Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، جواد قراب عضو هیات‌مدیره استقلال معتقد است استقلال در نیم‌فصل دوم شرایط خوبی را پیدا کرده است. با پیشکسوت آبی‌ها درخصوص مسایل روز آبی‌پوشان و همچنین دیدارمقابل نفت آبادان و بحث حضور مجیدی در کادرفنی استقلال همکلام شدیم.

 

درخصوص پیروزی مقابل پارس جنوبی صحبت کن.

یک پیروزی خیلی خوب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما فوق‌العاده بازی کردیم. قدر موقعیت‌های به دست آمده را دانستیم و توانستیم دل هواداران را شاد کنیم. خدا را شکر چند هفته‌ای است که تیم روی روال بردن افتاده؛ باید این روند را همچنان ادامه دهیم تا هرچه زودتر به تیم‌های بالای جدول برسیم.

 

فکرش را می‌کردید که با چهار گل به پیروزی برسید؟

راستش را بخواهید خیر. واقعا پیروزی با چهار گل خیلی شیرین است؛ مخصوصا در بازی‌ای که شش امتیازی بود چون پارس جنوبی امسال نتایج فوق‌العاده‌ای گرفته و هنوز هم جزو تیم‌های بالای جدول است اما قبل از بازی، بازیکنان به یکدیگر می‌گفتند که باید پیروز شویم اما نه با چهار گل که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

 

پارسی‌ها به داوری خیلی اعتراض داشتند.

فکر نمی‌کنم داوری مشکل خاصی داشت. یک پنالتی برای ما گرفت که صددرصد درست بود اما می‌توانست یک پنالتی هم برای پارس بگیرد چون منتظری بازیکن آنها را هل داد؛ حتی هامون پسرم که داور است، آن صحنه را گفت پنالتی است.

 

علی قربانی توانست بعد از ناکامی مقابل سایپا درخشش خوبی داشته باشد. در ماجراهای اخیر شما با او صحبت کردید؟

قربانی مهاجم خیلی خوبی است، عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و نشان داد که مهاجمی فرصت‌طلب است. بعد از اتفاقات بازی با سایپا، شفر بارها با او در تمرینات صحبت می‌کرد. من هم اگر فرصتی می‌شد مسایلی را به او یادآوری می‌کردم. قربانی مهاجمی با سری بالا، قدرت شوتزنی خوب و جایگیری مناسب در زمین می‌تواند یکی از بهترین مهاجمان استقلال باشد.

 

به نظر شما قربانی می‌تواند در بازی‌های بعدی هم تاثیرگذار باشد؟

چرا که نه. قربانی تمام خصوصیات یک مهاجم ایده‌آل را دارد؛ هم خوب دریبل می‌زند، هم قد خوبی دارد و هم ضربات سر را در تیر یک به خوبی می‌زند فقط یک مشکل عمده دارد و آن هم این است که باید ترس را کنار بگذارد و با اعتماد به نفس بالاتری در بازی حاضر شود.

 

استقلالی‌ها هنوز رفتن کاوه رضایی را فراموش نکرده‌اند. شما هم با این موضوع موافقید؟

همیشه این‌طوری بوده. مردم و هواداران کسانی را که در یک تیم تاثیرگذار بوده‌اند را هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنند. کاوه رضایی در استقلال همیشه عملکرد خوبی داشت اما به نظر من تیم نباید متکی به یک بازیکن باشد. فوتبال یک بازی گروهی است و دوره ستاره‌سازی هم تمام شده است. شما نگاه کنید که الان استقلال روی کار گروهی نتایج خوبی را در حال کسب کردن است.

 

به عنوان عضو هیات مدیره و بازیکن قدیمی، بیرون نشاندن حسینی بعد از آن رکوردشکنی کار درستی بود؟

به نظر من شفر تصمیم درستی گرفت. ما بازی سنگینی مقابل نفت آبادان در پیش داریم و باید رحمتی هم در شرایط مسابقه قرار می‌گرفت. هم حسینی و هم رحمتی این روزها در بهترین شرایط آمادگی جسمانی خود قرار دارند. به نظر من رقابت شیرینی بین آنها وجود دارد. آنها رابطه خیلی خوبی هم با هم دارند و همیشه به یکدیگر کمک می‌کنند و هرکدام هم در آبادان بازی کنند، مطمئن باشید که یکی از بهترین بازیکنان زمین خواهند بود.

 

قدیم می‌گفتند دو پادشاه در یک اقلیم نمی‌گنجند! قبول دارید که حسینی و رحمتی نباید در یک تیم باشند؟

این حرف مال گذشته است و مربیان ایرانی حضور داشته‌اند. شفر یک مربی حرفه‌ای است که مدام با هر دوی آنها صحبت می‌کند. شما الان یک تیم را به من نشان دهید که دو دروازه‌بان خوب مثل استقلال داشته باشند. به نظرم رقابت سالمی بین هر دوی آنها وجود دارد که این رقابت در کل به سود استقلال است.

 

شفر بعد از بازی مقابل پارس جنوبی از پرداخت نشدن پاداش‌ها گلایه‌هایی را عنوان کرد.

پاداش و جریمه در اختیار مدیرعامل و هیات‌مدیره است. ما خودمان هم می‌خواستیم پاداش بدهیم که خدا را شکر خود شفر این موضوع را عنوان کرد. در همه تیم‌ها برای برد پاداش می‌دهند. خود آقای افتخاری هم گفت که پاداش بدهید، ما هم به عنوان عضو هیات‌مدیره با این موضوع موافقت کردیم. پرداخت پاداش باعث می‌شود تا انگیزه بین بازیکنان بیشتر شود و این هم یکی از هنرهای مدیریت است.

 

شفر مربی بزرگی است. به نظر شما می‌تواند یک برانکوی جدید برای استقلالی‌ها باشد؟

برانکو چند سال است که در ایران مربیگری می‌کند. او حتی سرمربی تیم ملی هم بوده و چند سال هم کنار بلاژوویچ بحث دستیاری را انجام داده است اما شفر بنده‌خدا سه ماه است به ایران آمده؛ به نظر من او می‌تواند در درازمدت و بعد از اینکه توانست افکارش را پیاده کند، مربی بزرگی در ایران شود.

 

هیات مدیره استقلال چه زمانی می‌خواهد قرارداد ایشان را تمدید کند؟

ما از نتایج کسب شده توسط ایشان در استقلال راضی هستیم و مطمئن باشید قرارداد او تمدید خواهد شد و سال‌های سال در استقلال خواهد ماند. من که با او صحبت می‌کردم خیلی ایران را دوست دارد و می‌گوید ایرانی‌ها رفتار خوبی در این مدت با او داشتند.

 

به نظر شما این ایجنتی که کار استقلال را خراب کرد از کجا می‌فهمید که گزینه استقلال در خط حمله کیست که به او زنگ می‌زد؟

من زیاد راجع به این اینجنت چیزی نمی‌دانم اما مطمئن باشید که کسی از باشگاه خبر به بیرون نمی‌برد؛ شاید زمان جلسه چند نفر موقع صحبت کردن داخل اتاق بیایند و بروند اما هیچ‌کس از باشگاه چنین کاری را انجام نمی‌دهد. ما نیازی هم نداریم که این شخص را پیدا کنیم چون به هر بازیکنی که نیاز داشته باشیم از طریق باشگاه با او تماس می‌گیریم تا مذاکرات ابتدایی صورت گرفته و در صورت نیاز جذب تیم شود.

 

به‌نظر شما چرخشی بازی دادن گلرها کار درستی است؟

دیگر زمان حجازی و رشیدی نیست که گلرها چرخشی بازی کنند. ما در سه جبهه در حال تلاش هستیم و از چند وقت دیگر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا هم شروع می‌شود و باید نتایج خوبی را کسب کنیم. به همین دلیل شفر بازی‌ها را بین بازیکنان تقسیم می‌کند و نسبت به توانایی آنها از آنها بازی می‌گیرد. الان تا دقیقه 90 هم مشخص نیست کدام دروازه‌بان درون دروازه استقلال قرار می‌گیرد.

 

جو تیم نسبت به زمان منصوریان بهتر شده است؟

به‌نظر من جو تیم زمان منصوریان هم خوب بود. تنها چیزی که فرق کرده است، تجربه بالای شفر و ایجاد آرامش و دیسیپلین خاص ایشان در تمرینات است. همه به موقع در تمرین حاضر می‌شوند و ایشان هیچ مشکلی هم با هیچ بازیکنی ندارد. به‌نظرم تنها فرق این بوده که منصوریان باید از یکسری از پیشکسوتان کمک می‌گرفت. یک مثال می‌زنم من اگر بخواهم یک درخت جلوی در باشگاه استقلال بکارم از نگهبان باشگاه مشاوره می‌گیرم. ما بارها با شفر از طریق کمیته فنی جلسه گذاشتیم حتی کارهایی را به او پیشنهاد دادیم که او قبول کرد و انجام هم داد.

 

قبول دارید اگر منصوریان زودتر تغییر می‌کرد، استقلال نتایج بهتری می‌گرفت؟

ما منصوریان را عوض نکردیم. ایشان خودش خیلی اصرار داشت که از استقلال جدا شود چون معتقد بود نمی‌تواند دیگر به استقلال کمک کند. باشگاه مال امثال منصوریان و بازیکنان دیگر است.

 

قائدی در چند بازی نیمکت‌نشین بود اما در دیدار مقابل پارس جنوبی جم از بهترین‌های زمین بود، چرا کمتر از او استفاده می‌شود؟

من یک سوال از شما دارم... شما مربی هستید یا شفر؟! تشخیص وی این بود که قائدی در این بازی به میدان برود همانطور هم که دیدید در سه گل تاثیر مستقیم داشت. ما که نمی‌توانیم به او بگوییم چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند.

 

تمدید قرارداد بازیکنان را شروع کرده‌اید؟

خیلی وقت است که این موضوع را شروع کرده‌ایم و تمام بازیکنانی که شفر نیاز به حضور دوباره آنها در فصل آینده داشته باشد، در تلاش هستیم که بتوانیم در جمع بازیکنان نگه داریم.

 

فرهاد مجیدی در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود به‌زودی کار مربیگری را شروع خواهد کرد. به نظر شما زوج او و شفر می‌تواند در استقلال موفق شود؟

من از حضور مجیدی در مربیگری اطلاع دقیقی ندارم. اما تا جایی که می‌دانم هنوز بحثی درخصوص مربیگری مجیدی در استقلال نشده است. اما اگر شفر بخواهد، این کار را انجام خواهیم داد و بنده هم به‌شخصه مجیدی را دوست دارم و امیدوارم در کار مربیگری موفق باشد.

 

علی جباری چندی پیش در مصاحبه‌ای انتقادی اعلام کرد نباید هرچیزی را که شفر می‌خواهد در اختیار او گذاشته شود.

در این خصوص جباری با من هم صحبت کرد. به نظرم حرف جباری درست بود. باید بازیکنی که از خارج به استقلال می‌آید، رزومه‌اش را نگاه کنیم. در استقلال ما کاری را چشم بسته انجام نمی‌دهیم. همان‌طور که بازیکن خارجی آمد و از نظر پزشکی مشکل داشت و او را رد کردیم.

 

استقلال می‌تواند صنعت نفت آبادان را شکست دهد؟

باید تلاش کنیم که این امر اتفاق بیفتد. بازی سختی مقابل این تیم داریم و برای رسیدن به فینال باید به پیروزی برسیم. بازی مقابل صنعت نفت و مقابل هواداران این تیم سخت است اما چاره‌ای نداریم که پیروزی را به‌دست‌آوریم.

 

پیش‌بینی‌تان از رتبه استقلال در پایان فصل در لیگ چیست؟

باید تلاش کنیم جزو سه تیم ابتدایی لیگ باشیم. عصر پنجشنبه گذشته هم توانستیم در نیم‌فصل دوم نتایج خوبی کسب کنیم. امسال هم باید همین روند را تکرار کنیم.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۲۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد

به گزارش ورزش سه و به نقل از اعتماد، در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي اين فصل ليگ برتر دو تيم استقلال و تراكتور به مصاف يكديگر مي‌روند. تراكتور با مربي جديد به فكر روزهاي خوب در آينده است و استقلال با مالكان جديد مي‌خواهد صدرنشيني را حفظ كند. نكو و شاگردانش با از پيش رو برداشتن تيم قرمزپوش تبريزي مي‌توانند گام بلندي به سوي قهرماني بردارند. به بهانه واگذاري استقلال به پتروشيمي و اين بازي حساس با حسن روشن يكي از پيشكسوتان پرافتخار استقلال تماس گرفتيم كه صحبت‌هاي‌مان به ديگر مسائل پيرامون اين باشگاه و حواشي چند وقت گذشته كشيده شد كه خواندن آن خالي از لطف نيست!
مي شود گفت استقلال در صورت پيروزي  برابر تراكتور قهرمان ليگ مي‌شود؟

نه! در اينكه يكي از دو تا تيم پرسپوليس و استقلال قهرمان مي‌شوند كه بحثي نيست. اما الان تراكتور تيم خيلي خطرناكي براي استقلال است. خدا رحمت كند. فوت همسر آقای زنوزي و رايگان كردن تماشاي بازي هم مي‌تواند براي تراكتور باعث ايجاد انگيزه مضاعف شود. اينها همه كار مي‌كنند تا بگويند ما براي تيم همه كار كرديم حالا اگر نتيجه نگيرند، مقصر نيستند. اين بازي براي استقلال خيلي خطرناك است حالا چه تدبيري براي بازي دارند به خودشان مربوط است، اما اگر بازي را ببرند شانس‌شان براي قهرماني بيشتر مي‌شود و اگر نبرند از كورس قهرماني عقب خواهند بود. تراكتوري‌ها انگيزه خيلي بالايي دارند.

استقلال مقابل شمس آذر از همان ابتدا هجومي بازي كرد. فكر مي‌كنيد مقابل تراكتور هم بايد هجومي بازي كند؟

با اينكه دارد ليگ تمام مي‌شود، اما استقلال هنوز ثبات ندارد. يك بازي دفاعي كار مي‌كند و يك بازي هجومي و يك بازي معمولي. واقعا نمي‌شود روي اين تيم حساب كرد. خوشبختانه ستاره ندارند كه روي آن حساب كنند و بچه‌ها خيلي دونده هستند. من دلواپس اين قضيه هستم كه چند تا بازيكن پاي خودشان را مي‌گيرند و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني هم نياز به كار اضافه دارند تا پاي‌شان نگيرد. اواخر ليگ شده و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني مشكل دارند.

غيبت حسيني مي‌تواند به ضرر استقلال تمام شود؟

به هرحال دروازه‌بان ذخيره بايد يك جاهايي مثل اين مواقع به درد بخورد.حالا اين بازي اجبار است. من دروازه‌بان دوم تيم را نمي‌شناسم، اما بايد او را از نظر روحي بسازند. يعني نبايد فقط تمرين فيزيكي داشته باشد. غلامپور كارش سخت است، چون هم بايد او را تمرين بدهد و هم روحيه‌اش را بالا ببرد بقيه و‌ جواد نكونام هم بايد روي ‌مسائل روحي اين دروازه‌بان كار كنند. انگليسي‌ها يك‌ مثالي دارند كه به بازيكن مي‌گويند خودت باش و سعي نكن بخواهي خودت را بهتر نشان بدهي. همان كه به عنوان رزرو استقلال از اين دروازه‌بان انتظار داشتند و او را جذب كردند، باشد. ‌يكي كه مي‌خواهد تست بدهد يك كار فراتر از خودش انجام مي‌دهد تا به چشم بيايد، اما اين بازيكنان مورد توجه بودند كه قرارداد امضا كردند.

درباره واگذاري باشگاه استقلال چه صحبتي داريد؟

فكر مي‌كنم پرسپوليس را بانك شهر خريداري كرده اما استقلال را نمي‌دانم! ولي اگر مديريتش به مسائل آگاه باشد كه به نفع استقلال است. منظور من اين است اينها بايد يك هيات مديره براي خودشان انتخاب كنند و روي عملكرد مدير و هيات مديره و حتي مربي نظارت داشته باشند يا در اعضاي هيات مديره نقش داشته باشند تا بعدها كه تيم‌ نتيجه نگرفت، نگويند اينها را ما انتخاب نكرديم! يك هيات مديره و مدير درست و حسابي بگذارند و جز اينها يك كميته فني قوي انتخاب كنند و قرارداد ببندند تا تيم را جمع و جور كنند.

سهم پيشكسوتان هم ‌۵ درصد است؛ به شما ابلاغ شده؟

خير، هنوز به ما كه چيزي ابلاغ نكرده‌اند.

با اين تغيير و تحولات و حضور افراد سياسي فكر مي‌كنيد پيشكسوتان از باشگاه مورد علاقه خود دور خواهند شد؟

دور كه هستند، اما اگر آدم باشند بايد دو تا تفكر داشته باشند، چون تمام باشگاه‌ها روي اين دو محور مي‌چرخد: يكي احترام و رسيدگي به پيشكسوت و ديگر توجه به آكادمي. يعني بچه‌هاي مردم‌ كه ‌الان پول ‌ندارند، بيايند در اين تيم‌ها. بايد سرمايه‌گذاري كنند؛ تبليغات هم براي‌شان مي‌شود و رضايت مردم ‌هم‌ هست. اگر به اين دو مساله اهميت ‌بدهند يعني انتخاب خوبي است.

دیگر خبرها

  • آغاز دوره مربیگری فوتسال سطح یک آسیا در شهرکرد
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • توافق نهایی کونته با ناپولی
  • پرش شش‌گام؛ آخرین قدم‌های استقلال برای قهرمانی، زیر ذره‌بین
  • (عکس) تولد ۴۴ سالگی فریدون زندی با پسرش
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد
  • راهیابی رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا
  • رئیس و عضو هیئت رئیسه هیئت ووشو کیش به مسابقات جهانی استرالیا