Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اندیشکده آمریکایی «کِیتو» در یادداشتی به بررسی روابط واشنگتن-آنکارا پرداخته و نوشت ارتباط دو کشور نباید ادامه داشته باشد زیرا تحت رهبری «رجب طیب اردوغان» ترکیه شریک امنیتی قابل اعتماد و متحدی دموکراتیک نیست.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه دولت‌های ترامپ و اوباما هر دو روابط نزدیک با ترکیه را حفظ کردند، آمده است: این باید برای مقامات آمریکایی خجالت‌آور باشد که متحد آنها در ناتو (ترکیه) اکنون به صورت غیررسمی، یک دیکتاتوری است که مخالفان سیاسی و خبرنگاران مستقل را زندانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اندیشکده می‌نویسد: تا زمانی که سیاست خارجی ترکیه، اهداف آمریکا را تضعیف نکند، مقامات واشنگتن به چشم‌پوشی از اقدامات نادرست آنکارا ادامه می‌دهند...یکی از نقاط برجسته اختلاف اهداف ترکیه و آمریکا، سیاست در قبال کُردها در سوریه است.

این یادداشت با اشاره به تلاش ترکیه برای نزدیک شدن به روسیه، ادامه داد: آمریکا و دیگر اعضای ناتو به شدت از این مسئله ناراضی هستند...البته در اینجا ترکیه مقصر نیست بلکه سیاست‌های غیرسازنده و تحریک‌آمیز غرب علیه روسیه باید سرزنش شود.

اندیشکده کیتو در پایان با بیان اینکه اقدامات سرکشانه خارجی ترکیه به همراه سرکوب‌گری‌های داخلی اردوغان، حفظ روابط واشنگتن-آنکارا را غیرموجه می‌کند، افزود: به عنوان گام اول، آمریکا باید ناتو را متقاعد کند که عضویت ترکیه را به حالت تعلیق درآورد.

انتهای پیام/

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

 

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۹۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم؛ محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • تعامل رسانه‌ها با اندیشکده‌ها باید تقویت شود/ سیاست پژوهی، نوک پیکان پژوهش است
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • تبدیل شدن به شریک تجاری جدید نفتی با تکیه بر عرضه نفت به پالایشگاه های کوچک و سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران