Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@14:46:53 GMT

فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ +تصاویر

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۵۸۳۱

فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ +تصاویر

ساعت 24-فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از تنوع موضوعی نسبتا خوبی برخوردارند و مقوله مقاومت بیش از پیش در آن‌ها دیده می‌شود.

پس از حدود یک ماه بازبینی ۶۷ فیلم سینمایی داستانی و ۳۲ مستند، هیئت انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر ۲۲ فیلم سینمایی داستانی، ۲ مستند و یک پویانمایی را برای حضور در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در میان آثار انتخاب شده فیلم‌های «به وقت شام» ساخته ابراهیم حاتمی کیا، «سرو زیر آب» ساخته محمدعلی باشه آهنگر، «تنگه ابوقریب» ساخته بهرام توکلی، «امپراتور جهنم» ساخته پرویز شیخ‌طادی، «ماهورا» ساخته حمید زرگرنژاد و مستندهای «بانو قدس ایران» ساخته مصطفی رزاق کریمی و «زنانی با گوشواره‌های باروتی» ساخته رضا فرهمند از ابعاد مختلف به مسائلی چون دفاع مقدس، حوادث منطقه و گروه‌های تکفیری، نقش عربستان در انحرافات در منطقه و در کل سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌پردازند.
بیش از نیمی از فیلم‌های حاضر در این دوره نیز مضمونی اجتماعی دارند و در دو فیلم رگه‌های کمدی دیده می‌شود.
در ادامه به مرور آثار حاضر در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر می‌پردازیم.

«اتاق تاریک»
اتاق تاریک جدیدترین اثر روح الله حجازی است؛ کارگردانی که «مرگ ماهی» آخرین اثر وی به حساب می‌آید.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «فرهاد و هاله فصل جدید زندگی خود را آغاز کرده اند و این سرآغاز تغییرات دیگری است که آن‌ها را در مواجهه با مسائل جدیدی قرار می‌دهد.»
ساعد سهیلی و ساره بیات ایفای نقش‌های اصلی این فیلم را بر عهده دارند.
حجازی در این اثر نیز به سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و معضلات زندگی در عصرکنونی را به تصویر کشیده است.

«امپراتور جهنم»
قصه حضور امپراتور جهنم در بخش مسابقه جشنواره فجر از پارسال آغاز شد، زمانی که عوامل این فیلم نسخه‌ای از آن را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند و هیئت انتخاب آن را برای حضور در بخش سودای سیمرغ انتخاب نکردند و این فیلم از حضور در بخش خارج از مسابقه انصراف داد.
در نهایت «امپراتور جهنم» که یکی از متفاوت‌ترین آثار چند سال اخیر سینمای ایران است و یک اثر روانشناختی از انحرافات منطقه به حساب می‌آید به بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر راه یافت.
در کنار قصه جذاب و راهبردی، بازی درخشان علی نصیریان در این فیلم از ویژگی‌های ممتاز آن به حساب می‌آید تا حدی که افرادی که این فیلم را دیده اند نصیریان را یکی از شانس‌های اصلی کسب سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد می‌دانند.
فرخ نعمتی، علیرام نورایی، علی نصیریان، عنایت شفیعی، کوروش زارعی و چند بازیگر لبنانی از دیگر بازیگران این فیلم هستند. محمد خزایی تهیه کنندگی و پرویز شیخ طادی کارگردانی آن را بر عهده دارند.

«امیر»
امیر ساخته نیما اقلیما نیز از فیلم‌های اجتماعی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: یکی با کار، یکی با پول، یکی با زندگی، یکی هم با سیگار. همه خودشونو می‌کشن. فقط راهاشون فرق می‌کنه.
سحر دولتشاهی و میلاد کی مرام از بازیگران اصلی این فیلم هستند.
تهیه کنندگی این اثر بر عهده سید ضیا هاشمی است.

«بمب، یک عاشقانه»
«بمب؛ یک عاشقانه» به کارگردانی پیمان معادی نیز از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است. فیلمبرداری این اثر از ماه‌ها پیش آغاز شد و لیلا حاتمی، پیمان معادی و سیامک صفری از جمله بازیگرانی هستند که مقابل دوربین این فیلم رفتند.
داستان این فیلم با حال و هوای موشک باران تهران در سال ۱۳۶۶ روایت می‌شود و فیلم نامه آن هم چون اثر قبلی این کارگردان توسط خود معادی نوشته شده است.

«به وقت شام»
به وقت شام یکی از متفاوت‌ترین و با کیفیت‌ترین فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است.
ابراهیم حاتمی کیا که مدت‌ها پیش با سفر به سوریه به گونه‌ای مقدمات کار جدید خود را فراهم کرده بود تصمیم دارد نخستین بار در سطح اول سینمای ایران به مسائل منطقه و گروه‌های تکفیری بپردازد.
فیلمبرداری به وقت شام همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی در تهران کلید خورد و در تهران و دمشق انجام شد.
طبق شنیده‌ها به وقت شام قصه پدر و پسر خلبانی را روایت می‌کند که در جریان هواپیماربایی در میان گروه‌های تکفیری گرفتار می‌شوند.
بابک حمیدیان و هادی حجازی فر از بازیگران اصلی این اثر هستند و محمد خزایی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.
این فیلم که محصول سازمان اوج است به لحاظ کارگردانی و جلوه‌های ویژه بصری از شاخص‌ترین آثار سینمایی چند سال اخیر سینمای ایران به حساب می‌آید.

«تنگه ابو قریب»
تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی روایتی از دفاع دلاورمردانه گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی است. این فیلم رشادت و مظلومیت بچه‌های گردان عمار در روزهای آخر دفاع مقدس در منطقه حساس تنگه ابوقریب را به تصویر می‌کشد.
جواد عزتی، امیر جدیدی و حمیدرضا آذرنگ از بازیگران اصلی این فیلم هستند.
این اثر محصولی از سازمان اوج است.

«جاده قدیم»
فیلم سینمایی جاده قدیم منیژه حکمت را پس از ۸ سال به عرصه فیلمسازی باز گردانده است.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در آستانه سال نو مینو به خانه نمی‌رسد...
مهتاب کرامتی و آتیلا پسیانی از بازیگران اصلی این فیلم اجتماعی هستند.

«جشن دلتنگی»
فیلم سینمایی «جشن دلتنگی» درباره رابطه واقعی آدم‌ها و گره خوردن آن با فضای مجازی است.
پوریا آذربایجانی کارگردانی و علی قائم مقامی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارند.
بابک حمیدیان، محسن کیایی، بهنام تشکر، مینا ساداتی، پانته آ پناهی‌ها و ساغر قناعت از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«چهار راه استانبول»
با توجه به فیلم‌های «خط ویژه»، عصر یخبندان و بارکد ساخته مصطفی کیایی به نظر می‌رسد جدیدترین اثر این کارگردان «چهار راه استانبول» نیز از اثار متفاوت جشنواره سی و ششم باشد.
این فیلم چند ماه پس از حادثه پلاسکو کلید خورد و به همین موضوع می‌پردازد.
بهرام رادان، مهدی پاکدل، محسن کیایی و سحر دولتشاهی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«خجالت نکش»
خجالت نکش اولین تجربه کارگردانی رضا مقصودی به حساب می‌آید. «خجالت نکش» با مضمونی کمدی داستان زندگی زن و شوهری را روایت می‌کند که با داشتن عروس، داماد و نوه، در سن میانسالی بچه‌دار می‌شوند.
این اتفاق آن هم در روستایی کوچک که هیچ چیز از دید اهالی پنهان نمی‌ماند، زن و شوهر را دچار اتفاقاتی کمیک و بامزه می‌کند. اتفاقاتی که در نهایت باعث جدال این دو با یکدیگر می‌شود.
احمد مهران فر و شبنم مقدمی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«دارکوب»
فیلم سینمایی دارکوب به کارگردانی بهروز شعیبی مضمونی اجتماعی دارد و به مقوله اعتیاد می‌پردازد.
این فیلم داستان روابط انسانی افراد جامعه را در رو در رویی با معضلات اجتماعی و اعتیاد، با نگاهی متفاوت روایت می‌کند.
مهناز افشار، امین حیایی، سارا بهرامی، جمشید هاشم‌پور و هادی حجازی‌فر از بازیگران این فیلم سینمایی هستند و سید محمود رضوی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«سرو زیر آب»
«سرو زیر آب» به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر اواخر دی پارسال در تهران در لوکیشنی (سوله) واقع در اتوبان بسیج با حضور تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا، مدیران سینمایی و عوامل فیلم کلید خورد. علاوه بر تهران گروه فیلمبرداری چند هفته‌ای هم در یکی از شهرهای جنوبی برخی سکانس‌ها را فیلمبرداری کردند. این فیلم یکی از ابعاد دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد و از محصولات مشترک سازمان سینمایی حوزه هنری است که دو ارگان بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر در ساخت ان شرکت داشتند.
بابک حمیدیان، رضا بهبودی، حسین باشه آهنگر، مسعود رایگان، هومن برق نورد، همایون ارشادی، مهتاب نصیرپور، فرخ نعمتی و مینا ساداتی از بازیگران اصلی آن هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«سوء تفاهم»
این فیلم نیز محصولی از سازمان اوج است که به کارگردانی احمدرضا معتمدی خود را برای حضور در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر آماده می‌کند. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و ماجرای یک گروگان گیری را روایت می‌کند.
قصه فیلم سوء تفاهم ماجرای یک گروگان گیری است که همه چیز در متن واقعیت پیش می‌رود، اما با گذشت زمان این شبهه پیش می‌آید که این حادثه بیشتر شبیه یک «سوء تفاهم» یا توهم است و اما در متن توهم هنوز عناصری از واقعیت به چشم می‌آید، همزمان با گسترش این ابهام، ماجرای گروگان گیری نیز به پیش می‌رود.
مریلا زارعی، کامبیز دیرباز، هانیه توسلی و پژمان جمشیدی از بازیگران اصلی این اثر هستند.

«شعله ور»
«شعله ور» جدیدترین اثر حمید نعمت الله است که به گفته کارگردانش مضمونی اجتماعی دارد و درباره کسی است که حسادت می‌ورزد.
«شعله ور» روایتگر قصه مردی است که احساس می‌کند «عددی نشده» است و این احساس او همه‌ی زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
از اتفاقات جالب این فیلم همبازی شدن امین حیایی با پسرش دارا حیایی است.
امین حیایی، زهرا خوشکام، بهمن پرورش، فرید قبادی، دارا حیایی، مژگان صابری، پانته‌آ مهدی نیا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

«عرق سرد»
به نظر می‌رسد عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی یکی از جنجالی‌ترین فیلم‌های جشنواره باشد.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: به سلامتی جمع...
این فیلم قصه زن فوتبالیستی را روایت می‌کند که هنگام اعزام به یک مسابقه مهم همسرش او را ممنوع الخروج می‌کند و در پی ان اتفاقاتی رخ می‌دهد.
سحر دولت شاهی، امیر جدیدی، باران کوثری و حدیث تهرانی از بازیگران این فیلم هستند.

«کار کثیف»
«کار کثیف» یکی دیگر از فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است که به معضل بیکاری و مهاجرت می‌پردازد.
این فیلم یک فیلم شهری است که در آن پدرام شریفی، الهام نامی، شاهرخ فروتنیان، لوان هفتوان و رضا فیاضی بازی کرده اند.
خسرو معصومی کارگردانی آن را بر عهده دارد.

«کامیون»
یک راننده کامیون ایرانی، خانواده‌ای از اهالی کردستان عراق را برای یافتن پدر خانواده به تهران می‌آورد و این می‌شود خط داستانی جدیدترین اثر کامبوزیا پرتویی.
فیلم سینمایی «کامیون» با مدیریت فیلمبرداری تورج اصلانی در مرزهای سوریه و عراق، در روستاهای اطراف منطقه «سیلوانا» در استان آذربایجان غربی، در شهرهای ارومیه و میانه و در نهایت در لوکیشن‌های مختلفی در تهران از جمله آزادی، تهرانسر، گلابدره، شهرک غرب، صادقیه و ... فیلمبرداری شده است.
سعید آقاخانی و نیکی کریمی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«لاتاری»
محمد حسین مهدویان، چهره درخشان دو سال اخیر جشنواره فیلم فجر امسال به سراغ یک سوژه اجتماعی رفته و طبق شنیده‌ها در لاتاری به مسائل اجتماعی مختلف از جمله مسئله قاچاق زنان و دختران رفته است.
بخش‌هایی از فیلمبرداری این اثر در دوبی انجام شد و حمید فرخ نژاد، هادی حجازی فر و ساعد سهیلی از جمله بازیگرانی بودند که جلوی دوربین آن رفتند.
زیبا کرمعلی هم بازیگر فیلم اولی است که یکی از نقش‌های اصلی این اثر را بر عهده دارد. تهیه کنندگی لاتاری بر عهده سید محمود رضوی است.

«ماهورا»
«ماهورا» به روایتی واقعی در سال‌های جنگ می‌پردازد، ولی نمی‌دانم چرا تاکنون بازگو نشده است.
روایتی عاشقانه، اما تلخ؛ این را عوامل این فیلم می‌گویند.
در خلاصه داستان فیلم ماهورا آمده است: در زندگی تو زنی است با چشمانی شکوهمند که لبانش خوشه‌های انگور و لبخندش موسیقی و گل، اما هرکس بخواهد به او نزدیک شود ناپدید می‌شود.
از بازیگرانی که در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند می‌توان به ساعد سهیلی، میترا حجار، بهاره کیان افشار، کامران تفتی، احمد کاوری، محسن افشانی، مهدی صبایی، مونا فرجاد و حضور داریوش ارجمند اشاره کرد.
کارگردانی این اثر بر عهده حمید زرگر نژاد است و تهیه کنندگی آن را علیرضا جلالی و مرحوم حمید آخوندی بر عهده داشتند.

«مصادره»
«ایران خیلی بزرگه، ولی ما هم خیلی بدشانسیم» این خلاصه داستان تنها کمدی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است. اولین ساخته مهران احمدی که با بازی رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی و مزدک میرعابدینی قرار است برای اولین بار در سی و ششمین جشنوره فیلم فجر به نمایش در آید. به نظر می‌رسد مصادره از فیلم‌های جذاب و مخاطب پسند جشنواره سی و ششم باشد.

«مغزهای کوچک زنگ زده»
مغزهای کوچک زنگ زده جدیدترین اثر هومن سیدی است که به بیان برخی از معضلات اجتماعی می‌پردازد، در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مغزهای کوچک زنگ زده داستان مغزهایی است که زنگ زده اند و هومن سیدی به آن‌ها ضد زنگ می‌زند.
بسیاری از بازیگران این اثر از میان ۱۵ هزار ویدیو ارسالی انتخاب شدند.
البته بازیگرانی چون نوید محمدزاده، فرید سجادی حسینی، علی اعلایی و فرهاد اصلانی در این فیلم بازی می‌کنند.

«هایلایت»
«هایلایت» به نویسندگی و کارگردانی اصغر نعیمی و تهیه کنندگی ساسان سالور، درامی عاشقانه با مضمون اجتماعی روایت می‌کند.
پژمان بازغی، آزاده زارعی، سام قریبیان، مینا وحید، الهه حصاری و جمشید هاشم پور از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

«فیلشاه»
پویانمایی فیلشاه تنها پویانمایی حاضر در یخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر است و به کارگردانی هادی محمدیان از ماه‌ها قبل کلید خورد. «فیلشاه» پویانمایی پر کاراکتری است که در تولید آن تیمی ۱۵۰ نفره مشارکت داشته اند.
موسیقی ارکسترال، فیلمنامه‌ای جذاب برای مخاطبان کودک و نوجوان و پیشرفت در زمینه‌های مختلف فنی از جمله نقاط قوت این انیمیشن محسوب می‌شود.
در توضیحات خلاصه داستان این اثر آمده است: در جنگلی در آفریقا رئیس گله فیل‌ها صاحب فرزندی می‌شود که همه انتظار دارند جانشین رئیس گله باشد، اما برخلاف تصور همه «شادفیل» بسیار دست و پا چلفتی است و همیشه سبب تخریب و خرابکاری می‌شود.

«بانو قدس ایران»
مستند «بانو قدس ایران» که موفق به دریافت جایزه بهترین مستند بلند بخش ملی یازدهمین جشنواره سینما حقیقت شد یکی از دو مستندی است که در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.
فیلم «بانو قدس ایران» به تهیه کنندگی موسسه فرهنگی هنری عروج و کارگردانی مصطفی رزاق کریمی به زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر گرامی امام خمینی می‌پردازد.

«زنانی با گوشواره‌های باروتی»
مستند «زنانی با گوشواره‌های باروتی» نیز یکی از مستندهای متفاوت چند سال اخیر سینماست.
در این مستند عوامل ایرانی با نور خبرنگار عراقی همراه شدند و به کمپ زنان و کودکان داعشی رفته اند و از زاویه‌ای متفاوت جنایت‌های داعش را بهد تصویر کشیده اند.
رضا فرهمند کارگردانی این اثر را بر عهده دارد.

سی و ششمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۵۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق

به ویژه اینکه تعدادی از آنها شهرتی جهانی داشته و می‌توانند پای آثار نمایشی تولید شده در این چارچوب را به بازار جهانی باز کنند. موضوعی که چندان مورد توجه سینمای ایران قرار نگرفته و اندک آثار تولید شده در این باب نیز متعلق به تلویزیون بوده‌ا‍‌ند. فیلم سینمایی «مست عشق» ساخته حسن فتحی که به نوعی محصول مشترک ایران و ترکیه به حساب می‌آید، نخستین تجربه جدی سینمای ایران در این رابطه است که به تازگی روی پرده سینماهای کشور رفته و در هفته نخست رکورد فروش ریالی و تعداد تماشاگر را شکسته است.

فتحی که تجربه تولید آثار تاریخی در قاب کوچک را داشته، در «مست عشق» سراغ یکی از مهمترین شعرا و عرفای تاریخ ایران یعنی جلال‌الدین محمد بلخی مشهور به مولانا رفته و بخشی از دوران زندگی وی را به تصویر کشیده که از کشش دراماتیک مناسبی برخوردار است. فرهاد توحیدی که یکی از قدیمی‌ترین فیلمنامه‌نویسان پس از انقلاب به حساب می‌آید در «مست عشق»، مولانا و شمس تبریزی را به عنوان ستون‌های فیلمنامه قرار داده و قصه را با محوریت این دو پیش می‌برد. قصه‌ای شخصیت محور که با چرخشی ظریف به سمت ماجرامحوری رفته و چند داستانک جذاب را به آن گره می‌زند.

توحیدی در پرده نخست، قصه را با یک حادثه آغاز کرده و سوالی را پیرامون ناپدید شدن شمس تبریزی مطرح می‌کند. سپس با یک فلاش‌بک به گذشته‌ای نه چندان دور رفته و برخورد مولانا و شمس را کلید می‌زند که سرانجام به یک نقطه عطف می‌رسد. جایی که مولانا مجذوب شخصیت پیچیده و خاص شمس شده و نگاه‌اش به جهان تغییر می‌کند. در نیمه میانی، توحیدی روی حسادت به عنوان یکی از تم‌های فیلمنامه مانور داده و موانعی را بر سر راه مرید و مراد قرار می‌دهد تا از بار تنش حاکم بر آن کاسته نشود. در این بین رفت و برگشت‌های زمانی هم رخ می‌دهد که از ساختار قصه بیرون نزده و تماشاگر را سردرگم نمی‌کند. در واقع این ساختار غیرخطی برای آن است که تکه‌های پازل قصه کنار یکدیگر قرار گرفته و یکپارچگی آن از دست نرود.

داستان‌های فرعی نقشی کلیدی در پیکره فیلمنامه‌های امروزی دارند و ((مست عشق)) از این بابت نمونه‌ای درخشان به حساب می‌آید. اولی قصه عشق نافرجام پسر مولانا (علاء‌الدین) به کیمیا خاتون است که به خوبی در بافت قصه جا افتاده و مثلثی عاشقانه را شکل می‌دهد و تماشاگر را به حدس و گمان‌هایی پیرامون نقطه عطف دوم فیلمنامه وادار می‌کند. دیگری داستانک مربوط به اسکندر بیک فرمانده خشن اهل قونیه است که علاقه‌ای نافرجام به دختری مسیحی به نام مریم داشته و توحیدی این داستانک را به بهترین شکل به قصه اصلی پیوند زده است. نکته مهمی که در فیلمنامه ((مست عشق)) به چشم می‌خورد، وفاداری به اندازه نویسنده به تاریخ است که وجوه نمایشی خوبی نیز به آن بخشیده شده است. همان‌طور که از عشق به عنوان تم اصلی و جانمایه اثر بهره گرفته و آن را به شخصیت‌های اصلی گره زده است.

حسن فتحی در آخرین ساخته سینمایی‌اش دست به ریسک بزرگی زده و به سراغ شخصیتی رفته که میلیون ها طرفدار در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر دارد. او با توجه به فیلمنامه خوبی که در اختیار داشته تلاش کرده تا اثر شسته‌رفته‌ای را خلق کند. تلاشی که از همان سکانس نخست (کابوس جنگ اسکندربیک) خود را به رخ کشیده و تا آخر ادامه پیدا می‌کند. به ویژه در دکوپاژ فیلمنامه که ظرافت و وسواس خاصی در آن به چشم می‌خورد. برای مثال می‌توان به سکانس گفتگوی طولانی شمس و مولانا اشاره کرد. البته نمی‌توان از مست عشق گفت و به فیلمبرداری درخشان زنده‌یاد مرتضی پورصمدی و تدوین استاندارد میثم مولایی اشاره نکرد.

یکی از چالش‌های مهم فیلم انتخاب بازیگران آن بوده که ترکیبی از بازیگران ایرانی و ترک به حساب می‌آید و ایجاد هارمونی میان آنها کار سختی به نظر می‌رسد. اتفاقی که تا حدود زیادی رخ داده و بازیگران نقش مهمی در کیفیت برجسته فیلم دارند. پارسا پیروزفر و شهاب حسینی انتخاب‌های هوشمندانه‌ای برای ایفای نقش‌های مولانا و شمس تبریزی بوده‌اند که البته کفه ترازو به سمت حسینی اندک چربشی دارد. همچنین بازیگران ترک زبان که در سینما و تلویزیون ترکیه شهرت زیادی دارند، در ایفای نقش‌ها موفق بوده اند.

مست عشق از آن دسته فیلم‌هایی است که تولید و پست پروداکشن سختی داشته که از این بابت می‌توان به گروه تولید آن دستمریزاد گفته و دستاوردهای آن برای سینمای ایران را به فال نیک گرفت.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903013

دیگر خبرها

  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • بیوگرافی و اسامی بازیگران سریال خاله خانم
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • کدام نمایش‌ها در مونودرام خوزستان به صحنه می‌آیند؟
  • دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
  • آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات
  • استایل و پوشش متفاوت بازیگران زن در پشت‌صحنه یک تئاتر | تصویر
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد