Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@04:40:40 GMT

اجرای طرح «حافظان نور» در مناطق محروم اهواز

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۸۳۳۹

اجرای طرح «حافظان نور» در مناطق محروم اهواز

عبدالله میاحی، مسئول آموزش مؤسسه امام رضا(ع) اهواز و حافظ کل قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به طراحی و اجرای طرح حافظان نور، اظهار کرد: این طرح با ابتکار مؤسسه امام رضا(ع) اهواز ویژه حافظان قرآن کریم طراحی شده است.

وی با اشاره به اینکه در قالب این طرح حمایت و توانمندسازی حافظان و همچنین ترویج حفظ قرآن کریم در مناطق محروم و حاشیه‌ای شهر اهواز مدنظر است، افزود: شهرهایی همچون شیبان، روستاهای مسیر تصفیه نیشکر و کوی طالقانی از جمله شهرهایی هستند که این طرح در آن به اجرا درخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میاحی در توضیح اجرای این طرح گفت: برای هر منطقه فردی به عنوان رابط در آن شهر یا روستا از سوی مؤسسه انتخاب می‌شود که موظف است در طول هفته یک تا دو جلسه حفظ قرآن را تشکیل و گزارش آن را به صورت عکس و مکتوب برای مؤسسه ارسال کند. سپس به صورت ماهانه یک محفل انس با قرآن با حضور حافظان کل قرآن کریم از نوجوانان و بزرگسالان در آن منطقه برگزار می‌کنیم.

حافظ کل قرآن کریم گفت: پس از اجرای این جلسات آموزشی هفتگی و ماهانه، مسابقه حفظ قرآن کریم با حضور حافظان همه مناطق مذکور در مؤسسه امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

وی گفت: این مسابقه در رشته‌های حفظ 20 سوره از جزء 30، حفظ 1 جزء، حفظ 2 جزء، حفظ 3 جزء، حفظ 5 جزء و بالاتر تدوین شده است.

میاحی گفت: نخستین جلسه طرح حافظان نور چهارشنبه 4 بهمن‌ماه در شیبان برگزار شد. به منظور تشویق نونهالان و نوجوانان به حفظ قرآن کریم در این جلسات یک حافظ نوجوان و بزرگسال حضور پیدا خواهد کرد. بر اساس این تصمیم در جلسه چهارشنبه شب محسن مزرعاوی و حمید چنانی در جلسه حضور یافته و نکات حفظ قرآن را بیان کرده‌اند. این جلسه قرآنی شامل ترتیل ده صفحه از قرآن کریم توسط حافظ کل قرآن، بیان نکات تفسیری و اخلاقی و نکات آموزشی حفظ است.

  

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۸۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» تا برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم

همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، برنامه‌های متنوعی با تأکید ویژه بر مضامین حیات بخش کتاب آسمانی قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تعطیلات نوروز، برنامه‌های متنوعی با تأکید ویژه بر موضوعات صفای درون، انس، فهم و عمل به مضامین حیات بخش کتاب آسمانی قرآن کریم در کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور برگزار می‌شود.

این برنامه‌ها در دو سطح ملی و استانی برنامه ریزی شده است. در سطح ملی، اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار»، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم، انتشار محتوای قرآنی و تکمیل فرآیند طرح کتابت قرآن کریم توسط نوجوانان، برنامه ریزی شده است.

اجرای طرح سراسری بهار در بهار، همزمان با شروع ماه مبارک رمضان در قالب برگزاری محافل مجازی به صورت روزانه و به میزبانی ۳۱ استان کشور، آغاز می‌شود. تلاوت مجلسی قرآن توسط قاریان ممتاز بومی، بررسی نکات قرآنی توسط دبیر محفل و طرح سؤال روزانه و اهدای جوایز به ۵ نفر برگزیده، سخنرانی با تأکید بر آموزه‌های اخلاقی نهج البلاغه و بخش اجرای ملّی توسط دبیر شورای محافل قرآن و عترت و بررسی نکات شنیدنی قرآن همراه با معرفی کتاب از برنامه‌های پیش بینی شده در اجرای این طرح است. این برنامه در ایام ماه مبارک رمضان همه روزه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ به میزبانی یک استان برگزار می‌شود. علاقه مندان می‌توانند از طریق نشانی https://www.skyroom.online/ch/researchpl/mahafel-qurani مهمان این برنامه باشند.

از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده به صورت سراسری، برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم ویژه گروه‌های سنی مختلف است. در این مسابقات خردسالان (زیر ۷ سال) با حفظ سوره‌های حمد، توحید، کوثر، عصر و نصر؛ کودکان (۸ تا ۱۲ سال) با حفظ سوره‌های حمد، توحید، کوثر، عصر و نصر و آیات پایانی سوره مبارکه حشر (آیات ۲۲ تا ۲۴) و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با حفظ سوره‌های حمد، توحید، کوثر، عصر، نصر و فجر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. علاقه مندان می‌توانند تا بیستم فروردین ماه ۱۴۰۳، کلیپ حفظ خوانی سوره‌ها را به همراه کد ملی یا کد عضویت در کتابخانه به شناسه ketabkhan_admin ارسال کنند. ۴۵ جایزه ۵ میلیون ریالی برای برگزیدگان این مسابقه در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این در این ایام، طرح کتابت قرآن کریم توسط نوجوانان جهت نگارش ترجمه آیات، اجرا خواهد شد.

همچنین در سطح استانی فعالیت‌هایی همچون جذب علاقه‌مندان و فعالان قرآنی به عضویت در کتابخانه‌ها و شناسایی و معرفی اساتید، حافظان، مروجان و استعداد‌های برتر جهت ایجاد بانک اطلاعاتی؛ ایجاد باشگاه‌های رقابتی در رشته‌ها و موضوعات متنوع حفظ، قرائت و قرائت تقلیدی، ترتیل، اذان و...؛ هم افزایی با مراکز و نهاد‌های قرآنی جهت اجرای ویژه برنامه‌های محافل قرآن و عترت و برگزاری نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کتاب و محصولات قرآنی با محوریت سبک زندگی اسلامی؛ برگزاری نشست‌ها و محافل با موضوع‌های ترویج کتاب‌های قرآنی توسط نویسندگان و صاحب نظران بومی امور قرآنی در استان؛ تولید محتوای فضای مجازی از نکات و آیات تأثیرگذار قرآن یا معرفی کتاب‌ها و نویسندگان این رده موضوعی؛ برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌های ویژه کودکان و نوجوانان با محوریت قصه‌ها و قصه‌گویان قرآنی، نویسندگان، تصویرگران و هم‌چنین فعالیت‌های هنری از جمله نقاشی، کاردستی‌های مفهومی و برگزاری مجالس روخوانی، روان‌خوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم در کتابخانه‌های دارای ظرفیت؛ استفاده از ظرفیت محافل قرآن و عترت استان جهت ارتقای سطح آگاهی‌های قرآنی، افزایش انگیزه میان کارکنان و خانواده‌های آنان برای تداوم آموزش قرآن کریم و شناسایی و تشویق و بهره مندی از توانمندی‌های نخبگان قرآنی بومی، برنامه ریزی شده است.

دیگر خبرها

  • اهتمام به ختم قرآن در زاهدان شهر حافظان و قاریان قرآن
  • ۷ هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم آذربایجان‌غربی توزیع شد
  • انس با قرآن در سایه اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • توزیع هفت‌هزار و ۲۰۰ جلد کتاب در مناطق محروم آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۵۰۰ مبلغ دینی به مناطق محروم خوزستان اعزام شدند
  • اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ دینی به مناطق محروم خوزستان
  • از اجرای دومین دوره طرح سراسری «بهار در بهار» تا برگزاری مسابقات حفظ قرآن کریم
  • موانع حج عمره برداشته شده است/ دست‌یابی به حافظان چند جزئی قرآن کریم
  • «حافظ شو» پویشی برای افزایش تعداد حافظان قرآن کریم
  • گسترش روزافزون حافظان قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی است