Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@13:54:02 GMT

توصیه مهم برای رانندگی در برف

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۵۹۴۹۴

توصیه مهم برای رانندگی در برف

برای رانندگی در جاده برفی ۱۶ توصیه را جدی بگیرید.

به گزارش مشرق، در این روزهای زمستان برفی که رحمت الهی و بارش برف بر کشور سرازیر شده است لازم می باشد نکاتی را در رابطه با موارد ضروری برای رانندگی در این شرایط بدانیم تا دچار مشکل نشویم:

برای رانندگی در جاده برفی توصیه های زیر را جدی بگیرید:

1- پیش از حرکت، بازدید کلی از وضعیت خودرویتان داشته باشید و آن را به تجهیزات زمستانی مجهز کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
2- آرام برانید. در فصل زمستان به دلیل بارش برف و باران و یا یخبندان در جاده‌ها باید با سرعت کمتری رانندگی کرد. 
3-  قبل از حرکت شیشه‌های خودرو، چراغ‌ها، راهنماها، بخاری و سیستم تهویه را بازدید کنید. 
4-در صورت امکان وسیله نقلیه خود را به چراغ مه‌شکن مجهز کنید.  

در همین رابطه بخوانید:

عکس/ گرفتار شدن مردم در اتوبان تهران کرج


5- در صورت بخارکردن شیشه جلو از دستگاه تهویه خودرو استفاده کنید و یا شیشه سمت راننده را کمی پایین آورید تا شیشه‌ها بخار نکند و دید کافی داشته باشید. 
6- در هوای برفی از زنجیر چرخ و یا لاستیک یخ‌شکن استفاده کنید.  
7-  قبل از سفر باد لاستیک‌ها را بازدید کنید. چرخی که بادش تنظیم باشد بهترین و مناسب‌ترین چسبندگی را با سطح جاده خواهد داشت و دوام آن نیز بیشتر خواهد بود. هر چرخ به ازای 10 درصد باد ناکافی، 10 درصد از عمر مفیدش را از دست می‌دهد. 
8-  چنانچه خودروی شما در برف متوقف شد، با دست برف زیر لاستیک‌ها را خالی کنید و اگر آسفالت یخ‌زده بود از نمک و گونی استفاده کنید. گونی را زیر چرخ‌ها قرار دهید و به آرامی با دنده 2 حرکت کنید.  
9-  در صورت تراکم مه، خودرو را در جای مناسبی متوقف کرده و تا زمانی که فاصله ایمن از جلو قابل رویت نباشد حرکت نکنید. 
10- در هوای برفی و بارانی از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کنید و بی‌موقع ترمز نکنید.  
11-  از فشاردادن ناگهانی پا بر روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن، خودداری کنید.  
12-  در یک سطح لغزنده، هنگامی که سرعت دارید از تغییر ناگهانی به دنده سنگین خودداری کنید. 
13-  چنانچه به هر دلیلی خودروی شما دچار سرخوردگی شد، اعتماد به نفس داشته باشید و به خودتان مسلط باشید زیرا در غیر این صورت نمی‌توانید تصمیم درستی بگیرید. در هنگام سرخوردن ماشین از ترمز کردن بپرهیزید، ضربه زدن به ترمز بر روی یخ، چرخ‌ها را قفل می‌کند و باعث سرخوردن بیشتر می‌شود. 
14-  موقع سرخوردن خودرو، فرمان خودرو را محکم مهار کرده و به سمتی که عقب خودرو به آن سمت چرخیده، فرمان را بچرخانید. 
15-  بهتر است خودرو را در هنگام لیز خوردن در حالت دنده‌سنگین نگه دارید و از خلاص کردن آن بپرهیزید زیرا ماندن در این حالت به کم شدن سرعت کمک می‌کند و حداکثر کنترل را به رانندگی می‌دهد. 
16-  از رانندگی با سرعت بالا و سبقت‌گرفتن در جاده برفی شدیدا بپرهیزید.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۵۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های بوشهر ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر از ثبت ۸ میلیون و ۵۴۰ هزار تردد خودرو از ابتدای طرح نوروزی در جاده‌های استان خبر داد. - اخبار استانها -

عبدالکریم اخترشناس در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با اشاره به اجرا طرح نوروزی از 24 اسفند، اظهار داشت: به منظور رفاه حال مسافران، تسهیل عبور و مرور و ایمنی کاربران جاده‌ای در مسافرت‌های نوروزی، برخی محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

وی از استقرار 300 راهدار در محورهای مواصلاتی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: خدمات لازم توسط راهداران به مسافران در جاده‌های استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی ارائه می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر از ثبت 8 میلیون و 540 هزار تردد خودرو از ابتدای طرح نوروزی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: این میزان تردد در محور‌های استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد افزایش یافته است.

اخترشناس میزان تردد خودروهای ورودی به استان بوشهر را 700 هزار و تردد خروجی 638 هزار خودرو اعلام و خاطرنشان کرد: این ترددها توسط مرکز مدیریت راه‌ها ثبت شده که این شاخص نسبت به دوره زمانی سال قبل 7 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در 14 روز گذشته ، بیشترین تردد در ورودی‌های استان بوشهر مربوط به 4 فروردین با 67 هزار خودرو بوده است تصریح کرد: ورودی و خروجی شهر بوشهر پرترددترین محور استان و از ابتدای طرح نوروزی، تردد یک میلیون و 265 هزار خودرو در آن ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 سامانه تردد شمار در بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی استان ثبت تعداد عبور و مرور خودرو‌های سبک و سنگین را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: ساعت اوج تردد خودروها در محور‌های جاده‌ای استان بوشهر عمدتاً بین ساعت 17 تا 19 است.

اخترشناس با اشاره به آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی به استان بوشهر ادامه داد: انتظار می‌رود رانندگان ضمن رعایت مقررات رانندگی، جاده را نیز بخشی از سفر بدانند.

وی توصیه کرد: رانندگان به ازای هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه در پارکینگ‌های امن جاده‌ای یا مجتمع‌های خدمات رفاهی استراحت کنند و سپس ادامه مسیر دهند تا از خواب‌آلودگی و خستگی در حین رانندگی پیشگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر با اشاره به فعال بودن 53 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان گفت: محور‌های خورموج به کنگان در سه راه کاکی، شبانکاره به گناوه بعد از سه راهی بندر ریگ، بوشهر به کنگان و محور دالکی به برازجان تقاطع دهقائد بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است.

وی یادآور شد: سامانه تلفنی و اینترنتی 141 مرکز مدیریت راه‌ها پل ارتباطی کاربران جاده با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوشهر است و مسافران می‌توانند نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را از این طریق مطرح کنند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ◄ تصادف مرگبار پژو پارس با تریلر / ثبت بیش از سه میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در راه های استان تهران
  • ثبت بیش‌از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های استان بوشهر
  • بیش از ۸.۵ میلیون تردد در جاده‌های بوشهر ثبت شد
  • افزایش ۱۰ درصدی تردد خودرو در جاده‌های فارس
  • افزایش تخلفات رانندگی در کمربندی پیامبر اعظم (ص) قزوین
  • ۵ مصدوم در حادثه رانندگی در جاده سربیشه - بیرجند
  • حادثه رانندگی بر اثر سرعت غیرمجاز و کنترل نکردن خودرو، در ورودی اردبیل
  • دو میلیون تردد در مسیرهای استان ایلام ثبت شده است
  • رانندگان درجاده های استان بوشهر باسرعت مطمئن حرکت کنند
  • تصاویر تماشایی از شب و روز برف جاده چالوس