Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در رابطه با چگونگي صدور مجوزهاي دائم براي مشاغل خاص توضيحاتي را ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاري ميزان، محسن پورسيد آقايي در چهل و يکمين جلسه شوراي شهر تهران گفت: وضع فعلي طرح ترافيک در شهر تهران نه ترافيک را برطرف کرده و نه تاثيري در کاهش آلودگي هوا داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: در طول دوره قبلي شهرداري تهران به ظرفيت تردد در محدوده طرح، 42 درصد افزوده است و دليل آن نيز فشار دستگاه ها و سازمان ها و نهادها براي افزايش سهميه بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اشاره به مطالعات صورت گرفته در رابطه با نواقص طرح ترافيک اظهارکرد: علاوه بر مطالعاتي که از قبل صورت گرفته شده بود، ما نيز از 4 ماه قبل براي بازنگري طرح ترافيک اقداماتي را داشته ايم.
پورسيد آقايي در رابطه با ايده هاي مورد استفاده در کشور هاي ديگر تصريح کرد: ميزان ترافيک در مناطق مرکزي شهر، با قيمت گذاري کاهش پيدا مي کند. قيمت ها و نرخ ها براي ورود به محدوده طرح ترافيک مورد بررسي قرار گرفت و نرخ ها به روز سازي شد.
وي ادامه داد: در حال حاضر به قيمت هايي رسيده ايم که با اين قيمت ها، ميزان تقاضاي ورود به محدوده مرکزي شهر 20 درصد نسبت به گذشته کاهش پيدا خواهد کرد.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران خاطرنشان کرد: شهروندان اگر با گراني ورود به محدوده طرح رو به رو شوند از راه هاي جايگزين استفاده خواهند کرد.
پورسيد آقايي در خصوص نگراني هاي موجود بر سر اجراي طرح ترافيک به شکل جديد اذعان کرد: اگر قيمت ها، ورود به محدوده طرح را کنترل نکرد، ما از سقف 103 هزار خودرو براي ورود به محدوده استفاده خواهيم کرد.
وي در رابطه با سهميه هاي در نظر گرفته شده براي ورود به محدوده طرح ترافيک گفت: براي 63 هزار خودرو جواز دائمي صادر خواهيم کرد اما براي اين خودروها نيز مکانيزم پرداخت در نظر گرفته ايم. افرادي که جواز ورود به محدوده را به طور دائمي دريافت مي کنند نيز بايد روزانه 36 هزار تومان پرداخت کنند.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران ادامه داد: مقامات کشوري، پزشکان و ساير مشاغلي که بايد در محدوده تردد داشته باشند مي توانند مجوز دائمي دريافت کرده و مبلغ روزانه 36 هزار تومان را پرداخت کنند.
پورسيد آقايي با تاکيد بر برابر شدن شهروندان اظهارکرد: در طرح جديد تمام شهروندان بر اساس ميزان ساعت ورود و نوع آلودگي خودروهاي خود مبالغي را پرداخت مي کنند و عدالت اجتماعي اکنون برقرار شده است.
وي تاکيد کرد: اين طرح اکنون نظر تمام دستگاه هاي اجرايي را جلب کرده و مراجع تصميم گيري اکنون قانع شده اند.
معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران با اشاره به اقناع صورت گرفته در تمام رده ها اظهارکرد: مسئولان رده بالاي استانداري، وزارت کشور و نيروي انتظامي اکنون قانع شده اند و اعتقاد دارند که ترافيک و آلودگي کاهش پيدا خواهد کرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۲۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در حاشیه مراسم تحکیم بستر ۱۲ کیلومتر از بزرگراه آزادگان که صبح امروز برگزار شد، گفت: لاین کندروی شرقی آزادگان با بزرگراه شهید لشگری استانداردسازی و سبب شده که حجم سنگین بار صبحگاهی ترافیک تقلیل یابد.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور افزود: در دو سال گذشته شهرداری تهران اقدامات خوبی را در محور آزادگان انجام داده است. در زمستان سال گذشته در محدوده بزرگراه آزادگان در منطقه ۱۶ یک لاین کندروی جدید اضافه شد و سبب شد که بار ترافیک سنگین صبح و عصرگاهی که از قبل پل رجایی تا صنیع‌خانی ایجاد می‌شد تا حدودی رفع شده و تداخل بار ترافیکی نداشته باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره اجرای طرح ترافیک جدید در تهران نیز گفت:با توجه به افزایش تردد خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها باید طرح ترافیک بروزرسانی شود.

وی افزود:باید کارگروه مشترکی، مابین پلیس و شهرداری تشکیل شود تا به نظر واحدی درباره تغییرات طرح ترافیک برسیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ترافیک جدید نیاز به اقدامات کارشناسی دارد گفت:طرح ترافیک جدید امسال اجرایی نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • افتتاح فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال/ حل معضل بزرگ ترافیکی در غرب تهران
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی