Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@13:21:55 GMT

اعضای شورا لازم نیست با ماشین به شورا بیایند

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۷۵۹۰

اعضای شورا لازم نیست با ماشین به شورا بیایند

خبرگزاری شبستان: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: از همه می خواهم به طرح ترافیک احترام بگذارند بخصوص اعضای شورا که لازم نیست با ماشین به شورا بیایند.

به گزارش خبرنگار شبستان، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران درباره طرح ترافیک جدید گفت: طرح جدید ترافیک ۲ ماه است که مطرح شده و مصوبه شورای ترافیک را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه موضوع به کمیسیون اصلی ارجاع داده شده است، افزود: رونوشت طرح جدید ترافیک به سایر کمیسیون ها رفته است بنابراین شورای شهر، کاری را با عجله انجام نداده است.

هاشمی با بیان اینکه در همه دنیا اول حمل و نقل را افزایش داده و بعد محدودیت ایجاد می کنند، ادامه داد:  در محدوده طرح ٤٠ ایستگاه مترو و ٧٠ ایستگاه BRT داریم و هر ٥٠٠ مترمربع یک ایستگاه مترو یا اتوبوس داریم.


وی با بیان اینکه مردم به خاطر سلامتی باید راه بروند، خاطرنشان کرد: از همه می خواهم به طرح ترافیک احترام بگذارند بخصوص اعضای شورا که لازم نیست با ماشین به شورا بیایند.

 

در ادامه جلسه، مرتضی الویری با اشاره به بررسی طرح جدید ترافیک، گفت: سیستم منطقی توزیع آرم قبلا وجود نداشته است و تبعیض آشکار بود و در بسیاری از موارد ساکت بوده است.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ٤ضریب، زمان، مکان، ساعت و... در این طرح ترافیک دیده شده و ساعت استفاده را مدیریت کرده است، افزود: لایحه طرح ترافیک جدید، ضد ترافیک و ضد رانت و آلودگی است و سعی کنیم به عنوان حرکت ضد فساد باشد.

 حجت نظری نیز در این جلسه گفت: این طرح سبب می شود افراد به سمت استفاده از موتور سیکلت بروند و به طور طبیعی آلودگی هوا را افزایش می دهد.


عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با اجرای طرح جدید ترافیک، هزینه تاکسی و آژانس بالا می رود، افزود: در این حالت فشار به کف جامعه می رسد.


افشین حبیب زاده عضو دیگر شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه طرحی که در شورای ترافیک تصویب شد با طرح شهرداری متفاوت است، افزود: این طرح وجوه متفاوت دارد و عوارض برای همه یکسان است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه روز گذشته شورای شهر تهران، تذکر علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره پلاک‌گذاری نشدن تاکسی‌های برقی بود. 

وی خطاب به شهردار تهران گفت: در آذرماه سال گذشته از 88 خودرو آریزو برقی که رنگ‌های مختلفی داشت در حضور شهردار تهران و وزیر صمت رونمایی شد، در دی‌ماه سال گذشته نیز در محل سازمان تاکسیرانی از 198 خودروی جک برقی که رنگ سیاه داشتند، رونمایی شد و نکته قابل توجه این است که این خودروها یا پلاک نداشتند و یا پلاکشان شخصی بود و پلاک تاکسی نداشتند.

قائمی تصریح کرد: حتی یک خودروی برقی هم موفق به دریافت پلاک تاکسی نشده و همچنان یارانه دولتی از محل ماده 12 و شورای اقتصاد تعیین تکلیف نشده است و فقط وعده ورود خودرو برقی داده شده است و هنوز شواهد و گزارشی از عملکرد اجرایی این مصوبه مشخص نیست.

این در حالی است که شادی مالکی؛ سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم اعلام کرده بود که این سازمان در انتظار پلاک‌گذاری توسط پلیس است و به محض انجام این امر، ورود تاکسی‌ها به خطوط تعیین شده آغاز می‌شود.

وی در گفت‌وگوی دیگری نیز اعلام کرد: خودروهای برقی دو شرکت کرمان موتور و آرین پلاک ملی را گرفتند و منتظر دریافت پلاک تاکسی هستند؛ پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک است تا به پلیس راهور ارسال شود.

مالکی تصریح کرد: طی دو هفته آینده وضعیت پلاک گذاری تاکسی‌های برقی تعیین تکلیف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره رنگ تاکسی‌ها که بر اساس مصوبه شورای عالی ترافیک «فیروزه‌ای» تعیین شده است، نیز گفت: رنگ تاکسی‌های برقی طبق مصوبه شورای عالی ترافیک آبی فیروزه ای است و باتوجه به اینکه پروژه برقی سازی جدید است و خودروهایی که در گام های اول وارد کشور شدند مشکی و سفید هستند؛ مقرر شد تا این خودروها از طریق نصب برچسب های آبی فیروزه‌ای اجازه تردد در شهر را بگیرند.

مالکی با بیان اینکه ثبت سفارش‌های بعدی به رنگ آبی فیروزه ای خواهد بود، خاطرنشان کرد: فراخوان خودروهای برقی تا پایان هفته جاری منتشر می‌شود و وارد مرحله واگذاری به رانندگان خواهیم شد. در این فرایند تسهیلاتی را شهرداری تهران و تسهیلاتی را خودروساز ارائه می‌کند که امیدواریم که با استقبال رانندگان مواجه شود. 

سرپرست سازمان تاکسیرانی درباره خدمات پس از فروش خودروهای برقی هم عنوان کرد: تمام خودروسازهای داخلی که اقدام به واردات این خودروها کرده اند خدمات پس از فروش را ارائه می دهند. به طوری که کرمان موتور تعمیرگاه خدمات پس از فروشش را در هفته آینده راه اندازی و افتتاح خواهد کرد. باتوجه به اینکه این خودروها در گام های بعدی توسط این شرکت ها داخلی سازی می شوند، هر شرکت موظف به خدمات پس از فروش خواهد بود. 

وی با اشاره به موضوع تعهدات وزارت کشور برای ورود ون‌های تازه نفس به سیستم حمل و نقل عمومی گفت: وزارت کشور از محل 640 ونی که قرار بود به ما تحویل بدهد، 192 ون را تحویل داده که 40 ون پلاک گذاری نشده است. علت تاخیر وزارت کشور این است که این نهاد در انتظار الحاقیه‌ای است که با ایران خودرو بسته شود و به دنبال آن به بقیه تعهدات خود عمل کند که شهرداری به طور مستمر پیگیر موضوع است.

مالکی همچنین درباره روند به‌کارگیری این خودروها نیز اعلام کرده بود که از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 1400 پرونده تسهیلات خودرو تکمیل شده است اما هنوز همه خودروها به دست راننده‌ها نرسیده است بنابراین با توجه به محدودیت‌های موجود از جمله تعیین یک نوع خودروی سواری مناسب برای استفاده به‌عنوان تاکسی، امکان نوسازی ناوگان تنها با یک برند خودرو امکان‌پذیر نیست.

انتقاد از عدم ورود "تاکسی‌های برقی" به پایتخت

خودروهای برقی که مجوزهایشان از وزارت کشور اخذ می‌شود و به‌عنوان تاکسی فعالیت خود را آغاز می‌کنند، می‌توانند گزینه مناسبی برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده تهران باشند.

رانندگان تاکسی می‌توانند در قالب اجاره به‌شرط تملیک یا مدل‌های مختلف مشارکتی که سازوکار آن به‌زودی فراهم می‌شود، از خودروهای برقی بهره‌مند شوند و با توجه به حمایت‌های دولت، ان‌شاءالله شرایط به‌گونه‌ای ایجاد خواهند شد که راننده‌ها بتوانند خودروی برقی را جایگزین تاکسی فرسوده خود کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار هیئت امنای محلات در ۳۵۲ محله شهر تهران
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • پلاک‌گذاری تاکسی‌های برقی در انتظار نامه شورای عالی ترافیک