Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی حمله نظامی ترکیه به عفرین در شمال سوریه، احزاب کرد از جامعه بین‌الملل خواستند ترکیه را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت ایلاف، احزاب کرد در بیانیه‌ای نوشتند، جنگ سوریه در آستانه ورود به هشتمین سال خود است که کشتار، تخریب و مهاجرت را برجای گذاشته، راه‌حل نظامی میان طرف‌های درگیر با شکست مواجه شده و همچنان تلاش‌های بین‌المللی برای دستیابی به راه‌حل سیاسی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احزاب کرد در این بیانیه نوشتند، نیروهای تروریستی به ویژه داعش در برابر مقاومت نیروهای سوریه دموکراتیک در حال فروپاشی هستند.

در این بیانیه آمده است: منطقه امن عفرین که ده‌ها هزار آواره سوری را در اثر جنگ موجود در خود جای داده بود در معرض تجاوز وحشیانه ارتش ترکیه با مشارکت مزدوران، بقایای نیروهای ستمگر و افراطی‌، ائتلاف سوریه، گروه اخوان المسلمین این کشور، دولت موقت و کشور قطر قرار گرفته و برای هدف قرار دادن روستاها، شهرها و ساکنان به صورت کورکورانه از انواع مختلف سلاح‌های هوایی و زمینی استفاده می‌شود.

ترکیه به بهانه اینکه سه و نیم میلیون سوری آواره در این کشور را به محل زندگی خود بازگردانده و تلاش می‌کند آنها را به جای ساکنان اصلی اسکان دهد، دست به اقدامی زده که منجر به تخریب هر چه بیشتر و کشته و زخمی شدن صدها تن شده تا رعب و وحشت را میان سوری‌ها ایجاد کرده و آنها را وادار به مهاجرت کند.

در ادامه این بیانیه آمده است، همه این جنایت‌ها در مقابل چشمان جامعه بین‌الملل انجام می‌گیرد و این سازمان هیچ اقدامی علیه آنها انجام نداده و شهروندان بی‌سلاح را رها کرده تا خود با سرنوشتشان روبرو شوند.

احزاب کرد عفرین از جامعه بین‌الملل، همه سازمان‌های انسانی و حقوق بشری، نیروهای ملی سوریه و همه گروه‌هایی که مسؤولیت قانونی، اخلاق و انسانی دارند، خواست، با همه ابزارها ترکیه را تحت فشار قرار دهند تا حمله به عفرین را متوقف سازد.

این بیانیه را برخی از احزاب سوریه از جمله حزب «وحدت دموکراتیک کرد سوریه»، «اتحاد دموکراتیک سوریه (pyd)»، حزب «دموکراتیک پیشرو کرد سوریه»، حزب «دموکرات کرد در سوریه» و مرکز روابط دیپلماتیک عفرین وابسته به جنبش «جامعه دموکراتیک» ( TEV-DEM ) امضا کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۴۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، علی یرلی‌کایا، وزیر کشور ترکیه امروز یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی ترکیه در عملیات «بزدوغان- ۳۱» (Bozdoğan- ۳۱) علیه گروهک تروریستی داعش ۳۸ نفر را بازداشت کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر وزیر کشور ترکیه در این خصوص آمده است که عملیات «بزدوغان- ۳۱» در ۶ استان انجام شده است.

یرلی‌کایا در بیانیه مذکور افزود که ۶ نفر از این مظنونین در آدانا، یک نفر در آیدین، ۱۳ نفر در چوروم، ۲ نفر در غازی‌آنتپ، ۴ نفر در کایسری و ۱۲ نفر در مرسین بازداشت شده اند.

بیانیه دفتر وزیر کشور ترکیه اضافه کرد که در این عملیات همچنین اسنادی نیز در ارتباط با فعالیت های تروریستی آنان کشف و ضبط شده است.

این در حالیست که در بیانیه مذکور اطلاعات بیشتری در خصوص فعالیت های تروریستی بازداشت شدگان یا تصمیم آن ها در این باره ارائه نشده است.

کد خبر 6091352

دیگر خبرها

  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • ترکیه خواستار تشکیل پرونده دیوان کیفری بین‌المللی علیه اسرائیل شد
  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین