Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا - حسن همیشه بهار روزنامه نگار با سابقه استهبانی که این روزها در حوزه مشاوره و برگزاری همایش ها فعالیت می کند، نخستین کتاب خود را با عنوان 1001 تکنیک برای مجری خوب را منتشر کرد.

این کتاب که شامل فنون و تکنیک های مجری گری و اجراست، انتشارات سته بان در 1000نسخه منتشر کرده است.
وی یکشنبه به ایرنا گفت:کتاب 1001 نکته مجری گری که در واقع نتیجه تجریبات خودم در اجرای مراسم های مختلف است می تواند منبع مناسبی برای جوانانی باشد که می خواهند وارد حیطه مجری گری شوند که این موجب مباهات من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همیشه بهار گفت:در تحریر این کتاب در ظاهر کم حجم اما پر محتوا سعی شده به صورت گام به گام و تیتروار، اصول اجرای صحنه برای یک علاقه مند به مجری گری بیان شود که در نوع خود جالب توجه است.
این مجری با سابقه استهبانی گفت:مدت ها بود می خواستم تجربیات خودم در عالم اجرا را به نسل جوان انتقال دهم و خرسندم این اتفاق با چاپ این کتاب میسر شد.
وی ادامه داد: این کتاب را که شامل فنون و اصول کلی مجری گری است را با عشق و علاقه به دوستداران و علاقه مندان تقدیم می کنم و اطمینان دارم با عمل به مطالب آن می توانند در مسیر مجری گری و اجرای مراسم ها موفق عمل کنند.
او همچنین گفت:بیشتر کتبی که امروز با موضوع مجری گری در بازار یافت می شوند بر محور سخنوری تاکید دارد و غالبا از سوی یک نویسنده ی خارجی است اما این اثر که حاصل تجربه نزدیک به 2دهه اینجانب در دنیای اجرا است تماما بیان تجربیات شخصی خودم است و شاید نقطه قوت اصلی کتاب نیز همین نکته باشد.
این نویسنده استهبانی اضافه کرد:تجریه چندین سال کار با دانش آموزان و اجرای اولین جشنواره مجری گری در آموزش و پرورش منطقه اوز، این انگیزه را در من ایجاد کرد تا بتوانم برای علاقه مندان این عرصه چه دانش آموز، چه کارمند و چه نیروهای آزاد مطالب مفیدی را گردآوری، تدوین و تحریر کنم و از این بابت خداوند منان را شکرگزار هستم.
وی که همزمان مسئول موسسه فرهنگی هنری بیان نو نیز هست گفت:متاسفانه فقدان آموزش در عالم اجرا بویژه در میان دانش آموزان ودانشجویان به شدت احساس می شود اما خرسندم اعلام کنم موسسه فرهنگی هنری بیان نوتوانسته با برگزاری سمینارهای آموزشی فن بیان و گویندگی در موسسات مختلف تا حد زیادی این کمبود ها را رفع کند.
حسن همیشه بهار که متولد 1355 در استهبان(160 کیلومتری شرق شیراز) است کارشناس ارشد علوم تربیتی است و علاوه بر اینکه چندین سال مدیریت نشریات عصرمردم،نیم نگاه ویژه استهبان را بر عهده داشت سالهاست در حوزه مجری گری در همایش ها فعالیت می کند و در حال حاضر مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری بیان نو و عضو هیات مدیره انجمن مراکز فرهنگی هنری آموزشی فارس نیز هشت.
خبرنگار: روح الله سعادتمندنژاد** انتشار دهنده: غلامرضا مالک زاده
1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد

هوش مصنوعی (AI) را می‌توان برای دیدن جزئیات تصاویری که از چشم انسان دور می‌مانند، آموزش داد. اکنون یک ابزار هوش مصنوعی، چیز غیرمعمولی را در مورد یک چهره در نقاشی رافائل شناسایی کرده: بخشی از این نقاشی را رافائل نکشیده است.

به گزارش فرادید، چهره مورد بحث متعلق به سنت جوزف است که در سمت چپ بالای تابلوی معروف به مدونا دلا روزا (یا بانوی گل سرخ) دیده می‌شود. 

در واقع محققان مدت‌هاست بر سر اینکه آیا این نقاشی واقعاً اثر رافائل است یا خیر بحث کرده‌اند. نتیجه‌گیری درباره منشأ یک اثر هنری به شواهد مختلفی نیاز دارد، با این حال روش جدیدتر تحلیل مبتنی بر الگوریتم هوش مصنوعی به حمایت از کسانی آمده که فکر می‌کنند دست‌کم برخی از ضربات به دست هنرمند دیگری انجام شده است. 

محققان بریتانیایی و آمریکایی یک الگوریتم تجزیه و تحلیل سفارشی را بر اساس آثاری که می‌دانیم نتیجه روش ویژه‌ی قلموکاری این استاد ایتالیایی است، توسعه دادند. 

حسن اوگیل، ریاضیدان و دانشمند کامپیوتر از دانشگاه برادفورد در بریتانیا، ماه دسامبر، پس از انتشار یافته‌های محققان توضیح داد: «با استفاده از تجزیه و تحلیل ویژگی‌های عمیق، از تصاویر تأیید شده نقاشی‌های رافائل استفاده کردیم تا کامپیوتر را آموزش دهیم که سبک او را تا حد بسیار دقیقی تشخیص دهد، از ضربه‌های قلم مو گرفته تا پالت رنگ، سایه‌ها و هر جنبه‌ای از کار.» 

«کامپیوتر نسبت به چشم انسان، سطوح عمیق میکروسکوپی را می‌بیند.» 

فرآیندهای یادگیری ماشینی معمولاً باید با مجموعه وسیعی از نمونه‌ها آموزش داده شوند، چیزی که همیشه در مورد آثار یک هنرمند تک در دسترس نیست. تیم در این مورد، برنامه از پیش آموزش‌دیده‌ای را که Microsoft به نام ResNet50 توسعه داده بود، همراه با یک تکنیک یادگیری ماشینی سنتی به نام Support Vector را اصلاح کرد. 

قبلاً ثابت شده بود این روش در شناسایی نقاشی‌های رافائل دارای دقت ۹۸ درصدی است. معمولاً آموزش روی عکس‌های کامل داده می‌شود، اما این بار آموزش روی جزئیات صورت‌ها متمرکز بود.

مدونا، کودک و سنت جان همگی آثار خلق‌شده رافائل در نظر گرفته می‌شوند، اما در مورد سنت جوزف اینطور نیست. محققان خاطرنشان می‌کنند در بحث‌های قبلی درباره اصالت این نقاشی، تصور می‌شد صورت سنت جوزف به خوبی سایر چهره‌های موجود در قاب، کشیده نشده است. احتمالاً شخص دیگری در کشیدن صورت سنت جوزف نقش داشته است

اوگیل می‌گوید: «وقتی دلا روزا را به طور کلی آزمایش کردیم، نتایج قطعی نبود.» 

«بنابراین، تک‌تک قطعات را آزمایش کردیم. تایید شد بقیه تصویر رافائل کشیده، اما چهره جوزف به احتمال زیاد کار رافائل نیست.» 

جولیو رومانو، یکی از شاگردان رافائل، احتمالاً خالق چهره چهارم بوده است، اما این نتیجه‌گیری به هیچ وجه قطعی نیست. این نمونه دیگری از فناوری مدرن است که اسرار نقاشی‌های کلاسیک را آشکار می‌کند، این بار با هوش مصنوعی. 

به گفته کارشناسان، مدونا دلا روزا در سال‌های ۱۵۱۸ تا ۱۵۲۰ روی بوم نقاشی شده است. اواسط دهه ۱۸۰۰ بود که منتقدان هنری در این که کل این اثر، کار رافائل باشد، دچار تردید شدند. 

اکنون درستی این تردیدها تقریباً با قطعیت به اثبات رسیده است، اگرچه تیم تحقیقاتی پشت این مطالعه تأکید میکند که این هوش مصنوعی به جای اینکه جایگزین متخصصان هنری شود، در آینده به کمک آن‌ها خواهد آمد. 

اوگیل می‌گوید: «این موردی نیست که فکر کنیم هوش مصنوعی جای انسان‌ها را میگیرد. فرآیند احراز هویت یک اثر هنری شامل بررسی بسیاری از جنبه‌های آن می‌شود، از منشأ آن گرفته تا رنگدانه‌ها، وضعیت اثر و غیره.»

با این حال، از این نوع نرم‌افزار می‌توان به عنوان ابزاری برای کمک به این فرآیند استفاده کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طوفان ‎الاقصی و جنگ غزه محبوبیت حماس را در لبنان افزایش داده است
  • ستاره رئال امضای هم‌تیمی‌هایش را جعل می‌کند!
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • ببینید | واکنش جالب روزنامه‌نگار ایتالیایی به انتقال مهدی طارمی به اینتر
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • المپیاد ملی آموزش هنر نخستین گام در جهت رقابت بین آموزشگاه‌ها
  • کتاب آداب آبادانی منتشر شد
  • رازی که «هوش مصنوعی» دربارۀ این نقاشی 500 ساله کشف کرد
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر