Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته (شنبه) خبر داد که کارگروه‌هایی ماموریت یافته‌اند تا به زعم واشنگتن، معایب موجود در توافق هسته‌ای با ایران را اصلاح کنند و در این راستا نشست‌هایی برگزار شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از رویترز، رکس تیلرسون در ورشو لهستان و در پایان تور اروپایی خود گفت: «ما حمایت بریتانیا، فرانسه و آلمان را که در سال 2015 توافق هسته‌ای را امضاء کرده بودند، به دست آورده‌ایم تا روند اصلاح توافق هسته‌ای آغاز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر درباره به زعم خود، عیوب توافق هسته‌ای هشدار داده و گفته بود اگر این عیوب اصلاح نشوند، از برجام خارج می‌شود.

تیلرسون افزود:‌ «بعد از هر تاریکی، سپیدی است. کارگروه‌ها فعالیت خود را برای برگزاری نشست‌هایی در راستای توافق اولیه بر سر درمان (اصلاح) این توافق آغاز کرده‌اند و ایران نیز در برخی از روند تبادل نظرها برای اصلاح امور مشارکت داشته است.»

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: «توافق هسته‌ای بخش کوچکی از سیاست خارجی آمریکا را در خاورمیانه تشکیل می‌دهد و واشنگتن به‌طور هم‌زمان نگران بسیاری از امور دیگر، ازجمله حمایت ایران از حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) و تجهیز برخی گروه‌های منطقه به سلاح است.»

به گزارش آنا، قرار بود توافق هسته‌ای موجب کاهش تحریم‌های بین‌المللی اعمال شده علیه ایران شود که با توجه به کارشکنی‌های آمریکا بر سر اجرای برجام، تاکنون این موضوع محقق نشده است.

باوجود ادعای تیلرسون، جمهوری اسلامی ایران هرگونه مذاکره بر سر اصلاح برجام و همچنین افزودن بندی به بندهای این توافق را رد کرده است.

تیلرسون دوشنبه گذشته گفته بود: «آمریکا قصد دارد هیاتی دیپلماتیک را برای رایزنی درباره توافق هسته‌ای ایران و مقابله با فعالیت‌های ایران در خاورمیانه به اروپا اعزام کند.»

وی به یک خبرنگار آمریکایی که تیلرسون را در سفر به اروپا همراهی می‌کرد، افزود: «کارهای اجرایی انجام شده است و آن‌ها عازم اروپا هستند. قرار است این هیات بررسی کند که چگونه می‌توان با ایرادات توافق هسته‌ای مواجه شد.»

تیلرسون تصریح کرد: «آن‌ها همچنین می‌خواهند دریابند که چگونه ما می‌توانیم به صورت گسترده مقابل فعالیت‌های ایران در منطقه که هیچ ارتباطی به برنامه هسته‌ای ندارد، بایستیم. نگرانی ما از صادرات سلاح ایران به یمن و مکان‌های دیگر است.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم