Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@16:26:06 GMT

چادرنشینی خانواه‌ای 5 نفره در تنکابن

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۰۸۲۸

چادرنشینی خانواه‌ای 5 نفره در تنکابن

در زیر آسمان همین شهر خانواده‌ای پنج نفره متشکل از یک زوج با دو فرزند پسر جوان و یک دختر 12ساله مدرسه‌ای در میان هیاهوی روزانه ما در جشن و شادی‌هایمان گم شده‌اند و روزگار خود را در چادر و به سختی سپری می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تنکابن24، در حال سپری کردن دومین ماه از زمستان هستیم درحالی‌که دغدغه و غم مردم زلزله زده کرمانشاه در آن هوای سرد و زمستانی در زیر چادر و کانکس‌ها، دلمان را آزرده خاطر کرده است؛ حال اینکه در زیر آسمان همین شهر خانواده‌ای پنج نفره متشکل از یک زدوج با دو فرزند پسر جوان و یک دختر 12ساله مدرسه‌ای در میان هیاهوی روزانه ما در جشن و شادی‌هایمان گم شده‌اند و روزگار خود را در چادر و به سختی سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


















ماجرا از این قرار بود که با رسیدن تصویری از مخاطبین به دستمان فورا جویای مکان این خانواده شدیم و ضمن تهیه گزارش تصویری و مصاحبه با مادر خانواده برای حل مشکل آنان به شهرداری تنکابن مراجعه کردیم.

مادر خانوداه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما اعلام کرد که پدر خانواده بیکار و تنها فرزند شاغل که از طریق لبوفروشی امرار معاش می‌کرد، به دلیل سد معبر با شهرداری درگیر و به زندان افتاده است و وضعیت بی‌پولی و عدم توان پرداخت پول پیش پنج میلیون تومانی با اجاره ماهی 500 هزار تومان موجب شد تا صاحب‌خانه آنان را از ماه گذشته روانه کوچه کند.

لذا لازم شد علی‌رغم پیگیری برای کمک به این خانواده، ماجرای شکایت و به زندان انداختن دستفروش داستان را نیز از شهرداری جویا شویم.

شهردار جوان و پرانرژی تنکابن تیم ما را با استقبال پذیرفت و ضمن ارائه توضیحاتی چند ساعته اظهار کرد: نام برده وحید.الف به علت معاونت در سرقت به 6 ماه حبس محکوم شده و موضوع ارتباطی به شهرداری ندارد.

محمد زرودی از کمک به این خانواده سر باز زد و این امر را ارجاع به نهادهای مربوطه داد.

در ادامه پیگیری‌ها رئیس اداره کمیته امداد شهرستان تنکابن با بررسی موضوع، کمک به این خانواده را در اولویت قرار داده و قول اعطای وام چهار میلیونی را به شرط تضمین ضامن داد.

باتوجه به اعلام هشدار هواشناسی باید تلاش کرد تا این روند اداری هرچه زودتر به سرانجام رسد تا در این سرمای بی‌سابقه و برف، لااقل این دختر 12ساله خاطره‌ای خوش از برف و سرما را همچون سایر هم‌سالان خود به خاطر بیاورد.

در بین این پاس کاری‌های اداری اما... مردم نوع‌دوست شهرمان با پیام‌های خود موجی تازه از هم‌دلی و هم‌زبانی را ایجاد کردند، به استحضار این همشهریان عزیز می‌رساند در صورت نیاز به مشارکت آنان، شماره حساب کمیته امداد شهرستان تنکابن برای کمک به این خانواده اطلاع رسانی خواهد شد.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند

مدیرکل آموزش و پرورش استان از پلیس، شهرداری و آموزش و پرورش به عنوان پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه یاد کرد و گفت: این دستگاه ها مصمم هستند با اجرای برنامه های اثرگذار و ماندگار زمینه های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سلمان محمدی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت _در مراسم آغاز به کار مدرسه طرح ترافیک کرمانشاه اظهار داشت: در دنیایی که شاهد رشد شهرنشینی و افزایش ترددها در جامعه هستیم ارتقا فرهنگ ترافیک امری ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: کرمانشاه نز جزو آن دسته از شهرهای پرجمعیت کشور محسوب می‌شود و راه اندازی مدرسه طرح ترافیک و آموزش کاربردی دانش آموزان قطعاً کمک می‌کند دانش آموزان از همین ابتدا با فرهنگ ترافیکی به خوبی آشنا و آموزش‌های ارائه شده را به خانواده‌های خود نیز انتقال دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امروز پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمدار ارتقا فرهنگ ترافیک در کرمانشاه شده اند، گفت: این دستگاه‌ها مصمم هستند با اجرای برنامه‌های اثرگذار و ماندگار زمینه‌های کاهش سوانح و اصلاح فرهنگ ترافیکی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: دانش آموزان مقاطع ابتدایی و راهنمایی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای دریافت قوانین و مقررات رانندگی دارند و قطعاً می‌توانند سفیرانی باشند که این قوانین را به خانواده‌های خود منتقل کنند و هنگام رانندگی یکی از اعضای خانواده نیز مراقب باشند تا این مقررات اعمال شود.

محمدی تصریح کرد: بدون شک آغاز به کار مدرسه طرح ترافیکی کمک خواهد کرد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد کاهش چشمگیر معضلات ترافیکی و سوانح و حوادثی باشیم که تاکنون خانواده‌های بسیاری را داغدار کرده است.

کد خبر 751521

دیگر خبرها

  • پلیس، آموزش و پرورش و شهرداری پرچمداران ارتقاء فرهنگ ترافیک در کرمانشاه هستند
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • ۱۶۵ دانش آموزخبرنگار در اردبیل دوره های آموزشی را سپری می کنند
  • وضعیت ناگوار آوارگان غزه؛ وقتی جز کفن چیزی برای فرار از سرما وجود ندارد
  • ۱۰ مدرسه تنکابن هوشمند سازی شده است
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس
  • نجات خانواده ۱۱ نفره گرفتار در کوه پس از ۵ ساعت جستجو