Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دکتر قربانعلي تنگ شير عضو هيت مديره انجمن متخصصان روابط عمومي و مدرس دانشگاه - روابط عمومي از جايگاه ويژه اي در سازمان اداري برخوردار است از اين رو مديران سازمان ها هم بيش از بيش توجيه شوند تا در گزينش کارکنان اين بخش علاوه بر تخصص و تجربه مناسب به خصوصيات شخصيتي آنان نيز توجه کرد که بتوانند با بهره مندي از صفات مطلوب خود وظايف خود را شفاف تر و موثرتر نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروزه روابط عمومي در سطح جهاني به يک پديده مهم و اثر گذار در عرصه ارتباطات جمعي تبديل شده است و داراي رويکرد ارتباطي مشارکتي و تعاملي با مخاطبان بوده و به يک واحد تحليل‌گر و اتاق فکري مبدل شده است؛ واحدهايي که به دنبال راه هاي نوين ارتباط با مخاطبان سازمان و تعامل حداکثري و دافعه حداقلي مي باشند.
واحدي که با جلب مشارکت هم انديشي، اقناع سازي و همراه کردن مخاطبان با سازمان موجبات پيشرفت و توسعه متوازن سازماني را به ارمغان مي آورند. توسعه اي که در آن در يک تعامل دو سويه سازمان با مخاطبان يک موقعيت برد برد حاصل آن مي باشد.
در حال حاضر يکي از مشکلات اساسي واحدهاي روابط عمومي در وزارتخانه و سازمان هاي دولتي و غير دولتي نبود يک ساختار تشکيلاتي ، منسجم ، استاندار و يکسان و کار آمد مي باشد که اين باعث بروز مشکلاتي مثل تعيين جايگاه مناسب ، کارکرد ها و ماموريت ها در روابط عمومي ها شده است.
در حاليکه روابط عمومي مي تواند يکي از واحدهاي تاثير گذار در توسعه و پيشرفت يک سازمان باشد که باعث کارآيي و پذيرش و لزوم آن ميگردد در شرايط کنوني نگاه به روابط عمومي يک نگاه سنتي و با رويکرد مراسم گرايي و تبليغاتي و تشريفاتي است حتي در بعضي از موارد در حد يک واحد تدارکاتچي وامور خدماتي در سازمانها تنزل مي يابد.
در دنيا ارتباطات يکي از معيارهاي يک سازمان موفق را در نحوه عملکرد ارتباطي و روابط عمومي آن تعريف و تبيين کرده اند. نداشتن جايگاه مناسب سازماني، کمبود نيروي انساني متخصص و مجرب، استاندارد نبودن و يکسان و کارآمد نبودن تشکيلاتي آنها تا کنون ضربات جدي و محکمي به فعاليت هاي روابط عمومي ها وارد کرده است که با اصلاح زير ساخت ها و بسترهاي لازم براي ارتقاء و توسعه روابط عمومي ها بتوان باعث داشتن جايگاه سازماني مناسب و نيروي انساني متخصص به اندازه کافي بشونند زمان زيادي لازم است.
بحث ديگر استفاده ابزاري از عنوان روابط عمومي در سازمان ها وموسسات با عناوين مانند روابط عمومي واطلاعات ، روابط عمومي و امور بين الملل ، روابط عمومي و حوزه رياست، روابط عمومي و انتشارات روابط عمومي و امور فرهنگي و... است.
قرار نداشتن برخي از واحدهاي روابط عمومي زير نظرمستقيم عالي ترين مقام سازمان و نبود تناسب بين وظايف ، نمودار سازماني و نيروي انساني از ديگر مشکلات بيان شده است.
نمودار تشکيلاتي عناوين پست ها وشرح وظايف روابط عمومي ها بايد توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي تعيين تصويب و ابلاغ شود. زيرا کارکنان روابط عمومي در هر سازماني به عنوان بخشي که بيشترين ارتباط را با مردم و ساير نهادها و سازمان را دارد لازم است از نيروي انساني برگزيده و مجربي تشکيل شده باشد تا ضمن رعايت شان آن سازمان بهترين تاثير را روي مخاطبان خود نيز بگذارد.
از اين رو کارکنان اين بخش علاوه بر برخورداري از تخصص و تجربه کافي بايد از توانايي هاي شخصيت برتري نيز بهره مند باشند و آنها را مستمراً در خود تقويت کنند. شخصيت ضرورت نخستين و خود پنداري و مثبت بودن ضرورت ثانويه در روابط عمومي است به هر حال داشتن ساختار تشکيلاتي مناسب و يکسان نيروي انساني متخصص از نيازهاي واقعي روابط عمومي ايران است که بايد دولت به سرعت به اين مهم بپردازد.
چون روابط عمومي از جايگاه ويژه اي در سازمان اداري برخوردار است از اين رو مديران سازمان ها هم بيش از بيش توجيه شوند تا در گزينش کارکنان اين بخش علاوه بر تخصص و تجربه مناسب به خصوصيات شخصيتي آنان نيز توجه کرد که بتوانند با بهره مندي از صفات مطلوب خود وظايف خود را شفاف تر و موثرتر نشان دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: تعداد قابل توجهی از همکاران شاغل در پزشکی قانونی به واسطه حجم و سختی کار این سازمان به سرعت دچار فرسودگی شغلی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا حاج منوچهری صبح امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه در همایش مسئولین روابط عمومی سازمان در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه، گفت: یکی از راهکار‌ها برای کاهش فرسودگی شغلی ایجاد جذابیت‌های بصری در محیط کار است که انجام بخشی از این کار به عهده روابط عمومی هاست.

وی با اشاره به جایگاه روابط عمومی در شناساندن سازمان و انتقال مطالبات مراجعین و همکاران به مسئولین افزود: روابط عمومی چشم، گوش و زبان سازمان است که وظیفه دارد اخبار و موضوعات مختلف را رصد کند و آنچه در مورد سازمان مطرح می‌شود را ببیند، بشنود و به ابهامات، سئوالات و یا شبهه‌ها پاسخ گوید.

حاج منوچهری تصریح کرد: روابط عمومی باید مطالبه گر و پرسشگر باشد و هر آنچه در ذهن همکاران ایجاد سئوال، شبهه و دغدغه کرده است را از مسئولین سازمان مطالبه و پاسخ آن را به همکاران منتقل کند.

وی با تأکید بر اینکه وجود هرگونه شبهه بدون جواب، به بدنه سازمان آسیب خواهد زد، اظهار داشت: آمادگی کامل برای پاسخگویی به سئوالات در رده مدیریتی وجود دارد بنابراین روابط عمومی به عنوان واسطه بین مراجعین، همکاران و مدیران می‌توانند با پرسش از مسئولین در رفع ابهامات و سئوالات مخاطبان نقشی اساسی ایفا کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان وظیفه دیگر روابط عمومی را شناساندن سازمان عنوان کرد و گفت: یکی از نکات مهم، شناساندن سازمان و توانمندی‌ها و قابلیت‌های آن به جامعه و دیگر نهاد‌ها است چرا که با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، افتخارات کسب شده و گستردگی خدمات سازمان، هنوز جمع کثیری از افراد جامعه، پزشکی قانونی را صرفا با معاینه جسد می‌شناسند در حالیکه این خدمت کمتر از پنج درصد خدمات سازمان را در بر می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این وظیفه روابط عمومی است که در ارتباط با رسانه و در دیدار‌ها و بازدید‌ها نسبت به معرفی سازمان و خدمات گسترده آن اقدام و زمینه شناخت دقیق و درست سازمان را فراهم کند.

حاج منوچهری همچنین با تأکید بر سختی کار پزشکی قانونی ادامه داد: با توجه به سختی کار پزشکی قانونی، بحث ارتقای معیشت همکاران به عنوان دغدغه‌ای جدی همیشه در دستور کار سطوح مدیریتی سازمان قرار داشته است.

همایش مسئولین روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، پنجم و ششم اردیبهشت ماه در مجتمع شهید بهشتی قوه قضاییه در تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • پایه اصلی هر سازمانی بر دوش روابط عمومی است
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • صعوبت کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • سختی کار پزشکی قانونی فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم