Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تربت حيدريه - ايرنا - تا همين ديروز بود که مردم و مسوولان شهرستان تربت حيدريه فرياد و هشدار کم آبي سر مي داندند و دست دعا برداشت بودند که خداوند بزرگ مردم اين ديار را از نعمت بارش نزولات جوي خود محروم نکند و حال امروز با اندکي برف، بناگاه تربت حيدريه قفل و فقدان مديريت هويدا شد.

به گزارش روز يکشنبه خبرگزاري جمهوري اسلامي نخستين برف سالجاري در 38ايمن روز زمستان در شهر تربت حيدريه از ساعت 5:30 آغاز شده که از چند روز قبل اداره کل هواشناسي استان پيش بيني تغيير شرايط جوي را کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير اداره هواشناسي تربت حيدريه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: در تاريخ پنجم بهمن ماه جاري اطلاعيه شماره 30 مبني بر تغييرات شرايط جوي را به صورت مکتوب به اداره مديريت بحران فرمانداري ارسال و حتي در گروه تلگرامي مديريت بحران شهرستان منتشر کرديم.
رضا صفايي مهنه افزود: ديشب نيز اعلام شد حداقل درجه برودت هوا منفي 3.4 و بارش برف نيز از ساعت 5 و 30 دقيقه بامداد امروز آغاز و لذا دستگاه هايي که به شکلي با موضوع امدادرساني درون شهري و برون شهري مرتبط هستند، مي دانستند قرار است چه اتفاقي در تربت حيدريه بيافتد.
وي اظهار کرد: هم اينک ميزان برودت هوا به منفي 6.3 رسيده و تا اين لحظه 2.5 سانت برف در تربت حيدريه باريده است.
با اين حال تعلل آموزش و پرورش در اعلام تعطيلي يا باز بودن مدارس موجبات سردرگرمي خانواده ها را فراهم آورده بود و در نهايت با وجودي که مدارس تعطيل اعلام نشد، اما به دليل شدت برودت سرما و افزايش ميزان بارش برف، بسياري از خانواده ها از فرستادن فرزندان خود به مدرسه يا امتناع کردند و يا عاجز ماندند.
حسين حيدري مدير روابط عمومي آموزش و پرورش شهرستان تربت حيدريه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: بارش برف از زماني آغاز شد که برخي دانش آموزان از خانه خارج شده بودند و اعلام تعطيلي در آن شرايط ممکن نبود و اکنون در حال رايزني با فرمانداري هستيم تا شيفت ظهر را تعطيل کنيم.
شهرداري نيز که موظف است در چنين مواقعي پيش بيني شن و نمک پاشي را در خيابان ها داشته باشد، به قول مرتضي شبان مسوول روابط عمومي اين نهاد خدماتي و اجتماعي در گرفت و گو با خبرنگار ايرنا، همکارانشان غافلگير شدند و طبق مشاهدات عيني خبرنگار ايرنا عملا کار شن پاشي در خيابان از ساعت 7 و 30 دقيقه صبح شروع شد.
به قول يکي از مسوولان ارشد شهرستان تربت حيدريه که خود در گره کور ميدان بسيج گير افتاده بود و خواست تا نامش فاش نشود، `من اگر شهردار تربت حيدريه بودم، معاون خدمات شهريم را آتش مي زدم`.
اين در حالي است که هلال احمر و اداره راهداري با اعلام اينکه از قبل پيش بيني چنين وضعيتي را داشتند، لذا با مشکل خاصي از حيث ارايه خدمات برون شهري، مواجه نبودند.
ايمان مقيد مدير اداره راهداري و حمل ونقل جاده اي در پيوند با اين موضوع به خبرنگار ايرنا گفت: از نخستين ساعات بامداد امروز در گردنه خماري، رباط سنگ، منطقه زاوه و رشتخوار برف و کولاک شديد در حال بارش است و توصيه مي شود مردم از سفرهاي غير ضروري امتناع ورزيده و رانندگان حتما با زنجير چرخ تردد کنند.
معاون سياسي و امنيتي فرمانداري تربت حيدريه در اين خصوص به خبرنگار ايرنا گفت: در تماس با مسوولان حوزه شهري ضمن انتقاد از وضعيت پيش آمده تذکر دادم شما بايد قبل از آغاز بارش برف کار شن پاشي را آغاز مي کرديد.
مهدي ناصري افزود: من خودم شاهد بودم شهروندان از پياده رو، شن برداشته و با دست در وسط خيابان مي پاشند.
شهرستان 225 هزار نفري تربت حيدريه در 150 کيلومتري جنوب غربي مشهد قرار دارد.
6121/1744
خبرنگار: عليرضا حسيني مقدم **انتشار: علي اصغرافتاده
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۰۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان خبر داد.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران و تگرگ در مناطق شمال و شرق استان باعث فعال شدن رودخانه‌های فصلی و ورود رواناب و جریان سیلابی به مسیر جاده‌ها و آب‌گرفتگی در محور بزرگراه نائین - اردستان - کاشان در محدوده مهراندوی ظفرقند شهرستان اردستان، محور کسوج اردستان - کاشان، زیرگذر زواره و کندی تردد شد.

وی افزود: بارش‌های رگباری در ارتفاعات قمصر و قهرود و فعال شدن رودخانه حیدر کاشان نیز باعث جریان یافتن رواناب و سیلاب و آب‌گرفتگی در مناطق دو، سه و چهار شهر کاشان، آب‌گرفتگی در منطقه فین، بلوار امام رضا، بالادست مسکن مهر، محور خرم دشت روستاهای دره، یزدل و جوینان، شهرک صنعتی جعفرآباد، محور فرودگاه کاشان و آب‌گرفتگی جاده ابوزید آباد شهرستان آران و بیدگل شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: آب‌گرفتگی و بارش‌های رگباری در روستای ارور، گردنه ملااحمد و گردنه زنجیرگاه شهرستان نائین نیز باعث آب‌گرفتگی معابر روستا و دو منزل مسکونی شد و شاهد آب‌گرفتگی جاده انارک، بودیم.

شیشه فروش ادامه داد: بارش‌ها همچنان در مناطق شمال و شمال شرق تا فردا صبح و در شهر اصفهان و مناطق مرکزی از بعدازظهر امروز تا فردا صبح ادامه دارد، همچنین امدادرسانی در مناطق تحت تأثیر توسط مدیریت بحران فرمانداری‌ها، اداره راهداری، هلال احمر، واحدهای آتش‌نشانی، پلیس راه، واحدهای خدمات شهری، شهرداری‌ها و دهیاران با تخلیه آب از منازل و معابر، ایمن سازی راه‌ها، انسداد موقت محورهای سیل‌گیر ادامه دارد و آماده‌باش عوامل امدادی با ابلاغ مدیریت بحران تا فردا تداوم خواهد داشت.

کد خبر 747271

دیگر خبرها

  • افزایش موارد حیوان‌ گزیدگی در تربت حیدریه
  • بارش‌های رگباری و آب‌گرفتگی در شمال و شرق استان اصفهان + عکس
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • اطفاء حریق یک واحد صنفی در تربت حیدریه
  • بارش های شدید در راه تهران؛ هشدار مدیریت بحران
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • آغاز مسابقات مهارت لوازم اندازه گیری منطقه ای خراسان رضوی در حوزه نصب کنتور تکفاز
  • حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت‌حیدریه از مرز ۱.۶ میلیارد لیتر گذشت
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر