Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی چقازردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش این اراضی سند دار شده در مجموع 90 میلیارد ریال است و اسناد مالکیت دفترچه ای آنها به سند تک برگی تبدیل شد.
وی افزود: اسناد مالکیت در محدوده شهرها در قالب کاداستر صادر می شود و بسیاری از اسناد مالکیت دفترچه ای به اسناد کاداستری تک برگی تبدیل می شود که نقشه ملکی در آن مشخص است و می تواند از جعل، دخل و تصرف و صدور سند معارض جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


چقازردی تاکید کرد: اسناد مالکیت دفترچه ای منسوخ شده و با تبدیل شدن به اسناد تک برگی تمامی مشخصات ملک در سند ذکر و از اجحاف در حق مالکان نیز جلوگیری می شود.
به گفته وی، تسهیل در روند دریافت تسهیلات از ویژگی های تبدیل اسناد دفترچه ای به اسناد تک برگی است.
وی با اشاره به پیشرفت چشمگیر مقابله با زمین خواری در شهرستان کامیاران یادآور شد: استفاده از ظرفیت یگان حفاظت زمین و مسکن و گشت زنی ‌های متناوب از دلایل کسب این موفقیت بوده است.
رئیس راه و شهرسازی کامیاران گفت: در 9 ماه منتهی به آذر امسال 35 هزار و 134 مترمربع اراضی ملی داخل در حریم شهر که در ادوار گذشته تصرف شده بود پس از شناسایی، پیگیری و شکایت در مراجع قضایی با حکم قاضی رفع تصرف شدند.
چقازردی در خصوص اقدامات این اداره در حوزه مسکن و ساختمان نیز اضافه کرد: اتمام عملیات ساختمانی تعاونی مسکن 78 واحدی واقع در شهرک ژوان و تحویل به اعضا با صرف هزینه‌ای معادل 55 میلیارد ریال مهمترین اقدام بوده است.
وی با اشاره به اینکه محوطه سازی و آسفالت مسکن مهر 132 واحدی (جنب شهربازی) از دیگر اقدامات است، افزود: عملیات ساختمانی و احداث واحدهای تعاونی مسکن 36 واحدی در سایت شهرک ژوان و 64 واحدی در شهرک بعثت نیز ادامه یافته و پیگیری‌های لازم در این زمینه در حال انجام است.
به گفته وی، از دیگر اقدامات این اداره در سال جاری آسفالت و جدول گذاری قسمتی از معابر فاز 2 شهرک بعثت با هزینه چهار میلیارد ریالی بوده است.
رئیس راه و شهرسازی کامیاران با اشاره به اینکه مردم می‌توانند برای رفع تصرف اراضی ملی این اداره را یاری کنند، اظهار کرد: مردم هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را از طریق تماس با شماره تلفن 35523546 اطلاع دهند.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشار: مجید سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان

سردار ناصر فرشید گفت: ماموران پلیس شهرستان کرمان در زمینه مبارزه با پدیده زیانبار زمین خواری در پی دریافت شکایتی مبنی بر تصرف اراضی دولتی در یکی از مناطق کوهستانی شهر کرمان، پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

 وی افزود: بدین منظور یک تیم از ماموران به منطقه مورد نظر در حوزه روستای ده لوءلوء اعزام و در بررسی‌های میدانی متوجه شدند، افردی بدون مجوز ۱۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی را به صورت غیرقانونی تصرف کرده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمان بیان داشت: پس از جمع آوری دلایل و مستندات موجود با هماهنگی قضائی و به اتفاق کارشناس اداره بنیاد مسکن و شهرسازی نسبت به رفع تصرف این اراضی اقدام شد. 

وی تصریح کرد: این زمین‌های دولتی که بنا به اعلام کارشناس مربوطه، بالغ بر هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ارزش داشتند به اموال دولتی بازگردانده و دست زمین خواران از تصرف و فروش آن‌ها کوتاه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • رفع تصرف ۱۲۶ هزار مترمربعی اراضی ملی در خوزستان
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد