Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عظيم زاده گفت: تجهيزات دندانپزشکي و آزمايشگاهي بيش از ديگر محصولات پزشکي با مشکلات قاچاق کالا روبرو است به منظور جلوگيري از تخلفات، طرح ثبت شرکت‌هاي توزيع کننده اين کالا‌ها در سامانه اداره تجهيزات پزشکي آغاز شد.
حسين عظيم زاده در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، در خصوص تشخيص اصالت تجهيزات پزشکي گفت: با توجه به نصب برچسب اصالت، طرح شبنم و هولوگرام بر محصولات تجهيزات پزشکي در طي سال‌هاي اخير مشکلات متعددي براي تشخيص اصل و يا فرع بودن محصولات وجود داشته است چرا که با وجود برچسب‌هاي غير قانوني و تقلبي بسياري از محصولات قاچاق جايگزين تجهيزات قانوني شده و فروشندگان متخلف با نصب برچسب‌هاي غير قانوني محصولات قاچاق را وارد بازار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: جلوگيري از فروش کالاهاي قاچاق و تشخيص اصالت آن نياز به فرهنگ سازي‌داشته و بايد نظارت‌ها به طور کامل در اين زمينه صورت گيرد. بر اين اساس اداره تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت در نظر دارد در طي هفته‌هاي آينده کلاس‌هاي آموزشي لازم را براي شرکت‌هاي توليد کننده، وارد کننده و توزيع کننده تجهيزات پزشکي برگزار کند.
رئيس بازرسي اداره تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: هدف از فرهنگ سازي، توجه به برچسب اصالت محصولات، آموزش نحوه استعلام قانوني تجهيزات و جلوگيري از فروش کالاهاي قاچاق است.
وي عنوان کرد: فرهنگ استفاده از محصولات بايد درسطوح مختلفي اطلاع رساني شود تا مردم نسبت به روش‌هاي تشخيص درست اصالت کالا آگاه شده و اموزش‌هاي لازم انجام شود .همچنين وزارت بهداشت برنامه‌ ريزي‌هاي دقيقي نسبت به فرهنگ سازي ،‌اطلاع رساني و آموزش را در اولويتهاي برنامه‌هاي خود قرار داده است.
عظيم زاده اذعان داشت: به طور کلي 57 دانشگاه علوم پزشکي در کشور وجود دارد که به عنوان بازوهاي اجرايي وزارت بهداشت، وظيفه اعمال مصوبه ها را برعهده دارد. بنابراين نظارت بر اصالت تجهيزات پزشکي از طريق دانشگاه ها انجام شده و مديريت آن بر عهده وزارت بهداشت است.
وي در ادامه يادآور شد: قبل از خريد و يا استفاده از تجهيزات پزشکي بايد اصالت محصول از طريق سامانه هاي موبايلي و QRCOD کنترل شود. اين امر در کاهش خريد و فروش تجهيزات پزشکي تقلبي و قاچاق نقش بسزايي داشته و مي تواند تا حد قابل توجهي از سوء استفاده هاي متخلفين امر جلوگيري کند.
رئيس بازرسي اداره تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت گفت: به منظور جلوگيري از ايرادات طرح شبنم و هولوگرام در تجربه‌هاي گذشته، وزارت بهداشت با اجراي طرح برچسب اصالت از نصب هر گونه تأييديه کالا بر محصولات تجهيزات پزشکي قاچاق جلوگيري کرده و اطمينان مردم را نسبت به مجازي بودن محصولات جلب مي کند.
عظيم زاده در خصوص تفاوت در تعرفه هاي تجهيزات پزشکي فروشگاه‌هاي مربوطه افزود: شرکتهاي توزيع کننده و تأمين کننده مجاز در سامانه اداره تجهيزات پزشکي ثبت و معرفي شده اند بنابر اين قبل از خريد هر گونه تجهيزات پزشکي از شرکتهاي متفرقه با تعرفه هاي متغير، بايد از اسامي مراکز مجاز و معتبر وزارت بهداشت اطمينان حاصل شود.
وي عنوان کرد: در حوزه‌هاي تجهيزات دندانپزشکي و آزمايشگاهي طرح ثبت شرکت‌هاي توزيع کننده آغاز شده است. بر اين اساس دندانپزشکان و صاحبان آزمايشگاه‌ها که به طور خصوصي خريدار اينگونه تجهيزات هستند مي توانند از طريق شرکتهاي مجاز و مورد تاييد وزارت بهداشت تجهيزات مورد نياز خود را تهيه کنند.
رئيس بازرسي اداره تجهيزات پزشکي وزارت بهداشت عنوان کرد: در حال حاضر دستورالعمل هاي لازم براي ثبت نام شرکتها در سامانه اداره کل تجهيزات پزشکي تصويب و ابلاغيه هاي لازم ارائه شده است. در دو حوزه دندانپزشکي و آزمايشگاهي که تجهيزات خارج از قوانين بيمارستاني تهيه مي شود نظارتها آغاز شده و بعد از اين به حوزه هاي ديگر تسري پيدا مي کند.
وي در ادامه اظهار داشت: دستورالعمل‌ توزيع کنندگان و عرضه کنندگان تجهيزات پزشکي ثبت و در سال 1395 ابلاغ شده است اما به دليل مشکلات متعدد اجرايي شدن آنها به تعويق افتاد. در حال حاضر اين دستورالعمل‌ها در حوزه هاي دندانپزشکي و آزمايشگاهي در حال انجام است. اميدواريم به زودي شرايط براي اعمال آن در ديگر حوزه هاي تجهيزات پزشکي فراهم شود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۸۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه از دستگیری عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدمحمد موسوی، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت_ از شناسایی و دستگیری عامل فروش دستگاه‌های پیشرفته تقلب در دهدشت خبر داد.

وی با بیان اینکه هر ساله با نزدیک شدن به فرآیند برگزاری آزمون‌های سراسری فعالیت مجرمان حوزه فضای مجازی در زمینه فروش سوالات کنکور و روش‌های متقلبانه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا در راستای رفع دغدغه مردم در برخورد قاطع با این‌گونه جرایم در فضای مجازی وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به حساسیت موضوع سریعاً پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و پس از اخذ دستورات مقتضی محل اختفای متهم را شناسایی و با تشکیل تیم ویژه از مأموران پلیس فتا ضمن هماهنگی‌های لازم و اخذ دستورات مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند و به همراه تجهیزات الکترونیکی ضبط شده از وی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی تصریح کرد: متهم مذکور در ابتدا با کتمان موضوع سعی در گمراه کردن پلیس و اخلال در روند رسیدگی به پرونده و کشف حقیقت را داشت که پس از ارائه مستندات و ادله دیجیتال شواهد و قرائن لب به اعتراف گشود و با اعتراف به ارتکاب بزه انتصابی اعتراف، گفت: با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال لو رفتن سوالات کنکور قبل از برگزاری آزمون اقدام به درج آگهی فروش هندزفری نامرئی در سایت دیوار نموده‌ام و با آن روش از مردم کلاهبرداری می‌نمودم.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سوالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سوال اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفاً با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند.

کد خبر 748338

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • عامل فروش تجهیزات پیشرفته تقلب کنکور در دام پلیس کهگیلویه
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد