Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-28@22:06:31 GMT

توصیه‌های هلال احمر برای در برف ماندگان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۷۹۰۳

توصیه‌های هلال احمر برای در برف ماندگان

هلال احمر توصیه هایی را برای در برف‌ماندگان منتشر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، در این توصیه‌نامه آمده است؛ اگر در کولاک یا برف داخل خودرو محبوس شدید، این توصیه‌های را جدی بگیرید:

- در گوشه‌ای توقف کند.‌چراغ‌های خطر را روشن کنید.

- در جایی توقف کنید که ‌احتمال پیداشدن ‌توسط گروه نجات زیاد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چنین شرایطی‌، نباید اقدام به پیاده‌روی کنید ‌مگر آنکه در آن حوالی ساختمانی پیدا کنید که امکان پناه گرفتن وجود داشته باشید.

- بارش برف‌ باعث ایجاد خطا در تشخیص میزان مسافت و فاصله می‌شود.

- رای گرم نگهداشتن داخل ماشین لازم است در هر ساعت ۱۰ دقیقه موتور و بخاری آن را روشن کنید. در چنین شایط مراقب مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن باشید.

- هر چند وقت یک‌بار برف موجود در لوله اگزوز را پاک کنید.

- برای گرم نگهداشتن بدن تان نرمش کنید، اما خود را بیش از حد خسته نکنید.

- اگر چند نفر هستید به همدیگر تکیه زده و از کت ‌و پالتو به عنوان روانداز استفاده کنید.به نوبت بخوابید. همواره باید یک نفر بیدار باشد تا به گروه نجات علامت بدهد.

- مایعات بنوشید تا دچار کم آبی نشوید.

- مواظب باشید که باتری خودرو از کار نیفتد.

- در شب‌، چراغ داخل خودرو را روشن کنید ‌تا امدادگران و گروه نجات بتوانند ‌شما را ببینند.

- اگر در جایی دور گرفتار شده اید، می‌توانید با استفاده از سنگ یا شاخه درختان کلماتی نظیر کمک یا SOS را با حروف بزرگ روی برف بنویسید تا توجه امدادگران و گروه نجات را از داخل هلیکوپتر یا هواپیمای جستجو جلب کند.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از ادامه عملیات امدادرسانی امدادگران و نجاتگران این جمعیت در ۱۱ استان متأثر از سیل و آبگرفتگی خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، بابک محمودی؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر درباره آخرین وضعیت امدادرسانی در سیل و آبگرفتگی و در استان‌های متاثر از این پدیده اظهار کرد: از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه 1403 و تا ساعت 05:00 امروز جمعه، 11 استان شامل اصفهان، تهران، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قم، گلستان، مازندران، کرمان و یزد و 54 شهرستان درگیر سیل و آبگرفتگی بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت 81 مورد عملیات انجام و به 2656 نفر امدادرسانی شده، 159 نفر اسکان اضطراری یافته اند، 118 نفر به مناطق امن منتقل شده و آب تجمیع شده در 281 منزل مسکونی تخلیه شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه در این امدادرسانی‌ها 160 تیم عملیاتی شامل (615 نفر) مشغول امدادرسانی بوده‌اند، گفت: 9 دستگاه چادر، 349 تخته پتو، 197 تخته موکت، 468 کیلوگرم نایلون، 155 بسته غذایی بین متأثرین از سیل در این 11 استان توزیع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به خودروی گرفتار شده در رودخانه زمکان با ۶ سرنشین (فیلم)
  • تصاویر نجات خودروی گرفتار شده در رودخانه | ۶ سرنشین نجات پیدا کردند | ویدئو
  • نجات کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه
  • نجات کودک دو ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد
  • کودک ۲ ساله غرق‌شده در رودخانه مهاباد نجات یافت
  • کودک ۲ ساله غرق شده در رودخانه‌ مهاباد نجات یافت
  • جان‌باختن یک نفر در حادثه سقوط به دره در دزپارت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ۳ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل