Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، رئيس جمهور آمريکا شنبه شب اقدام قاطع عليه طالبان و حاميان آن را خواستار شد.
دونالد ترامپ در بيانيه اي حمله تروريستي کابل را محکوم کرد و از جامعه بين المللي خواست تدابير قاطعي عليه طالبان و حاميان آن اتخاذ کند.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۸۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان

برچیده شدن اخیر یک کمپ حامی فلسطینیان در برلین منجر به اعتراضات خشونت بار دیگری شده که انتقادهای زیادی را در شبکه‌های اجتماعی از خشونت وحشیانه پلیس علیه معترضان به دنبال داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، تخلیه یک کمپ اعتراضی در حمایت از فلسطینیان در منطقه دولتی برلین به اعتراضات خشونت آمیزی منجر شده است. در جریان این اعتراضات درگیری بین تظاهرکنندگان و افسران پلیس رخ داده و تعداد زیادی دستگیر شدند.

نیروهای پلیس به دلیل رویکرد بعضاً وحشیانه آنها مورد انتقاد قرار گرفته و صحبت از خشونت پلیس در شبکه های اجتماعی بلند شده است. گفته می شود فیلم های ضبط شده منتشر شده نشان می دهد که شرکت کنندگان در اعتراضات مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس قرار گرفته اند.

سخنگوی پلیس روز یکشنبه از "بررسی جامع وقایع و اقدامات ماموران اعزام شده" خبر داه واعلام کرد: تحقیقات در حال انجام است تا مشخص شود آیا شکایت یا اتهامات جنایی وجود داشته است.

پلیس آلمان روز جمعه کمپ اعتراضی در حمایت از فلسطینیان در نزدیکی دفتر صدر اعظم آلمان را برچیده واعتراضات مشابه را ممنوع کرد. حدود 150 افسر پلیس در منطقه حاضر شدند و چادرهای معترضان را جمع کرده و آن ها را با خود بردند . پلیس در توجیه این ممنوعیت گفت که شرکت کنندگان در اردوگاه بارها مرتکب جنایاتی از جمله فتنه گری شده اند. علاوه بر این، پلیس اعلام کرد که محدودیت های خاصی که وضع شده بود رعایت نشد.

با این ممنوعیت، همه رویدادهای جایگزین نیز تا 13 ماه می در سراسر شهر ممنوع شد. به گفته پلیس، دادگاه اداری برلین حکم ممنوعیت را تایید کرده است. در ابتدا مشخص نبود که آیا برگزارکنندگان شکایتی را به دادگاه عالی اداری برلین-براندنبورگ ارائه خواهند کرد یا خیر.

با وجود این ممنوعیت، ده ها تن از هواداران فلسطینیان و این کمپ اعتراضی روز جمعه پس از متفرق شدن کمپ تا عصر به تجمع در منطقه دولتی ادامه دادند و با صدای بلند علیه این اقدام پلیس اعتراض کردند. نیروهای پلیس تظاهرکنندگان را از جمعیت بیرون کشیدند و دیگران را عقب راندند. تظاهرکنندگان علیه پلیس شعار سر می دادند.

پلیس روز شنبه اعلام کرد که تا عصر جمعه ساعت 10 شب، در مجموع 161 نفر در یک اطلاعیه کوتاه دستگیر شدند. 42 تحقیق جنایی از جمله به ادعای پلیس نقض صلح، تحریک به نفرت یا حمله به افسران اجرای قانون آغاز شد. همچنین 89 تخلف اداری نیز به ثبت رسیده است. بر اساس اطلاعات موجود حدود 380 مامور پلیس در جریان این اعتراضات در حال انجام وظیفه بودند.

عصر روز جمعه هم یک جلسه اعلام نشده در برلین-نوکولن برگزار شد. پلیس اعلام کرد که شعارهایی برای حمایت از فلسطینی ها سر داده شده و مواد آتش زا پرتاب شد. حدود 150 نفر در هرمان پلاتز تجمع کردند که برخی از آنها نقاب داشتند. سه افسر پلیس مجروح شدند و دو نفر از آنها به صورت سرپایی در بیمارستان مداوا شدند.

به گفته سخنگوی پلیس، 59 مورد به اصطلاح بازداشت و 28 مورد تحقیقات جنایی از جمله تحریک به نفرت در جریان بوده است. به گفته پلیس، تجمع پس از دو ساعت به طور کامل متفرق شد.

به گفته سخنگوی پلیس، روز شنبه  هم در جریان تظاهرات حامی فلسطین در نوکولن، دو افسر زخمی شدند. طبق برآورد پلیس، حدود 750 نفر به تظاهرات ثبت شده در هرمان پلاتز آمدند. گفته می شود که حدود 280 افسر پلیس در محل حضور داشتند. هفت پرونده از جمله به ظن تحریک به نفرت، آسیب رساندن به اموال، توهین یا حمله فیزیکی به مأموران اجرای قانون علیه معترضان آغاز شد. به گفته سخنگوی پلیس 8 مرد و 3 زن به طور موقت در جریان این اعتراضات بازداشت شدند.

اعتراف وزیر دارایی به رشد اقتصادی ضعیف آلماناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • (ویدئو) ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده «حق السکوت»
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت به بازیگر جنجالی
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند
  • ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت برای فیلم‌های مستهجن !
  • ببینید | ثبت اولین شهادت علیه ترامپ در پرونده حق السکوت
  • گزارشگر ویژه سازمان ملل خواستار تحریم اسرائیل شد