه بسته‌بندی و صادرات میوه و تره‌بار با کشور روسیه به امضا رسید.

این مقام مسوول به حضور بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از حدود ۱۰۰ کشور دنیا در این رویداد بین‌المللی اشاره کرد و گفت: همچنین از دو سامانه در زمینه توسعه زنجیره تولید و ارزش گیاهان دارویی رونمایی خواهد کرد.

مویدی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷ گروه کالایی از جمله صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، صنعت، پتروشیمی و سایر گروه‌های تولیدی برگزار شده است، افزود: امضای تفاهم‌نامه توسعه صنعت نفت و گاز با کشور چین نیز از دیگر اقدامات انجام شده در نخستین روز بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در راستای نمایش توانمندی‌های صادراتی با بازارهای بین‌المللی است که از روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه جاری در تهران و برای مدت ۵ روز آغاز به کار کرد.

کد خبر 6092339

دیگر خبرها

  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • سه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد آذربایجان‌شرقی و شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس 
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس