Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@14:30:44 GMT

بازخوانی وصیت‌نامه شهید جهانبخش گودرزی

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۸۳۴۰

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، شهیدجهانبخش گودرزی بيست و نهم شهريور سال 46 در روستاي ونايی از توابع شهرستان بروجرد به دنيا آمد، تا اول راهنمايی درس خواند. سپس به فراگيری علوم دينی و حوزوی پرداخت. روحانی بود. به‌عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. دوم خرداد سال 65، در حاج‌عمران توسط نيروهاي عراقی به شهادت رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مزار او در زادگاهش واقع است.
وصيت‌نامه شهيد جهان‌بخش گودرزی
با دورود و سلام به پيشگاه مقدس منجی عالم بشريت حضرت ولی‌عصر (عجل‌الله و تعالی فرجه الشریف) و نائب بر حقش امام امت و پيروزي رزمندگان اسلام و نابودی كفر د رجهان بدين‌وسيله اينجانب جهانبخش گو درزي همچون آرزويي كه داشتم رسيدم و از خداي بزرگ می‌خواهم كه اين بنده گناهكار را ببخشد. پدر جان تا كوچک بودم شما را خيلي اذيت كردم و حال كه بزرگ شده‌ام شما در غم من مي‌سوزيد .
پدر جان زمانی‌كه اسلام در خطر باشد ما بايد مال و جان خود را فداي اسلام كنيم و از مادرم مي‌خواهم كه مرا حلال كند چون‌كه خيلي براي من زحمت كشيده است چه‌قدر شب‌ها نخوابيده تا مرا بزرگ كرده و از شما مي‌خواهم هر گاه خواستيد گريه كنيد براي شهيدان اول براي من گريه كنيد چون‌كه حسين سيد الشهدا است و سرور شهيدان است. پيامی كه برای برادرانم دارم اين است البته من خيلي كو چك‌تر از آنم كه بخواهم براي شما پيامي بفرستم، برادران عزيز بياييد و جبهه‌ها را پُر كنيد الان موقع امتحان است چون‌كه يكي‌از فروع دين ما جهاد است و ما بايد بياييم و در راه اسلام جهاد كنيم و جان خود را فدا كنيم .
برادران چه مردنی بهتر از شهادت درراه خداست . به خدا قسم بهترين مرگ شهادت در راه خدا است اول و آخر ما بايد بميريم اما بهترين مرگ شهادت است و از خواهران عزيز مي‌خواهم كه در پشت جبهه فرزندان خوبی برای اسلام تربيت كنند و راه و رسم اسلام را به آنها ياد دهند و از شما برادران و خواهران می‌خواهم كه برای امام عزيزمان دعا كنيد و پشت جبهه‌ها را حفظ كنيد تا اين منافقين كور دل نابود شوند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۸۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شامگاه سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت، ۱۳۵۸ دکتر مرتضی مطهری در حالی که پس از جلسه‌ای (آخرین جلسه‌ی مکتب متاع) ۱ از خانه‌ی دکتر یدالله سحابی (مشاور نخست‌وزیر) واقع در خیابان فخرآباد خارج می‌شد توسط یکی از اعضای گروه فرقان مورد سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

مجله‌ی جوانان امروز ۵ روز (۱۷ اردیبهشت ۵۸) روز بعد ضمن گزارش جزئیات ماجرا حاشیه‌ای را نیز درباره‌ی آن منتشر کرد که جالب بود. این مجله نوشت:

پاسداران محتویات جیب آقای مطهری را جمع‌آوری کردند که عبارت بود از:

کیف بغلی محتوای ۱۳۳۶۳ ریال پول، ۲۸ پوند انگلیسی، تقویم بزرگ و تقویم کوچک، فیلم و اسلاید، ساعت ژاپنی، ناخن‌گیر، دسته‌کلیدی با ۱۱ کلید، دسته چک بانک ملی شعبه قلهک، یک شیشه قرص ویتامین ب، کلید کوک ساعت دیواری، فیش عوارض نوسازی شهرداری که روز قبل پرداخت کرده بود، فاکتوری مربوط به دبستان نیکان، نامه‌ای برای محمد مطهری به امضای: دوستدار علی، دو نامه هوایی،‌ رسید خیریه ثامن‌الحجج حسینیه همدانیها، رسید ۳ فقره قبض به امضای روح‌الله موسوی (معلوم نیست مربوط به حضرت آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران است یا شخصی دیگر)، صورت ۴۴ فقره سند از مشهد جاده سنتو چهل کیلومتری مشهد، گزارش خلاصه‌شده از بخش اقتصاد اسلام، نامه دانشکده ادبیات و علوم انسانی، رشد انسان در مارکسیسم و اسلام، نامه بنیاد مستضعفین، نامه به مهندس بازرگان (نخست‌وزیر) به امضای حسین انصاری، چهار عکس رنگی که یکی از آن‌ها از خودش، یکی از آیت‌الله منتظری و ۲ نفر دیگر، مقداری کاغذ سفید، انگشتری عقیق، چک برگشتی از بانک عمران به مبلغ بیست و شش هزار تومان.

پی‌نوشت:

جمعیت متاع مخفف «مکتب تربیتی اجتماعی عملی» است؛ جمعیتی که فعالیت غیرعلنی داشت و برای مسائل اجتماعی تشکیل شده بود و شکل سیاسی نداشت؛ بااین‌حال رنگ‌ورویی مذهبی داشت. از اعضای این گروه می‌توان به مهدی بازرگان، یدالله سحابی، عزت‌الله سحابی، ابراهیم یزدی، مرتضی مطهری، غلامرضا سعیدی، احمد آرام، مهدی حائری‌یزدی، علی ترخانی، مصطفی کتیرایی و عباس تاج اشاره کرد. ازجمله کارهای بی‌سروصدای این جمعیت بنیادگذاری مؤسسه‌هایی مانند شرکت سهامی انتشار، شرکت قلم، انجمن اسلامی مهندسان، انجمن اسلامی پزشکان و انجمن اسلامی معلمین بود. این جمعیت از سال۱۳۳۱ تا ۱۳۵۶ و اوایل ۱۳۵۷ که فعالیت‌های سیاسی اوج گرفته بود، به صورت مرتب به تشکیل جلسه می‌پرداخت؛ تا اینکه به دلیل نبود فرصت کافی رفته‌رفته این جلسه‌ها متوقف شدند. پس از انقلاب نخستین جلسه این جمعیت در ۱۱ اردیبهشت ۱۳۵۸ در خانه دکتر عزت‌الله سحابی برگزار شد – شرق ۱۲ آذر ۱۳۸۰

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901639

دیگر خبرها

  • معلمان منشا هر تحولی در جامعه هستند
  • مادر شهید «ابراهیم دادگری» در همدان آسمانی شد
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • محتویات جیب استاد مطهری هنگام شهادت چه بود؟
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است