Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رشیدیان شنبه شب در نشست شورای اداری استان خراسان رضوی افزود: در اجرای این برنامه که برای اولین بار و با همکاری مجمع روسای دانشگاههای خراسان رضوی برگزار می شود، همکاری مدیران دستگاههای اجرایی ضروری است.
وی اظهار کرد: مدیران دستگاههای اجرایی باید نسبت به گسترش خدمات در خور شان انقلاب اسلامی، پاسخگویی مناسب به ارباب رجوع و بیان خدمات و پیشرفتهای 39 سال گذشته اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: ملاقاتهای مدیران و فرمانداران با مردم در دهه فجر باید بیشتر شود و مسئولین اجرایی باید از این فرصت برای گسترش تعامل با مردم بهره گیرند.
رشیدیان افزود: انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف بویژه در حوزه علم و فناوری پیشرفتهای بسیار داشته که عضویت ایران در باشگاه فضایی، نانو و انرژی هسته ای نمونه هایی از پیشرفت کشور در این حوزه است.
وی با تاکید بر برگزاری پرشور راهپیمایی22 بهمن اظهار کرد: با توجه به توطئه ها، جنگهای تبلیغاتی و حرکاتی که دشمنان انقلاب داشته اند از مردم خراسان رضوی دعوت می شود با حضور گسترده در این راهپیمایی مانند همیشه پایمردی و حمایت خود را از نظام اسلامی نشان دهند.
وی همچنین با اشاره به ضرورت ذخیره سازی مایحتاج شب عید مردم استان گفت: نهادهای دست اندرکار مانند جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید به دغدغه مردم نسبت به گرانی توجه بیشتر داشته باشند و با نظارت و برخورد مستمر با متخلفان اجازه ندهند عده ای قلیل و منفعت طلب وجهه اکثریت کسبه استان را خراب کنند و با گران فروشی مردم را آزار دهند.
استاندار خراسان رضوی افزود: در 10 ماه گذشته اقدامات خوبی در حوزه اشتغال برای ایجاد 160 هزار فرصت شغلی دراستان انجام شده و در 2 ماه باقی مانده از سال نیز مدیران دستگاههای اجرایی باید برای اشتغال زایی دانش آموختگان تلاش کنند و زمینه صدور مجوزها، واگذاری زمین برای پروژه ها، پرداخت تسهیلات و انجام موافقتهای لازم را تسهیل بخشند.
وی اظهار کرد: پرداخت تسهیلات از سوی بانکها در 10 ماه امسال مبلغ 15 هزار و 756 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: از این تسهیلات 14 درصد در بخش کشاورزی، 26 درصد در بخش صنعت، معدن و تجارت، 8.31 درصد در بخش مسکن، 36 درصد در بخش خدمات و 11.40 درصد به صورت قرض الحسنه و کمتر از یک درصد در حوزه صادرات بوده است.
رشیدیان افزود: هدفگذاری امسال، رشد هشت درصدی صادرات بود که در 9 ماه سال جاری تراز بازرگانی استان هزار و 147 میلیون دلار بوده و صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.2 درصد رشد داشته است ضمن اینکه کالای غیرنفتی استان به 10 کشور صادر شده است.
وی با تاکید بر تسهیل فرایند پرداخت تسهیلات از سوی بانکها در مدت باقی مانده از سال جاری اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بانکهای استان 90 هزار فقره وام ازدواج به مبلغ 945 میلیارد تومان و همچنین در مشاغل خرد و خانگی 10 هزار و 331 فقره تسهیلات به مبلغ 142 میلیارد تومان پرداخت کرده اند.
وی با اشاره به کسب رتبه اول کشور در صدور پروانه بهره برداری صنعتی توسط این استان در سال جاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 225 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری سه هزار و 396 میلیارد تومان و اشتغال زایی برای پنج هزار و 543 نفر صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 670 درصد رشد داشته و میزان اشتغالزایی در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل 75 درصد افزایش داشته است.

* بانکها نسبت به خرید سهام از سپرده گذاران پدیده اقدام کنند
استاندار خراسان رضوی همچنین افزود: با عنایت دولت و بانک مرکزی، اقدامات خوبی برای پرداخت مطالبات مردم از موسسات مالی و اعتباری انجام گرفت اما هنوز تعدادی از موسسات مالی موفق به پرداخت مطالبات سپرده گذاران خود نشده اند.
وی اظهار کرد: تاکنون 11هزار و 500 میلیارد تومان مطالبات مردم از موسسات مالی و اعتباری پرداخت شده که امید است موسسات دیگر نیز نسبت به پرداخت مطالبات مردم اقدام کنند.
وی گفت: اقدامات خوبی در زمینه رفع مشکلات سپرده گذاران شرکت پدیده انجام شده اما با توجه به قیمت سهام شرکت و درخواست عمده سهامداران مبنی بر واگذاری سهام خود، از بانکها و موسسات مالی استان درخواست می شود این سهام را خریداری کنند و یقین داشته باشند که این اقدام به نفع آنها خواهد شد زیرا به زودی پروژه شرکت پدیده به سرانجام می رسد و کسانی که در اتمام پروژه مشارکت داشته اند از سود آن منتفع خواهند شد.
رشیدیان افزود: شرکت پدیده 130هزار سهامدار داشت که تعدادی از سهام های آنان جابجا شده که امیدواریم روند جابجایی سهام ها به نفع مردم انجام شود.
وی اظهار کرد: خراسان رضوی امسال برای سومین بار با تصاحب 17 رتبه برتر کشوری در حوزه برترینهای ملی در بخش کشاورزی، رتبه نخست کشور در این حوزه را به دست آورده است و این در حالی است که با مشکلات عدیده ناشی از خشکسالی دست و پنجه نرم می کند.
وی گفت: میزان بارشها و نزولات آسمانی امسال نسبت به سال گذشته 77 درصد کاهش داشته و از میزان روان آبها نیز به مقدار قابل توجهی کاسته شده است از این رو دستگاههای اجرایی باید در بهره وری مناسب از آب و مدیرت مصرف آن اقدام مطلوب داشته و امر به صرفه جویی و نهی از مصرف بی رویه آب را بین مردم ترویج دهند.
رشیدیان ادامه داد: سند راهبردی بیماریهای غیر واگیر در کارگروه سلامت استان نیز به تصویب رسید و همچنین مجمع سلامت در خراسان رضوی راه اندازی شد که امید است با سرعت بخشیدن به مجمع سلامت شهرستانی در 28 شهرستان استان نسبت به تحقق اهداف سند مزبور در کاهش بیماریهای غیر واگیر اقدامات لازم انجام شود.
وی افزود: تلفات انسانی ناشی از حوادث راههای شهری، روستای و بین شهری استان در سال جاری نسبت به پارسال یک درصد افزایش داشته که از این میزان بخش قابل توجهی مربوط به تلفات جاده های روستایی است لذا مدیران دستگاه های اجرایی باید افزایش تلفات جاده های روستایی را به صورت جدی بررسی کرده و اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.
خبرنگاران: میترا عبداللهی و ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489/3221 / 6053
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۳۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات

پس از تأیید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس از سوی سازمان خصوصی‌سازی، مزایده رسمی برای واگذاری ۸۵ درصد از سهام این دو باشگاه از صبح امروز (دوشنبه) در فرابورس آغاز شد و در نهایت سهام سرخابی‌ها به فروش رفت.

مزایده رسمی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امروز (دوشنبه سوم اردیبهشت ماه) در بازار پایه فرابورس آغاز شد تا به طور رسمی ۸۵ درصد از سهام سرخابی‌ها به خریداران جدید واگذار شود.

قرار بود در این مزایده ۸۵ درصد از سهام پرسپولیس به ۶ بانک شهر، ملت، تجارت، صادرات، رفاه و اقتصاد نوین و ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال به شرکت پتروشیمی خلیج‌فارس و چهار شرکت زیر مجموعه آن واگذار شود.

در همین راستا لحظاتی قبل بلوک ۸۵ درصدی استقلال و پرسپولیس معامله شدند.

جزئیات واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال

محمود قامت، معاون نظارت و واگذاری سازمان خصوصی در مورد مزایده سرخابی‌ها و معامله آن، اظهار کرد: امروز متقاضیان خرید دو باشگاه از طرف شرکت فرابورس اجازه حضور در رقابت پیدا کردند به طوری که توسط کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی پارس، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی شهید تندگویان و پتروشیمی بندر امام درخواست خود را برای خرید ۸۵ سهام شرکت استقلال ارائه کردند و این معامله انجام شد.

وی افزود: کارگزار خریدار قیمت خرید هر سهم پایه باشگاه استقلال ۳,۰۴۶ ریال در سامانه معاملات وارد کرده بود که کارگزاری بانک صنعت و معدن برای فروش سهام این باشگاه از طرف دولت بود و مطابق رویه‌ها و مقررات معاملات فرابورس این معامله در سامانه معاملات قطعی شد که ارزش کل آن ۲,۷۹۳ میلیارد تومان است.

۶ بانک مالک پرسپولیس شدند

معاون سازمان خصوصی در مورد واگذاری باشگاه پرسپولیس نیز گفت: برای خرید ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس نیز کنسرسیومی متشکل از بانک‌های شهر، ملت، صادرات، اقتصاد نوین و بانک رفاه، پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح و ذی‌ربط، به صورت مشترک درخواست خرید سهام شرکت پرسپولیس ارائه کردند.

وی افزود: این ۶ بانک از طرف کارگزار خریدارشان قیمت هر سهم معادل را ۳,۵۸۰ ریال در سامانه معاملات درج کردند که کارگزار فروشنده سهام به نمایندگی از طرف دولت، کارگزاری بانک ملی ایران بود و این هم معامله مطابق رویه قطعی شد.

قامت کل ارزش معامله ۸۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس را حدود ۳,۲۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

کد خبر 746964

دیگر خبرها

  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • توزیع دفترچه‌های موقت شناسایی سپرده‌گذاران اتباع خارجی در فارس
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • مردم و تشکل‌های اجتماعی از «طرح نور» حمایت و پشتیبانی کرده‌اند
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • بنگاه داری بانکها از آفات بزرگ مسکن کشور است
  • آیت‌الله علم‌الهدی:بنگاه‌داری ‎بانکها آفت بزرگ بازارمسکن است
  • سهام استقلال و پرسپولیس به فروش رفت + جزئیات