Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره "دا" به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر در محوطه تاریخی تپه باستانی قلعه بلنده روستای انوج ملایر برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ملایری‌ها؛ صبح امروز جشنواره دا (بازیهای بومی محلی,غذاهای سنتی و صنایع دستی )ویژه بانوان در روستای انوج از توابع بخش سامن شهرستان ملایر باهمکاری مسئول امور ورزش بانوان اداره ورزش وجوانان و  هیئت روستایی و بازیهای بومی محلی شهرستان ملایر بخش سامن با  هدف گسترش ورزش و پرکردن اوقات فراغت و شادی و نشاط بین زنان و دختران روستاهها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جشنواره انواع غذاهای محلی و سنتی،  صنایع دستی روستایی  و بازیهای بومی محلی در معرض دید بازدید کنندگان  جشنواره قرار گرفت.

بانوان و دختران شرکت کننده در این جشنواره با برگزاری مسابقاتی چون طناب کشی ,حلقه هلاهوپ , طناب زنی ,نشانه زنی و غیره با هم به رقابت پرداختند.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۸۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود

حسین حیدری در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون شهرسازی و معماری شورا‌های اسلامی و معاونین شهرسازی شهرداری‌های کلانشهر و مراکز استان‌ها در سالن اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: بازآفرینی شهری در واقع یکی از رویکرد‌ها و ره‌یافت در موضوع شهری بود و دنیا در ادامه تفکرات نوسازی به آن رسیده است.

وی بیان داشت: تمام تلاش بازآفرینی و خلق فضا‌ها و مکان‌های شهری برای این است که مردم زندگی استاندارد و با کیفیت داشته باشند.

شهردار بوشهر افزود: توجه به اجتماعات محلی در قالب ایده‌های بازآفرینی تلاش می‌شود بر خلاف روال سابق در ایده بازآفرینی مورد توجه قرار گیرد.

حیدری بیان داشت: اگر با منطق بازآفرینی به این فضا‌ها نگاه شود می‌توان به رفع کمبود مسکن و ایجاد فرصت‌هایی برای زندگی از طریق بازگرداندن مکان زیست و زندگی در زیستگاه‌های شهر کمک شود.

وی گفت: همچنین نابرابری‌های فضایی ترمیم، و اشتغال و کار ایجاد و آسیب‌های اجتماعی در این مناطق کنترل و در نهایت استاندارد و کیفیت زندگی ارتقا پیدا می‌کند.

شهردار بوشهر با بیان اینکه بازآفرینی شهری بدون مشارکت مردم به نتیجه مورد نظر نمی‌رسد اظهار داشت: مردم بهره بردار نهایی و اصلی هستند و بازآفرینی با سه رکن سازمان‌ها، سمن‌ها و جامعه محلی و بخش خصوصی قابل اجراست.

وی گفت: مهمترین مشکل در فرآیند بازآفرینی شهری عدم هماهنگی و نگاه شهری سازمان‌ها به عنوان ذی مدخل در کشور است، همین عدم هماهنگی مشکلات عدیده را به وجود آورده است.

حیدری بیان داشت: وقتی سازمان‌ها هماهنگ عمل نمی‌کنند و منافع سازمانی خود را بسیار مد نظر قرار می‌دهند، همین امر باعث می‌شود که پروژه‌ها زمان بر و هزینه بر باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • همایش تاثیر بحران‌های طبیعی بربنا‌های تاریخی در سمنان