Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مازندران با اشاره به شریانی بودن محورهای استان، گفت: اعتبارات ملی برای حذف نقاط حادثه‌خیز مازندران تامین شود. ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، محمد اسلامی امروز در بازدید از مرکز مدیریت راه‌های مازندران اظهار داشت: امروزه شبکه راه‌های ارتباطی مازندران به عنوان محور اصلی حمل و نقل جاده ای از عوامل عمده رشد و توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی استان است و شریان‌های حیاتی و اقتصادی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با صرف اعتبارات کلان در طول سالیان متمادی این ابنیه احداث و از عظیم‌ترین سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شود.ایجاد یک راه ایمن و استاندارد در مازندران می‌تواند عامل بسیار مؤثری در زمینه جذب گردشگران باشد.

اسلامی با اشاره به آمادگی تمامی دستگاه‌های امداد و نجات جاده ای در استان، افزود: راهداران فرشتگان همیشه بیدار جاده‌ها هستند و حضور پررنگ آنان در جاده‌ها، آرامش و امنیت را برای مسافران به همراه دارد.

احمد آفرین محمدزاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز گفت: در طول 10 هزار و 400 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی مازندران، 22 راهدارخانه ثابت وجود داشته که 320 نفر از راهداران سختکوش در قالب 33 اکیپ راهداری و با 250 دستگاه ماشین آلات در 3700 کیلومتر از راه‌های برفگیر و کوهستانی استان به انجام فعالیت‌های راهداری زمستانی مشغول هستند.

وی افزود: با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و ورود توده هوای سرد به استان، راهداران این اداره کل با استقرار در مناطق برفگیر و کوهستانی، آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری زمستانی را دارند.

وی گفت: با شروع زمستان 33 اکیپ راهداری در قالب 225 ماشین و 320 راهدار در محورهای مواصلاتی استان مستقر شدند. در حال حاضر 22 راهدارخانه در محورهای مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس‌دهی به مسافران و در راه ماندگان است.

انتهای پیام/ ت

R41358/P1336/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۸۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد

معاون سازمان راهداری از خرابی سنگین ۲۰درصد راههای آسفالت کشور خبر داد و گفت: برای روکش آسفالت این راهها ۲۰۰هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. - اخبار اقتصادی -

رضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با یادآوری اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها به‌عنوان اولویت سازمان راهداری در دستور کار قرار دارد اظهار کرد:‌ بر این اساس 470 نقطه در اولویت اول و 300 نقطه دیگر در اولویت دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه برای رفع این نقاط حادثه‌خیز 7 تا 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: از منابع داخلی سازمان راهداری 2 تا 3 هزار میلیارد تومان برای  رفع این نقاط اختصاص می‌یابد، از محل مولدسازی نیز استانداری‌ها قرار است دو هزار میلیارد تومان اعتبار را تأمین کنند.

اکبری ادامه داد: بین 3 تا 4 هزار میلیارد تومان اعتبار برای رفع این نقاط کم داریم که وزیر راه و شهرسازی به‌دنبال تأمین آن از منابع دیگر است.

معاون راهداری سازمان راه‌سازی و حمل‌ونقل جاده‌ای با یادآوری اینکه "200 هزار کیلومتر راه آسفالته در کشور داریم."، گفت: 20 درصد از این راهها خرابی سنگین دارند و 20 درصد دیگر خرابی متوسط.

وی با ابراز اینکه روکش آسفالت 20 درصد خرابی سنگین در اولویت اول و خرابی متوسط در اولویت دوم است گفت: برای این کار 200 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • فوت راهدار لرستانی حین انجام‌وظیفه
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۳۰ کیلومتر از راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر
  • رفع ۲۰ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی
  • بازگشایی راه ارتباطی مازندران به قزوین
  • رفع خطر ۱۸ نقطه پر تصادف شناسایی شده استان
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • حذف نقطه حادثه خیز حوزه شهرستان بشرویه در محور روستایی کرند