Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-07@06:20:22 GMT

لزوم حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۶۹۸۷

لزوم حذف قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  اقتصاد مقاومتی در پی این است که بتواند زندگی بهتری را برای اکثر مردم فراهم آورد. غذای کافی، امنیت، مکان امن برای زندگی و خدمات کافی برای برآورده ساختن نیازهای اساسی از جمله مواردی است که برای اقتصاد کشورمان لازم است.

وی با بیان اینکه پایین بودن سطح تعلیمی ، معیشت زندگی و دسترسی به خدمات ابتدایی تاثیر مثبت در افزایش فقر دارد افزود: تفکر اقتصادی دولتی که در مقابل اقتصاد آزاد قرار دارد وجود قوانین و مقررات در مسیر تولید و وجود بروکراسی های متعدد در مسیر تثبیت و فعالیت های تولیدی را می توان از موانع اصلی در مسیر تولید دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزاقی با تاکید بر اینکه حمایت های موجود از تولید فراهم شود افزود: حمایت های موجود از تولید و شرایط کلی کشورمان از نظر تامین منابع مالی لازم برای تولید، شرایط مناسبی را برای تولید فراهم می کند.

وی با  انتقاد از قوانین دست و پاگیر در مسیر تولید محوری افزود:  با اصلاحاتی هرچند اندک در برخی از قوانین دست و پاگیر نظیر قانون کار، قانون تامین اجتماعی، نظام مالیاتی مسیر تولیدی کشورمان را با مشکلاتی مواجه می کند.

این اقتصاددان خاطر نشان کرد: ضرورت حمایت از تولید می تواند موجب افزایش اشتغال در صنایع مختلف شود. لذا افزایش اشتغال و تولید در کشورمان می تواند رونق اقتصادی و درآمد برای کشورمان ایجاد کند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۶۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است

علی باستین در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است و در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی و گردشگری را از دیگر ظرفیت‌های خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از مزیت‌های با ارزش خلیج فارس محسوب می‌شود که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس شمرد و افزود: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس، معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • مجلس دوازدهم باید به بهبود معیشت مردم بپردازد
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور