Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شرایطی که با اعلام تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت و جایگزینی حجم با سرعت، ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی موظف به تغییر جداول تعرفه‌ای خود شدند، برخی از اپراتورها در بی‌خبری کاربران و بدون اعلام تعرفه‌های جدید، قراردادهای قبلی را تمدید کرده و اینترنت حجمی می‌فروشند.

به گزارش ایسنا، با اجرایی شدن تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت از دهم آذرماه، ارائه‌کنندگان خدمات اینترنت پرسرعت ثابت از طریق فناوری‌های سیمی (ADSL) و فیبر، ملزم به تنظیم جداول تعرفه‌ای جدید برمبنای سرعت اتصال و به‌صورت غیرحجمی و با درنظر گرفتن سقف مصرف منصفانه، شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود این و در حالی که در مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای تعرفه‌های جدید اینترنت، اپراتورهای ارتباطی از فروش بسته‌های قدیمی منع شده و تمامی آنها موظف شدند با به پایان رسیدن قرارداد کاربران، سرویس جدید را به آنها ارائه دهند، برخی از اپراتورها در بی‌خبری کاربران و به مناسبت‌های مختلف به آنها هدیه اینترنت حجمی می‌دهند!

برخی از کاربران اینترنتی نسبت به سقف تعیین‌شده برای اینترنت اصطلاحا نامحدود و یا هزینه بالای اینترنت برای کم‌مصرفان اعتراض داشتند، تا اینکه به تدریج این تعرفه‌ها اصلاح شده و با لحاظ کردن نیازهای متفاوت کاربران، درنهایت مدل نهایی برای تعرفه‌ها اعلام شد. در مصوبه شماره ۲۶۶ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مقررات جدیدی برای ارائه اینترنت وضع شد که بر مبنای آن، به جای فروش حجمی اینترنت، سرعت جایگزین شده و به همین دلیل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نام اینترنت غیرحجمی را برای تعرفه‌های جدید انتخاب کرد.

اگرچه قراردادهای قدیمی مشترکان اپراتورها تا زمانی که در تاریخ قراردادشان ذکر شده باشد، پابرجا خواهد بود و اپراتور مجاز است تا پایان زمان قرارداد، به مشترک مطابق با تعرفه‌های قبلی سرویس دهد، اما پس از اتمام زمان قرارداد، اپراتور موظف به ارائه تعرفه‌های جدید بوده و در شرایطی که برخی از کاربران تمایل به ادامه قرارداد قبلی خود داشتند، اپراتور موظف به اطلاع‌رسانی و اعمال تعرفه‌های جدید بر مبنای سرعت است.

با وجود این، برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت، نه تنها با اتمام قرارداد مبتنی بر حجم کاربران اقدام به آگاه‌سازی آنها برای استفاده سرویس‌های جدید نکرده‌اند، بلکه با عناوینی چون هدیه و جایزه‌های مناسبتی زمان سرویس حجمی کاربران را بدون اعلام تمدید و با ارائه شماره کارت بانکی برای خرید غیر الکترونیکی، به حجم‌فروشی اقدام کرده‌اند!

اگرچه اغلب کاربرانی که استفاده زیادی از اینترنت دارند و اخبار مربوط به تغییر تعرفه‌ها و قیمت‌ها را پیگیری می‌کنند، نیازی به اطلاع‌رسانی از طرف خود اپراتور برای تغییر قرارداد ندارند، اما برخی دیگر از کابران که به دلایل مختلف، شاید اطلاع دقیقی از این اخبار نداشته باشند، باید به نحوی مطلع شده تا نسبت به تغییر قرارداد خود اقدام کنند، نه اینکه اپراتور به اسم جایزه و با تمام شدن قرارداد قدیمی کاربر، حجم‌فروشی کند و حتی با ارائه شماره کارت بانکی و تشویق کاربر به پرداخت غیرالکترونیکی، تخفیف صوری دهد. این موضوع از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در حال پیگیری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز یک فوریت مصوبه تکمیل طرح آب و فاضلاب شهر بررسی می‌شود، اظهار کرد: برای تمدید این مصوبه یک فوریت ارائه شده است.

وی همچنین تصریح کرد: سامانه پایش مصوبات شورا که پیش از این پایه‌گذاری شده بود و متوقف مانده، به ثمر رسیده و امروز از این سامانه رونمایی شده و در آن کل مصوبات پایش خواهد شد و در دسترس قرار خواهد گرفت. در جلسه امروز گزارش سه ماهه حساب درآمد و هزینه شهرداری نیز ارائه خواهد شد.

چمران در خصوص ایجاد فرهنگسرا در بوستان لاله نیز یادآور شد: بعد از جشن ماه رمضان احساس شد که فضاهایی برای چنین طرح‌هایی مورد نیاز است. این موضوع مطرح شد که درختی قطع نمی‌شود و ما نیز اجازه نخواهیم داد درختی قطع شود. باید منتظر باشیم طرح ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در دوره سوم طرحی مصوب شد که در بوستان‌هایی با مساحت بیش از یک هکتار مسجد و کتابخانه احداث شود و ساختمان اداری منع شده است، گفت: البته طرح باید به شورا ارائه شود و هیأت موردنظر طرح را مورد بررسی قرار دهد و اگر نیاز بود احداث شود به شرطی که درختی قطع نشود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: در منطقه ۱۵ بارندگی بوده و یک کارگر به دلیل تعصب کاری خود در حال بازگشایی نهر برای جلوگیری از سرریز شدن آب بوده که متأسفانه مفقود شده و هنوز پیدا نشده است. باید چنین اقداماتی با دقت صورت بگیرد و برنامه‌ریزی از قبل انجام شده باشد تا حادثه‌ای رخ ندهد.

چمران با بیان اینکه قراردادها منع انتشار داشته و هرکسی درخواست داشته قرارداد را تحویل گرفته است، گفت: قرارداد مشکلی ندارد و هریک از اعضا بخواهند در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و دیگر بخش‌ها قرارداد را در اختیار دارند. چنین قراردادی در سال ۹۶ نیز وجود داشته و مورد خاصی ندارد. در ساخت واگن‌ها تکنولوژی به کشور وارد می‌شود و این تفاوتی مترقی است.

کد خبر 6096849

دیگر خبرها

  • دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • واکنش چمران به حصارکشی بوستان لاله تهران
  • اجازه نخواهیم داد در پی ایجاد فرهنگسرا درختی در پارک لاله قطع شود
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است
  • جریمه 200 میلیون دلاری بزر‌گترین اپراتور بی‌سیم آمریکا به دلیل فروش اطلاعات کاربران