Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خوزستان،مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر گفت:  در سال جاری ۱۰ گروه در مزارع کشت و صنعت کارون کار برداشت نی را شروع کرده اند و با سرعت زیاد این مهم در حال پیگیری است و همه برداشت در مزارع کشت و صنعت کارون شوشتر به صورت صنعتی انجام می شود و دست دیگر در این فرایند منسوخ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبدالمجید میرزا پور با اشاره به میزان تولید شکر در سال گذشته افزود : در سال گذشته بیش از ۱۳۷ هزار تن شکر زرد در کشت و صنعت کارون شوشتر تولید شده است و ۱۲۰ هزار و ۵۰۰ تن نیز شکر سفید تحویل شده است .
وی  گفت: ظرفیت اسمی کشت و صنعت کارون شوشتر ۲۰۰ هزار تن تولید شکر است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در تلاش هستیم تا میزان تولید سال۱۳۹۹ این شرکت ۲۲۰ هزار تن شکر سفید باشد.
مدیر عامل کشت و صنعت کارون شوشتر با اشاره به اقدامات زیست محیطی که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است، عنوان کرد: در سال جاری در تلاش شده است تا با برداشت محصول نیشکر باقیمانده سبز آن را با دستگاه های جدیدی زیر زمین دفن کنیم تا به عنوان کود مصرف شود و زمین کشاورزی جوان تر شود، این مهم به تقویت زمین و بهبود شرایط کشت کمک شایانی خواهد کرد.
وی با تاکید بر اینکه امسال نخستین کوره باگاس سوز شرکت راه اندازی می شود، گفت: نخستین کوره باگاس سوز شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر  راه اندازی شده است  و روزانه ۵۰۰ تن باگاس می سازد و مصرف سوخت این شرکت را به شدت کاهش خواهد داد و از طرفی نظر محیط زیست نیز درباره رفع مشکلات باگاس نیز تامین می شود.دانلود

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، شرکت آلمانی هایمپولس (HyImpulse) برای نخستین‌بار با موفقیت یک موشک دوستدار محیط‌زیست را با قابلیت حمل ماهواره‌های تجاری در یک پرواز آزمایشی زیر مداری به فضا پرتاب کرد.

ماریو کوبالد، مدیر اجرایی این شرکت در بیانیه‌ای گفت: ما نشان می‌دهیم که آلمان به عنوان یک کشور مهم در صنعت هوایی و نقطه عطف اروپا در این صنعت می‌تواند تاثیرگذار باشد و اقدامات عظیمی را به ثمر بنشاند.

 

موشک آزمایشی این شرکت که ۱۲ متر طول و ۲.۵ تن وزن دارد، موسوم به «اس‌آر۷۵» (SR۷۵) است و حدود بامداد جمعه به وقت گرینویچ از یک سایت پرتاب در کونیبا، استرالیای جنوبی بلند شد.

به گفته محققان، این موشک می‌تواند ماهواره‌های کوچک با وزن تا ۲۵۰ کیلوگرم (۵۵۱ پوند) را تا ارتفاع ۲۵۰ کیلومتری (۱۵۵ مایل) حمل کند، در حالی که سوخت آن توسط پارافین یا موم شمع و اکسیژن مایع تامین شده است.

طبق گفته‌های این استارت‌آپ آلمانی، پارافین می‌تواند به عنوان سوخت جایگزین ارزان‌تر و ایمن‌تر برای موشک‌ها استفاده شود و هزینه‌های حمل و نقل ماهواره‌ای را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

این موشک با استفاده از مواد اولیه ساده‌ای مانند موم شمع به عنوان سوخت خود، به جای استفاده از سوخت‌های فسیلی مانند گاز به فضا پرتاب شد.

این تکنولوژی نوآورانه نشان می‌دهد که با استفاده از منابع طبیعی و پایدار می‌توان به پیشرفت‌های بزرگی در حوزه سفر‌های فضایی دست پیدا کرد. این امر همچنین می‌تواند به کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش پایداری در صنعت فضایی کمک کند.

پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک به فضا البته تنها یک گام اولیه است و این فناوری نیاز به توسعه و بهبود دارد، اما این اتفاق نشان می‌دهد که ایده‌های نوآورانه و پایدار می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند و به دانشمندان و متخصصان کمک کنند تا مسیر بیشتری به سوی توسعه پایدار طی کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جان‌فشانی در سنگر تولید
  • آماده باش تیم‌های عملیاتی نیشکر برای مقابله با آبگرفتگی
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد
  • پیروزی تیم فوتسال در مسابقات شرکت‌های تابعه منطقه پنج صنعت نفت
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • یزد؛ میزبان غول‌های صنعت نساجی
  • (عکس) قوی‌ترین مردان نیشکر
  • قوی‌ترین مردان نیشکر
  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر