Web Analytics Made Easy - Statcounter


یحیی گمار درباره پروژه هنری جدیدی که در دست دارد توضیح داد و صبر را مهم ترین ویژگی جاری و ساری در آثارش دانست.

یحیی گمار هنرمند نقاش که به تازگی نمایشگاهی از آثارش در گالری ثالث به نمایش درآمده بود درباره فعالیت این روزهای خود به امتداد نیوز گفت: این روزها مشغول مجموعه جدیدم هستم؛ مجموعه‌ای که شروع آن با روز سوم برپایی نمایشگاه «زهردان‌ها و جام و حوری» مصادف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر چند ایده برخی از آثار این مجموعه از ماه‌ها قبل همراهم بوده‌اند ولی فکر می‌کنم حدود یک سال زمان نیاز دارم تا پروژه را آن طور که باید کار کنم و عرضه کنم.

این هنرمند نقاش در توضیح پروژه جدیدش و نزدیکی آن با کارهای قبلی توضیح داد: این آثار هم مثل دیگر نقاشی‌هایم در ابعاد بزرگ کار می‌شوند و از لحاظ فرمی و مفهومی بر دوش همان‌ها سوارند و به گمان خودم از ریزه کاری و صبر سرشار هستند.

این هنرمند با تاکید بر کلمه صبر بیان کرد: شاید صبر یکی از پر اهمیت‌ترین خصلت‌ها در زندگی و آثارم باشد و البته آنجا که صبر هست امیدواری هم هست.

گمار درباره  مجموعه «زهردان‌ها و جام و حوری» نیز گفت: در مورد مجموعه «زهردان‌ها و جام و حوری» باید بگویم که هر چند ممکن است در این آثار معنای یکه‌ای وجود داشته باشد، اما مادامی که خودم در جوار یا مقابل نقاشی‌ها قرار می‌گیرم در پی خوانش جدید از آنها هستم تا آنجا که در جایگاه مخاطب قرار می‌گیرم و ترجیح می‌دهم پیرامون همین خوانش‌ها گفتگو کنم.

وی افزود: یکی از آن خوانش‌ها شاید این باشد که ما انسان‌ها همگی سرشار از زهر هستیم، نیش‌ها و کنایه‌ها و زخم زبان‌ها در خود نهفته داریم و دایم به دنبال بهانه‌ایم تا آنها را به دیگران تزریق کنیم و یا انتقال دهیم و اگر این درست باشد، ما خود به نوعی زهردان هستیم و در تعریفی دیگر، این زهردان‌ها خود ماییم.

این هنرمند ادامه داد: زهردان نماد چیزی نبوده و نیست مگر آنکه از این پس بشود، چراکه در عالم واقع ظرفی به نام زهردان وجود ندارد. ما نه ظرف و یا فرمی خاص به عنوان زهردان داریم (آن‌طور که گلدان و گلابدان) و نه مفهومی خاص از آن. اینها ساخته ذهن خودم هستند و بهتر بگویم کاملا برساخته‌اند اما از آنجا که با پرداخت و ساخت و سازی دقیق همراه شده‌اند این توهم را ایجاد می‌کنند که در عالم واقع حضور دارند و ما با آنها سر و کار داریم.

گمار در پایان گفت: در نمایشگاه «زهردان‌ها و جام و حوری» که در گالری ثالث برپا شد، یازده اثر به نمایش درآمد که ابعاد بزرگ‌ترین آنها به ۵۷۰ در ۲۱۵ سانتیمتر می‌رسید و چند اثر نیز به فروش رسید.

true برچسب ها : گالری ثالث نقاشی یحیی گمار true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۷۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ‌ها طی می‌کند.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان به‌عنوان یکی از مناطق پراستعداد و با ظرفیت بالا در نصف‌جهان است که ظرفیت توسعه بسیار زیادی در خود نهفته دارد و یکی از اهداف مدیریت شهری در این منطقه در راستای جذب مشارکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مردمی است که در سال‌های اخیر با جدیت در حال پیگیری است.

وی افزود: عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در حال اجراست و مراحل پایانی خود را با تکمیل رمپ ها طی می‌کند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به ضخامت هشت سانتی‌متری کف‌سازی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر با استفاده از بتن الیافی، ادامه داد: این اقدام در راستای افزایش مقاومت بیشتر این بنا انجام شده است.

نظری‌پور با توجه به رونق ساخت و ساز پروژه‌های مشارکتی در منطقه ۱۵ تاکید کرد: این پروژه مشارکتی که در قالب یک مجتمع تجاری و پارکینگ در خیابان اباذر و در مجاورت عمارت تاریخی خان و مسجد گلزار خوراسگان (مصلی نمازجمعه) احداث شده است، با دارا بودن بیش از ۴۰۰ مکان پارک خودرو، می‌تواند پس از بهره برداری یکی از مهم‌ترین مشکلات این خیابان یعنی ترافیک و ازدحام بیش از اندازه خیابان اباذر خوراسگان را رفع کند.

وی با بیان اینکه پروژه خورشید شهر در زمینی به وسعت چهار هزار مترمربع و زیربنای ۲۲ هزار مترمربع مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، تصریح کرد: همکف این پروژه به صورت تجاری و یک مبلمان شهری بزرگ به مساحت حدود یک‌هزار مترمربع احداث شده است، تصریح کرد: کل مجموعه تجاری شامل شش طبقه است که سه طبقه آن شامل ۱۹۳ واحد تجاری بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال تلاش برای تکمیل آن هستیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: امیدواریم با تکمیل این پروژه و اجرای پروژه‌هایی از این قبیل بتوانیم توسعه شهر در منطقه ۱۵ و شرق کلان‌شهر اصفهان را بیش از پیش سرعت و رونق بخشیم.

کد خبر 749957

دیگر خبرها

  • زمان پخش سریال «سلمان فارسی» مشخص شد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • «سلمان فارسی» پروژه‌ای جریان‌ساز
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • افزایش مدت زمان آورده متقاضیان پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • تغییر ساعت پخش در شبکه تماشا