Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالاحد ریگی مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح مطالعاتی برای آبرسانی به مجتمع ۲۰۱ روستایی نگور، سندمیرسوبان، باهوکلات و کمبل سلیمان در سال ۱۳۷۶ آغاز شده و قرار است ۹۶ هزار و ۵۲۴ هزار نفر از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریگی بیان کرد: آب مورد نیاز برای این طرح بزرگ آبرسانی ۷۰۸ لیتر در ثانیه (۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب) است.

وی افزود: در این طرح ۶۰۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، ۸۰۰ کیلومتر شبکه توزیع، ۶۰ هزار مترمکعب ظرفیت تصفیه خانه در شبانه روز پیش بینی شده و حجم مخزن ذخیره زمینی آن ۴۶ هزار و ۶۵۰ مترمکعب است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز برای آبرسانی به ۲۰۱ روستای حوزه دشتیاری چابهار ۲ هزار و ۸۲۰ میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: در افق سال ۱۴۱۵ جمعیتی بالغ بر ۲۲۶ هزار و ۳۹۹ نفر از آب سالم و بهداشتی برخوردار خواهند شد.

ریگی گفت: از پارسال تاکنون اجرای ۴۲ کیلومتر خط انتقال از پایین دست سدپیشین سرباز تا بند شیگواز و مجموعه دلگان‌ها در حال اجراست که تا کنون ۱۵ کیلومتر از ۲ طرف آن اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ۲ قرارداد به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه منعقد شده که امیدواریم با اختصاص به موقع اعتبارات این پروژه تمکیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان از استان‌های کم آب کشور و دچار خشکسالی حدود ۲۰ ساله است، افزود: از مجموع ۴۳۸ روستای شهرستان چابهار ۴۰۶ روستا با ۴۹ دستگاه تانکر (۲۴ تانکر دولتی و ۲۵ تانکر استیجاری) روزانه برای هر نفر ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شود.

وی با بیان اینکه صرفه جویی یکی از بهترین راه‌ها برای عبور از بحران بی آبی است، خاطرنشان کرد: چابهار یکی از مناطق بی آب و فاقد سفره‌های آب زیرزمینی، چشمه و قنات است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک شاخص دسترسی مردم به آب در چابهار ۲۳ درصد است و ۷۷ درصد مردم این شهرستان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند.

ریگی اظهار داشت: با تکمیل ۲ پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای تلنگ، پیرسهراب و پلان و پروژه ۲۰۱ روستایی بخش دشتیاری پایین دست سد پیشین شاخص دسترسی به آب سالم و بهداشتی در شهرستان چابهار به طور چشمگیری ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه آبرسانی به ۲۰۱ روستای شهرستان چابهار در محدوده بخش دشتیاری ۳۸ درصد در شاخص این شهرستان تاثیر دارد.

وی شیرین سازی آب دریا و انتقال به روستا‌های سراسر سیستان و بلوچستان را خواستار شد و افزود: استفاده از ظرفیت دریا برای تامین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعت به طور دائم مردم شهری و روستایی این استان را از آب پایدار و مطمئن بهره‌مند خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

 پروژه آبرسانی به ۲۰۱ روستای دشتیاری چابهار

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر

ایسنا/گیلان فرماندار آستانه اشرفیه، احداث محور آستانه به کیاشهر را جزو پروژه‌های سفر اول رئیس جمهور به گیلان دانست که هم اکنون پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و متذکر شد: این پروژه به زودی برای بهره‌برداری در سفر دوم رئیس جمهور به استان آماده می‌شود.

خسرو آرنگ امروز، ۵ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان از پروژه‌های شهرستان آستانه اشرفیه، با اشاره به بازدید از ۱۰ پروژه شهرستان در دو بخش آستانه اشرفیه و کیاشهر، اظهار کرد: هدف از این بازدیدها تسریع در عملیات اجرایی و تخصیص منابع مالی لازم در کارگروه‌ها و کمیته‌های برنامه‌ریزی است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری شهر آستانه اشرفیه با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران دستگاه‌های مرتبط، افزود: شهرداری آستانه اشرفیه مجری پروژه «حرم تا حرم» بوده که باید یک بلوار ۳۵ متری را احداث کند.

فرماندار آستانه اشرفیه یکی از پروژه های مهم را تامین آب زراعی شهرستان دانست که در قالب طرح «پل تا پل» اجرایی می شود و گفت: شرکت آب منطقه ای کارفرمای این پروژه در حوزه رودخانه سفیدرود است.

آرنگ احداث محور آستانه به کیاشهر را جزو پروژه های سفر اول رئیس جمهور به گیلان دانست که هم اکنون پیشرفت ۹۰ درصدی دارد و متذکر شد: به زودی روکش محور انجام می شود و اقدام به نصب روشنایی و علائم راهنمایی و رانندگی خواهیم کرد و آماده بهره برداری در سفر دوم رئیس جمهور به استان است.

وی با اشاره به ظرفیت های زراعی و کشاورزی شهرستان آستانه اشرفیه از جمله برنج و بادام زمینی، خاطرنشان کرد: تامین آب زراعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و لذا اقدام به بازدید از ایستگاه های پمپاژ شهرستان کردیم.

فرماندار آستانه اشرفیه پل ولایت را یکی از پل‌های مهم شهرستان دانست که اقدام به مقاوم سازی آن شده و عنوان کرد: اسکله صید و صیادی کیاشهر دغدغه مردم منطقه است و لذا با برنامه ریزی اداره کل شیلات گیلان، به دنبال تبدیل این اسکله به منطقه صیادی و گردشگری هستیم که توسط شهرداری کیاشهر اجرا می‌شود.

آرنگ همچنین به پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه پیاده راه فرهنگی کیاشهر اشاره کرد و گفت: طرح سالم سازی ساحل کیاشهر نیز در دست احداث بوده که در فصل گردشگری به بهره‌برداری می رسد.

وی در ادامه به پروژه پل تا پل اشاره و تاکید کرد: پل ۷۰۰ متری آستانه تا پل کابلی مسافت دو کیلومتری دارد و لذا دیواره سازی ۷۰۰ متر از این مسیر را انجام دادیم تا علاوه بر تامین آب مطمئن برای کشاورزی، موجب ساماندهی گردشگری در منطقه شود.

اسکله کیاشهر اولین اکوپورت کشور خواهد بود

ابراهیم نجفی، نماینده شهرستان آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز، با اشاره به آخرین وضعین اسکله صید و صیادی بندر کیاشهر، اظهار کرد: در جلسه با ادارات کل شیلات و حفاظت محیط زیست استان مقرر شد که اداره کل شیلات فراخوان انتخاب سرمایه گذار را اعلام کند و در مرحله اول شناسایی سرمایه گذار را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست نیز باید الزامات مربوط به لایروبی آبراهه‌های اسکله کیاشهر را انجام دهد، گفت: اسکله کیاشهر اولین اکوپورت کشور خواهد بود، زیرا تمام الزامات زیست محیطی در آن رعایت می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان شناسایی و انتخاب سرمایه گذار را منوط به همراهی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان دانست و تاکید کرد: کاربری این اسکله را صیادی و گردشگری تعریف خواهیم کرد.

نجفی با اشاره به اجرای پروژه «پل تا پل» ذیل تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: براساس قانون، در صورت عبور رودخانه از محدوده شهر، می توانیم بهره برداری را به شهرداری واگذار کنیم؛ البته شهرداری آستانه اشرفیه پیمانکار را انتخاب نکرد و لذا پروژه به شرکت آب منطقه ای استان واگذار و پیمانکار انتخاب شد؛ در این راستا مقرر شد که پیمانکار تا سقف ۲۵ میلیارد تومان و به طول ۷۰۰ متر، برای دیواره سازی بدنه سفیدرود و تثبیت بستر اقدام کند.

وی طرح توسعه حرم سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه را دارای اعتبار ملی دانست و از تخصیص ۵۰ میلیارد تومان دیگر خبر داد و گفت: شاهد بازگشایی بخشی از محور هستیم؛ البه طرح توسعه حرم ۱۹ بلوک دارد و از بخش خصوصی دعوت می کنیم تا در هر یک از این بلوک‌ها سرمایه‌گذاری کنند و شهرداری و شورای شهر آمادگی حمایت از سرمایه‌گذاران را دارند.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس بندر کیاشهر را دارای نوار ساحلی ۳۷ کیلومتری دانست که ظرفیت گردشگری محسوب می‌شود و بیان کرد: دانشگاه گیلان آمادگی دارد تا در صورت تخصیص زمین از سوی اداره کل شیلات استان، دانشکده گردشگری را در بندر کیاشهر راه‌اندازی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه محور آستانه اشرفیه به کیاشهر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • همدان در میان 7 استان برتر آبرسانی روستایی
  • پیشرفت ۳۰ درصدی طرح اضطراری آبرسانی به شهر طبس
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاهای آذربایجان شرقی
  • اجرای ۶۱ طرح رفع تنش آبی روستایی به همت سپاه عاشورا