Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-03-19@11:33:42 GMT

ورزشگاهی که نصفش زیر زمین است!

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۷۸۴۱

ورزشگاهی که نصفش زیر زمین است!

رکنا: تنها 70 روز تا افتتاح یکی از زیباترین ورزشگاه های روسیه برای میزبانی جام جهانی 2018 باقی مانده است.

کمیته برگزاری جام جهانی 2018 روسیه از بهره برداری و افتتاح یکی از زیباترین ورزشگاه های این کشور برای میزبانی این تورنمنت تا 70 روز آینده خبر داد. "کاسموس آرنا" در شهر سامارا ورزشگاهی 45 هزار نفری است که مراحل ساخت آن از دو سال قبل با بودجه ای 320 میلیون دلاری آغاز شد و حالا به مرز افتتاح رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشگاهی با طراحی خاص که به اذعان کارشناسان روسی نصف آن زیر زمین قرار دارد.
این ورزشگاه که در طراحی و ساخت آن از جدیدترین تکنولوژی ها استفاده شده است نه تنها ظاهری شبیه به سفینه های فضایی(یوفو) دارد بلکه سکوهای آن در سه طبقه با تمامی امکانات تفریحی و سرگرمی ساخته شده است. مهندسان ساخت این ورزشگاه از هولدینگی ساختمانی متشکل از روسیه، آلمان و هلند هستند براساس فضای اجتماعی حاکم بر این شهر و استان در مرکز روسیه طرح های اولیه این ورزشگاه را آماده و به تصویب رساندند.
نکته بارز این که مسئولان شهر با توجه به قشر فراوانی از مردم فوتبالدوست این شهر که با مشکل جسمانی روبرو هستند در طراحی سکوهای جایگاه ویژه ای برای جانبازان و معلولان طراحی کرده که این جایگاه از تمامی امکانات رفاهی برای اسکان این قشر در ورزشگاه برخوردار است که همین اتفاق مورد توجه بسیاری از رسانه های دنیا قرار گرفته است.
کاسموس آرنا برای طرح بیرونی خود از سفینه های فضایی الگو گرفت تا جایی که سازه های طراحی شده برای مسقف کردن ورزشگاه نیز با نوع آوری های جالبی تدوین شده است. در این سازه علاوه بر استفاده از چند هزار تن آهن از نوعی شیشه برای پوشش این سازه بهره برده شده است که در روزهای آفتابی می تواند نیروزی برق را ذخیره و ورزشگاه را از تامین برق مورد نیاز خود آسوده کند.
ورزشگاه کاسموس آرنا بنا به قرعه کشی صورت گرفته در رقابت های جام جهانی میزبان 6 تا 8 بازی خواهد بود که مهمترین بازی های این ورزشگاه را می توان جدال روسیه با اروگوئه در مرحله گروهی دانست ضمن این که یکی از بازی های مرحله یک چهارم نهایی نیز در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوای وحشیانه وسط زمین فوتبال در روسیه؛ نمایش شش کارت قرمز پس از نزاع خشونت‌آمیز (فیلم)



منبع:خبرآنلاین

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: علت حذف اولین داور زن دربی تهران چه بود؟ (فیلم) واکنش بامزه همسر ستاره برزیلی استقلال به نتیجه دربی (فیلم) کتک کاری وسط زمین فوتبال؛ علامتی که آشوب به پا کرد (فیلم)

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بازگشت «شیء نقره‌ای مرموز»؛ این‌بار در ولز
  • سیاوش یزدانی به جرم تحریک الهلالی‌ها نقره‌داغ شد!
  • جریمه مالی سیاوش یزدانی برای تحریک الهلالی‌ها
  • بررسی حرکت ورودی به پی ساختمان برای طراحی لرزه ای سازه‌ها
  • ادامه حواشی ژاوی: اعتراض تا حد اخراج! (عکس)
  • حاشیه بازی پرسپولیس-پیکان؛ بازیکن قطری سرخ‌ها کنار زمین افطار کرد
  • حاشیه دیدار پرسپولیس - پیکان| افطار مدافع قطری پرسپولیس کنار زمین/ عنایتی با پسرش به آزادی آمد
  • دعوای وحشیانه وسط زمین فوتبال در روسیه؛ نمایش شش کارت قرمز پس از نزاع خشونت‌آمیز (فیلم)
  • طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی پاسخ لرزه‌ای
  • طراحی لرزه‌ای بهینه سازه‌ها با بررسی دقیق‌تر پاسخ لرزه‌ای