Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبیل؛ اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد این سامانه سرد بارشی که از 3 روز قبل وارد استان شده است بارش ها قطع شده و هوای سرد تا روز چهارشنبه در منطقه تداوم خواهد داشت به طوری دمای هوا امشب و صبح فردا در برخی مناطق استان به 20 درجه سانتیگراد زیر صفر خواهد رسید.

دمای هوای اردبیل هم اکنون 8 درجه سانتیگراد زیر صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل هم به علت بارش برف و سرودی هوا برخی مقاطع تحصیلی را در مناطق مختلف استان تعطیل اعلام کرد.

سرهنگ فتاحی رئیس پلیس راه استان اردبیل هم گفت: با توجه به بارش برف و سردی هوا کلیه محورهای مواصلاتی استان خیس و لغزنده است و با تلاش ماموران راهداران تمامی جاده های استان برفروبی و نمک پاشی شده است.

وی افزود: رانندگانی که قصد تردد از محورهای مواصلاتی استان به ویژه مناطق کوهستانی و گردنه های استان به ویژه گردنه صائین در محور اردبیل - سراب، الماس در محور خلخال - اسالم را دارند خواسته شده حتما زنجیر چرخ و وسایل ایمنی زمستانی به همراه داشته باشند و با احتیاط و سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل هم اعلام کرد کلیه محورهای مواصلاتی استان به جز محور خلخال - پونل و فیروزآباد - میانه باز و تردد جریان دارد.

براین اساس اعلام شده وضعیت محورهای رشت - قزوین و زنجان - قزوین به دلیل بارش برف برای تردد رانندگان تا اطلاع ثانوی نامناسب گزارش شده است و از رانندگان و مسافران خواسته شده از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.
غیبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم با اشاره به فعال بودن 12 پایگاه امداد و نجات، 30 خودروی امدادی و 120 امدادگر و نجاتگر در راههای ارتباطی استان گفت: در دو روز گذشته به بیش از 200 خانوار و خودروی آنها که در محورهای مواصلاتی استان در برف و کولاک گرفتار شده بودند امدادرسانی و اسکان داده شده است.

وی افزود: همچنین 6 نفر که در حوادث رانندگی در راههای ارتباطی استان مصدوم شده بودند توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستانها انتقال یافتند.

خدایی مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل هم از هم استانیها خواست با توجه به بارش برف و برودت هوا به مصرف بهینه گاز توجه کنند تا از افت فشار و یا قطع گاز در مناطق مختلف استان جلوگیری شود.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هم از اهالی خواست برای پرندگان و حیوانات که برای یافتن برای نجات از برف و سرما و گرسنگی به آنها پناه آورده اند از آنها حمایت کرده و به آنها غذا دهند.

 همچنین براساس گزارش های رسیده از مناطق مختلف استان، صدها راه روستایی در شهرستانهای استان به علت بارش برف و کولاک شدید بسته شده که ماموران راهداری برای بازگشایی مسیر روستاها تلاش می کنند./

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بارش برف - مشگین شهر

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۸۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از ثبت بیش از سه میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان در فروردین سال‌جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حمیدرضا پیمانجو، صبح امروز _دوشنبه، سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش ۳.۱ درصدی افزایش تردد در محورهای کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: محور یاسوج_ پاتاوه، گچساران_ بابامیدان، پاتاوه_ یاسوج و یاسوج به بابامیدان محورهای دارای بیشترین تردد در فروردین سال‌جاری بودند.

وی با اشاره به محورهای دارای بدترین سطح سرویس در فروردین ۱۴۰۳، افزود: محور یاسوج_ اقلید، بابامیدان_یاسوج و چرام به باشت محورهای دارای بدترین سطح سرویس بودند.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ثبت سه میلیون و ۷۱۷ هزار و ۴۱۱ مورد تردد در محورهای استان، گفت: از این تعداد حدود سه میلیون و ۴۱۴ هزار پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی است.

وی تصریح کرد: بعد از پلاک استان کهگیلویه و بویراحمد پلاک استان‌های فارس و اصفهان بیشترین میزان تردد در سطح جاده‌های استان را داشتند.

پیمانجو خاطرنشان کرد: ۱۲ درصد وسایل نقلیه بین یک تا سه روز، ۹ درصد بین سه تا هفت روز، شش درصد، بین یک تا دو روز، سه درصد بیش از دو هفته در استان ماندند.

وی از ثبت هشت‌هزار و ۱۴۱ مورد تماس با سامانه ۱۴۱ راهداری در فروردین سال‌جاری خبر داد و افزود: اطلاع مردم از وضعیت راه‌ها در بارش‌های سال‌جاری موجب افزایش ۷۱ درصدی تماس با سامانه ۱۴۱ بود.

وی گفت: محورهای دارای بیشترین حجم تخلف سرعت به ترتیب یاسوج_ پاتاوه (ورودی پاتاوه)، بابامیدان _ یاسوج (دشت روم)، گچساران_ بهبهان (خیرآباد انتهای محور) است.

کد خبر 746835

دیگر خبرها

  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • تعطیلی مدارس یزد فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران)
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • آب‌گرفتگی محورهای مواصلاتی شمال شرق اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور- اصفهان
  • بسته شدن موقت جاده خور-اصفهان
  • محورهای شرق وشمال اصفهان دچارآبگرفتگی شد/امدادرسانی همه دستگاه‌ها
  • بارش باران در محور‌های البرز/جاده چالوس باز است
  • ثبت بیش از ۳ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد