Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد با بیان اینکه خلیل آباد در حوزه طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی حرف برای گفتن زیاد دارد، تشریح کرد: سفال خام خلیل آباد یکی از تأمین کنندگان بازار سفال گناباد است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حمیدرضا محمودی عصر امروز در نشست با اعضای اتاق فکر مرکز نوآوران ترشیز که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان خلیل آباد برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه میراث فرهنگی شهرستان خلیل آباد نیز 11 بنای ثبتی، 10 محوطه تاریخی شناسایی شده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه قدیمی ترین محوطه شناسایی شده از هزاره اول پیش از میلاد تا اواسط دوره اسلامی است، خاطرنشان کرد: قدیمی ترین آثار تاریخی در شهرستان خلیل آباد مربوط به سنگ نگاره های روستای کاریزک است.

 

500 نفر در خلیل آباد آموزش های لازم در حوزه صنایع دستی را فرا گرفته اند

 

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلیل آباد با تأکید بر اینکه یک موزه مردم شناسی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد، تصریح کرد: 15 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی وجود دارد که 4 اثر آن جزو آثار معنوی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه بافت های تاریخی که امروزه بر روی آن‌ها کارهای مرمت انجام می شود بافت تاریخی شهر خلیل آباد و روستای جعفرآباد و سعدالدین است، اذعان کرد: در حوزه صنایع دستی شاید هنرمند فعال در سطح شهرستان تعداد کمی وجود داشته باشد ولی بیش از 500 نفر نیز در این حوزه آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

 

سفال خام خلیل آباد تأمین کننده بازار سفال استان است

 

محمودی با بیان اینکه 4 کارگاه صنایع دستی فعال در سطح شهرستان وجود دارد که شامل ساز سازی، سفال گری، فرد و چرم سازی است، عنوان کرد: در حوزه سفال حرف برای گفتن داریم و شهرستان خلیل آباد یکی از مراکز تأمین کننده عمده سفال در سطح استان خراسان رضوی است.

 

وی با تأکید بر اینکه سفال خام خلیل آباد نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، تشریح کرد: سفال خام خلیل آباد یکی از تأمین کنندگان بازار سفال گناباد است که متأسفانه یکی از مشکلات در این زمینه خام فروشی سفال است.

 

تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی هیچ نتیجه مثبتی نداشته است

 

این مقام مسئول همچنین در ادامه بیان کرد: بالغ بر یک میلیارد وام تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی اعطاء شده است ولی متأسفانه هیچ نتیجه مثبتی در این زمینه دریافت نشده است که مشکلات مرتبط با خود را دارد.

 

وی با اشاره به زیرساخت های موجود حوزه گردشگری شهرستان خلیل آباد، تأکید کرد: اردوگاه شهید جعفریان، مجتمع خدمات رفاهی بین راهی روستای جعفرآباد، اقامت گاه بوم گردی اشنو در روستای جعفرآباد، پارک جنگلی، پایگاه اطلاع رسانی نیز از جمله زیرساخت های در حال حاضر حوزه گردشگری این شهرستان است.

 

یکی از آیتم های سرمایه گذاری در آبگرم خلیل آباد بحث توسعه پایدار با حفظ طبیعت موجود است

 

محمودی همچنین در ادامه اظهار کرد: آبگرم خلیل آباد نیز اهمیت خاصی دارد که هیچ اتفاقی خاصی در حوزه ساماندهی آن رخ نداده است و در بحث سرمایه گذاری در آبگرم نیز مسئله توسعه پایدار آن بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با تأکید بر اینکه یکی از آیتم های سرمایه گذاری در حوزه آبگرم نیز بحث توسعه پایدار آن با حفظ طبیعت موجود خواهد بود، ابراز کرد: نمونه های مختلفی در حوزه گردشگری وجود داشته که سرمایه گذار کار خود را بدون مطالعات جامع، کافی و دقیق انجام داده و آن جاذبه گردشگری از بین رفته است و تنها اسمی از آن به جا مانده است.

 

آماده واگذاری بناهای تاریخی خلیل آباد از طریق صندوق حفظ احیاء به بخش خصوصی هستیم

 

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خلیل آباد با اشاره به پتانسیل های کویر این شهرستان، گفت: سیاست سازمان نیز در حوزه کویر نوردی اهمیت کویر شهرستان خلیل آباد را نشان می دهد و در حال آماده کردن زیرساخت های گردشگری کویر هستند که می تواند اقامت گاه های بوم گردی روستاها باشد.

 

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه آماده واگذاری بناهای تاریخی از طریق صندوق حفظ احیاء به بخش خصوصی هستیم، تصریح کرد: حمام بهشتی از جمله آثار فاخر شهرستان، حوض چهل پایه، یخدان و غیره از جمله بناهای تاریخی هستند که می توانیم از طریق صندوق حفظ احیاء به بخش خصوصی واگذار کنیم.

 

 

بازاریابی، مهمترین مشکل هنرمندان حوزه صنایع دستی است

 

محمودی با بیان اینکه در برخی از روستاها حتی نمی دانند میراث فرهنگی چه جایگاهی دارد و اطلاعات جامعی از آن ندارند، عنوان کرد: مشکل ما در حوزه میراث فرهنگی نیز مشارکت مردمی و دستگاه ها است که عدم این فرهنگ سازی باعث شده که در حوزه مشارکت ضعف داشته باشیم.

 

وی گفت: مهمترین مشکل در حوزه صنایع دستی این است که بازاریابی خوبی برای هنرمندان وجود ندارد و این تخصص نیز جزو حلقه گمشده این حرفه محسوب می شود.

 

خلیل آباد در حوزه طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی حرف برای گفتن دارد

 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ظرفیت های خیلی خوبی در حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد و تورهای متعددی در حوزه معرفی آن نیز برگزار شده است، اذعان کرد: در تهیه مستندها از ظرفیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان غفلت شده است و تنها یک انگور خارزنج وجود دارد که هنوز خیلی جای کار زیادی دارد.

 

وی با بیان اینکه خلیل آباد در حوزه طبیعت گردی و گردشگری کشاورزی حرف برای گفتن زیاد دارد، تشریح کرد: خلیل آباد به واسطه رتبه اول تولید انگور و کشمش می تواند برنامه های خوبی در این حوزه برگزار شود.

 

تهیه طرح جامع گردشگری ترشیز لازم و ضروری است

 

محمودی تهیه طرح جامع گردشگری ترشیز را لازم و ضروری دانست و تأکید کرد: هیچ کدام از شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن نمی توانند بدون وجود یکدیگر برای جذب گردشگر اقدام کنند و لازمه آن تهیه طرح جامع گردشگری ترشیز است

 

وی همچنین بیان کرد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حلقه های وابسته به یکدیگر هستند و نباید آن‌ها را جدا از هم دید.

 

خروج از مدیریت سنتی در همه سطوح لازم و ضروری است

 

غلامرضا توکلی در ادامه این مراسم اظهار داشت: خروج از مدیریت سنتی و بالا به پایین نیز در تمام سطوح لازم و ضروری است و باید بتوانیم ارتباط خوبی با علوم به روز شده در بحث های مدیریتی داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه نیازمند استفاده از توان نخبگان منطقه در جهت یکپارچه سازی مدیریت هستیم، تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید سیاست های ادارات خود را با استفاده از توان این نخبگان بومی سازی کنند.

 

رئیس شورای شهر خلیل آباد در پایان با بیان اینکه اولین آیتم در سند چشم انداز بحث کشاورزی و بعد از آن نیز گردشگری در اولویت قرار دارد، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید زمینه تحقق آن را هرچه بیشتر فراهم کنند و سیاست های ابلاغی که از طرف دولت با نظرات کارشناسی پیوست شود و با پایداری بیشتری این سیاست ها اعمال شود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ابراهیم کاویانی با اشاره به برگزاری جلسه کمیسیون تقویم و قیمت گذاری اراضی با حضور مسوولین جهاد کشاورزی و نمایندگان فرمانداری و اقتصاد و دارایی در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد، از بررسی و قیمت گذاری 15 فقره پرونده در این جلسه خبر داد. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عباس آباد افزود: بر اساس ماده 3 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پس از بحث و بررسی، 15 فقره پرونده تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت 4 هزار و 500 مترمربع ارزیابی و قیمت گذاری شد.

 

وی تصریح کرد: این کمیسیون با هدف بررسی دقیق و بازنگری پیرامون نحوه ارزیابی و قیمت گذاری اراضی و واقعی کردن قیمت ها و رعایت حقوق متقابل مردم و دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • تمهیدات ویژه برای استفاده از پنل‌های خورشیدی در خلیل آباد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • بارگیری روزانه ۲۰ تن برگ انگور از خلیل‌آباد
  • تکمیل سد مشمپا از اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای است
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد
  • همایش بزرگ کوهپیمایی و طبیعت گردی در طبیعت زیبای یکانات یامچی