Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوشنبه 20 آذر 96، قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، حول و حوش ساعت 14:30، انجام شد. ژابی آلونسو هم آن جا بود و قرعه ها را با همکاری مجری مراسم، یکی یکی بیرون می آورد تا سرنوشت خیلی ها را رقم بزند. چه لحظات استرس آوری بودند. شانزده تیم باقی مانده، حریفان خود را شناختند!

طرفداری - شاید اوایل فصل کسی فکرش را نمی کرد تیم یورگن کلوپ تا این حد ترسناک شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن ها از گروه خود صعود کردند. سرنوشت برای لیورپولی ها در قرعه کشی، جالب رقم خورد. مانند تیم دو تیم شهر منچستر، آن ها هم به تیم های قوی تر ممکن، نخوردند. قرعه بیرون آورده شد و تیم کلوپ حریفش را شناخت.

لیورپول-پورتو؛

شاگردان کونسیسائو باید به مصاف لیورپولی بروند که این فصل رفته رفته به یکی از بهترین های دنیا تبدیل شده است. شاید بازی این دو تیم را زیاد هیچ کداممان به یاد نمی آوریم. آخرین بازی دو تیم هم بر می گردد به سال 2007 که در همین لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند. شاگردان کلوپ توانستند همین چند وقت پیش رکورد شکست ناپذیری منچستر سیتی را متوقف کنند تا ثابت کنند که چقدر پیشرفت کرده اند. از آن سمت پورتو و کاسیاس هم مانند سال های گذشته یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در لیگ خودش بوده است. نکته دیگر این که آن ها هنوز در لیگ خود دچار شکست نشده اند!

واکنش ها به این قرعه؛

توییتری و اینستاگرامی؛

marchji:

لیورپول باز هم به حریف قوی ای نخورد. شانس!

Mancity .love:

نوش جان تیم های انگلیسی. این هم از قرعه لیورپول!

Loooool:

لیورپول زیاد خوشحال نباشد. پورتو "پورتو" است!

 

Solimankako:

نماینده پرتغال برابر انگلیس؟ یکی از قرعه های نه چندان جذاب!

 

Jak34:

این طور که پیش می رود همه تیم های انگلیسی را باید در مرحله بعد ببینیم!

نویسندگان طرفداری:

علی امیری فر:

لیورپول بعد از 9 سال به دور حذفی لیگ قهرمانان قدم گذاشت، فرصتی که به این راحتی ها از دستش نمی‌ده، حداقل هوادرها این اجازه رو بهش نمیدن. بیاید برگردیم عقب، اولین باری که لیورپول به لیگ قهرمانان رسید تا نیمه نهایی با شنکلی بالا رفت. اولین باری که بعد از محرومیت به مسابقات با هولیه برگشت تا یک چهارم نهایی رفت. حالا هم لیورپول بعد از یک دهه، با تیمی کاملا عوض شده از اون بازی معروف با چلسی که 4-4 شد قدم به دور حذفی لیگ قهرمانان میذاره. از پلی آف اومد تیم و تو قرعه کشی، تو سید سوم قرار داشت و تیم اول بالا رفت؛ مثل رم، بشکتاش و تاتنهام که وضعیت مشابهی داشتن. درست شبیه به لیگ برتر، لیورپول در لیگ قهرمانان هم غیرقابل پیش بینی بود، خط حمله فوق العاده ای داشت و از طرف دفاع و دروازه بان بارها ناامیدکننده ظاهر شد.

 

برای مثال بعد یک جایی از فصل، فرم تیم تو لیگ برتر اینطور بود که بعد از دو تا مساوی، یک شکست سنگین رو تو لندن مقابل تاتنهام متحمل شد، اما قبل از بازی تاتنهام؟ 7 گل تو اسلوونی به ماریبور زد! این کار رو یک بار هم تو آنفیلد مقابل اسپارتاک تکرار کرد. در واقع در حالی که همه از خط حمله چهارصد میلیونی پاری سن ژرمن و رکوردشکنی در زمینه گلزنی تو دور گروهی لیگ قهرمانان حرف می زنن، لیورپول هم رکورد مسابقات تا فصل قبل رو شکست در آمار تمام تاریخ مسابقات، پشت سر فرانسوی ها قرار میگیره. تیم تو لیگ به سوانزی باخت، شکستی که تقریبا بعد از سه ماه شکست ناپذیری اتفاق افتاد. تا قبل از بازی با پورتو، لیورپول 4 بازی دیگه داخل انگلستان داره که این شامل یک بازی جام حذفی و سه بازی لیگ برتر میشه، از اونجایی که بازی با تاتنهام تو آنفیلد تو همین مقطع برگزار میشه؛ لیورپول می‌تونه به عنوان تیمی که به دور پنجم جام حذفی رسیده، تو لیگ خیال خودش رو از بودن در جمع چهار تیم راحت کرده به پرتغال بره.

 

چه چیزی در پرتغال منتظر لیورپول خواهد بود؟ یک تیم عالی و یکدست. تیمی که صدرنشین یک لیگ نزدیک (حداقل برای 4 تیم بالای جدول) بوده و بعد از هجده بازی هنوز شکستی نداشته. 46 گل زده، بیش از هر تیمی، 9 گل خورده، کمتر از هر تیمی. دو گلزن اصلی لیگ جوناس و باس دوست تو بنفیکا و اسپورتینگ بازی می کنن، اما دو مهاجم آفرقایی پورتو مارگا و ابوبکر، هرکودوم 14 گل زدن و این هم  از یکسدت بودن ترکیب سرجیو کنسسائو خبر میده. به جز این دو بازیکن، یاسین بهرامی، دنیلو پریرا، اولیور تورس، هکتور هررا، خسوس کورونا و البته ایکر کاسیاس (اگه بهش بازی داده بشه؛ هرچند خاطرات خوبی از لیورپول نداره) بقیه ستاره های پورتو به شمار میرن. تو دور گروهی، پورتو پشت سر بشکتاش شگفتی آفرین و البته بالاتر از لایپزیش و موناکو شانس های اصلی این گروه قرار گرفتن، تو زمین خودشون 3-1 به بشیکتاش باختن تا مشخص شه قابل شکست دادن هستن اما یک بازی خانگی دیگه 5-2 موناکو رو بردن، تو فرانسه هم 3-0 میزبان خودشون رو بردن تا نشون بدن شایسته بودن در این مرحله هستن، بی تردید.
تساوی گل دار، برای مثال 1-1 رو برای بازی رفت پیش بینی می کنم

 

مجتبی خیلاپور:

پورتو لیورپول. تقابلی کاملا آلمانی پرتغالی. لیورپولِ آقای کلوپ خسته نمی شود. بازیکنان تا دقیقه 90 می دوند و خط حمله مخوف و سرعتی این تیم با تمام توان پرس می کند. آنها در لیگ جزیره وضعیت خوبی دارند و در اروپا به مصاف حریفی خواهند رفت که شاید نسبت به غول های بزرگ این مرحله اسم کوچکتری داشته باشد ولی حریف آسانی نیست. برخلاف تصورها از مربیان پرتغالی، سرجیو کونسیسائو یک مربی با تفکرات کاملا هجومی است. تیم پرتغالی صدرنشین قاطع لیگ کشورش بوده و هنوز باختی نداشته است. علاوه بر خط حمله خطرناک، خط دفاعی این تیم نیز عملکرد خوبی داشته است. با وجود رقیبانی مانند لایپزیش و موناکو، پورتو بالاتر از آنها به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کرد. بازی رفت در پرتغال خواهد بود. خط حمله لاتین پورتو حمله می کند ولی باید مراقب سرعت وینگرهای آفریقایی لیورپول باشند. هافبک های هر دو تیم می توانند نقش کلیدی در این جدال ایفا کنند. کونسیسائو به خوبی می داند که باید در مرحله رفت نتیجه لازم را بگیرد زیرا پیروز شدن مقابل لیورپول در آنفیلد که در شب های اروپایی صدای تماشاگران گوش ها را کَر می کند، کار آسانی نخواهد بود.

وضعیت فصل گذشته دو تیم؛

لیورپول فصل گذشته در هیچ رقابت اروپایی ای حضور نداشت. آن ها در لیگ برتر انگلیس هم ششم شدند اما با توجه به قهرمانی منچستر یونایتد در لیگ لیگ اروپا، توانستند به مرحله پلی اف فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا راه یابند. تیم کلوپ در پلی اف به هوفنهایم آلمان خورد و توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت 6-3 این تیم را شکست دهد و به مرحله گروهی این تورنمنت صعود کند.

اما تیم پورتو فصل قبل در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشت؛ این تیم پرتغالی در گروه G رقابت ها قرار گرفت. تیم های کپنهاگن، بروژ و لستر سیتی همگروهی های این تیم بودند. پورتو توانست با کسب 11 امتیاز، پایین تر از لستر سیتی و به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کند. وضعیت کلی این گروه به شکل زیر بود.

پورتو از گروه خودش بالا آمد و قرعه یوونتوس نسیبش شد. آن ها در بازی رفت برابر بانوی پیر در زمین خود با نتیجه 2-0 (پیاتسا و دنی آلوز) بازی را واگذار کردند. و بازی برگشت را نیز 1-0 (هیگواین) باختند تا در مجموع با نتیجه 3-0، از دور رقابت ها خارج شوند.

وضعیت فصل جاری؛

وضعیت دو تیم در فصل جاری حداقل برای شاگردان کلوپ کاملا متفاوت بوده است. کلوپ با خرید محمد صلاح، رنگ و بوی تازه ای به تیمش بخشیده است. آن ها در گروه E رقابت ها قرار گرفتند و با تیم های اسپارتاک مسکو، سویا و ماریبور همگروه شدند. قرمز های انفیلد توانستند با کسب 12 امتیاز به عنوان تیم اول و بالا تر از سویا به دور بعد راه یابند. وضعیت کلی این گروه به شرح زیر بوده است.

تیم پورتو در آسان ترین گروه ممکن قرار گرفت. آن ها با تیم های لایپزیش، بشیکتاش و موناکو همگروه شدند. در حالی که خیلی ها موناکو را صدر نشین این گروه می دانستند، این تیم از دور رقابت ها حذف شد و تیم بشیکتاش اول شد. شاگردان کونسیائو در رقابتی نزدیک با لایپزیش آلمان، بالاخره توانستند به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شوند. وضعیت کلی گروه G رقابت ها به شرح زیر بود.

وضعیت تیم ها در یگ های داخلی؛

پورتو؛

شاگردان کونسیسائو مانند فصول گذشته یکی از اصلی ترین مدعی های کسب عنوان قهرمانی در لیگ هستند. نکته جالب این که این تیم هنوز در لیگ خودش دچار شکست نشده است و با فاصله چشمگیر نسبت به حریفان به کار خودش ادامه می دهد.

لیورپول؛

شاگردان کلوپ هم فصلی عالی را پشت سر می گذرانند. لیورپول اولین تیمی بود که توانست سیتی و پپ را شکست دهد و جلوی قدرت نمایی این تیم را بگیرد. آن ها حالا در رده چهارم جدول قرار دارند و فصل نسبتا خوبی را سپری می کنند.

بهترین بازیکنان دو تیم؛

روبرتو فیرمینو؛

بازیکن برزیلی لیورپول در فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا آماری فوق العاده را به جای گذاشته است. او بالا تر از ستارگانی مانند صلاح و مانه، بهترین بازیکن تیمش بوده است و توانسته 6 گل را به ثمر برساند. حالا با رفتن کوتینیو از تیم، او به یکی از امید های اصلی کلوپ تبدیل شده است.

وینسنت ابوبکر؛ 

بازیکن کامرونی پورتو سوپرایز بزرگ دور گروهی بوده است. درست است پورتو در گروه آسانی قرار گرفت اما نمی توان از گلزنی ها و بازی فوق العاده ابوبکر، چشم پوشی کرد. این بازیکن موفق شده 5 بار برای تیمش گلزنی کند و خود را به عنوان بهترین بازیکن تیمش، معرفی کند.

 

پيش بيني طرفداری از تیم صعود کننده

 

(70%)_(30%)

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

می‌ترسم لیورپول با اسلوت مثل یونایتد شود!

به گزارش "ورزش سه"، مایکل اوون نگران است که جدایی یورگن کلوپ باعث شود که لیورپول مانند منچستر یونایتد پس از بازنشستگی سر الکس فرگوسن با افت زیادی مواجه شود.

کلوپ در پایان فصل بعد از تقریبا ۹ سال آنفیلد را ترک خواهد کرد. در طی این مدت او قرمزها را به قهرمانی در انگلیس، اروپا و جهان و همچنین قهرمانی در جام حذفی، دو جام اتحادیه و سوپرجام اروپا رساند.

لیورپول آرنه اسلوت، سرمربی فاینورد را به عنوان جانشین کلوپ معرفی کرده است و با پرداخت غرامت برای این مربی هلندی هم موافقت کرده و انتصابش به تایید رسمی نزدیک است.

اوون نگران است اسلوت تبدیل به نسخه دوم دیوید مویس شود. او گفت: «من می‌ترسم لیورپول هم مانند یونایتد شود و افت کند. واقعا امیدوارم چنین نشود و با یک مربی جدید، رویکرد جدید و چند خرید خوب همه چیز مثل دوران کلوپ ادامه پیدا کند.

من فکر نمی‌کنم که اسلوت خیلی متفاوت از لیورپول کنونی بازی کند. اما مسلما هر هوادار لیورپول نگران است که آنها تبدیل به یونایتد و حتی آرسنال و چلسی شوند.

دیگر خبرها

  • وینیسیوس جونیور بهترین بازیکن هفته لیگ قهرمانان اروپا
  • پلی به گذشته - صعود لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا با برتری 1-0 مقابل چلسی (2005/5/3) / فیلم
  • کلوپ: به عنوان یک پیرمرد توصیه می‌کنم لیگ برتر را از جنایت مدیران آن نجات دهید
  • نیمه‌نهایی لیگ اروپا | گام بلند لورکوزن برای صعود با پیروزی مقابل یاران آزمون+ فیلم خلاصه بازی
  • نیمه‌نهایی لیگ اروپا | گام بلند لورکوزن برای صعود با پیروزی مقابل یاران آزمون
  • می‌ترسم لیورپول با اسلوت مثل یونایتد شود!
  • وارن زائر امری دومین بازیکن جوانی که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود
  • 3 گل برتر دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 2023/24 / فیلم
  • دورتموند - پاری سن ژرمن؛ ترکیب رسمی
  • جنگ ستارگان پاریسی با زنبور‌های پرشور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا