Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان – ايرنا – مسئول انجمن ورزش هاي همگاني و کم توانان ذهني هيات جانبازان و معلولين گلستان گفت: تيم بوچياي گلستان در اولين تجربه حضور در رقابت هاي قهرماني مردان کشور از رسيدن به مدال بازماند.

ناصر شهري روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: با وجود نتايج خوب و کسب امتياز مطلوب مقابل حريفان، از صعود به مرحله نهايي بازمانديم و حذف شديم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: يکي از دلايل ناکامي گلستان در اين رقابت ها، کامل نبودن تعداد نفرات تيم استان بود که موجب شد در 3 مسابقه به دليل حاضر نشدن مقابل حريفان از پيش باخته بوده و امتيازي کسب نکنيم.
مسئول انجمن ورزش هاي همگاني و کم توانان ذهني هيات جانبازان و معلولين گلستان افزود: چند بازيکن تيم گلستان اولين حضور خود در يک مسابقه رسمي را تجربه مي کردند که با بررسي همه جوانب و شرايط موجود، از نتيجه به دست آمده رضايت داريم .
رقابت هاي بوچياي قهرماني کشور ا حضور 11 تيم از پنجم تا هشتم بهمن ماه درتهران برگزار شد.
شهري ادامه داد: برنامه آينده و جدي بوچياي گلستان آماده شدن براي حضوري قدرتمندانه در مسابقات انتخابي تيم ملي مردان و زنان است که اميدواريم ورزشکاران با انجام تمرينات مناسب، سهميه هاي بيشتري در تيم ملي کسب کنند.
وي گفت: يکي از مشکلات بوچياي گلستان، رغبت کم خانواده معلولان براي حضور فرزندانشان در اين ورزش به دليل مشکلاتي مانند دشواري در رفت آمد و انتقال آنها به سالن هاي تمرين است.
به گفته وي؛ بوچيا، ورزشي مختص بيماران فلج مغزي و نخاعي است که انتقال ورزشکار بايد توسط فرد ديگري انجام شود و همين وابستگي، رفت و آمد آنها به مکان هاي تمرين را دچار مشکل مي کند.
شهري افزود: براي پيدا کردن نفرات جديد بوچياکار به آسايشگاه هاي نگهداري بيماران فلج مغزي رفته و نفرات علاقمند و داراي استعداد حضور در اين ورزش را شناسايي خواهيم کرد.
وي اظهار کرد: هم اکنون اين ورزش فقط در شهر گرگان انجام مي شود و در ديگر شهرها با وجود اصرار و پافشاري، هنوز موفق به جلب نظر خانواده ها نشده ايم.
به گزارش ايرنا بوچيا نوعي ورزش ويژه معلولان جسمي حرکتي است که به صورت گروهي و انفرادي انجام مي شود و ورزشکاران توپ هاي رنگي را در محدوده اي مشخص به سمت توپ سفيد پرتاب و بر اساس نزديکي به آن امتياز مي گيرند.
3091 /1648
خبرنگار : ميثم محسني ** انتشار: پري سالارنيا
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان

 مسابقات فوتبال جام روستایی شهرستان مریوان با شرکت ۲۶ تیم از روستا‌های شهرستان‌های مریوان، سروآباد و شویشه برگزار شد و از سوی مردم این منطقه مورد استقبال فراوانی قرار گرفت.

 دیدار فینال این رقابت‌ها بین ۲ تیم «چوین» و «نی» برگزار شد که تیم «نی» توانست با سه گُل بدون دریافت هیچ گُلی حریف خود را شکست دهد و عنوان قهرمانی را بدست آورد.

جایگاه دوم این رقابت ها به تیم «چوین» رسید و تیم «به رده سپی» نیز در جایگاه سوم ایستاد.

 معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان در این مراسم اظهار کرد: مواردی همچون اخلاق مداری، همبستگی و اتحاد که به عنوان شعار مسابقات نیز تعیین شده بود از سوی تیم‌های شرکت کننده به خوبی رعایت شد.

فرزاد خاکی گفت: شاهد صحنه‌های دیدنی در این مسابقات بودیم و این مسئله نمایانگر ترویج فرهنگ اخلاق مداری در میادین ورزشی است.

در آیین اختتامیه مسابقات فوتبال روستایی شهرستان مریوان «بیژن ذوالفقارنسب» پیشکسوت نامدار رشته فوتبال استان کردستان و کشور حضور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • اعلام مسیر رسیدن به المپیک در دوومیدانی/ برنامه اعزام‌ها مشخص شد
  • درخشش کشتی‌گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • ملیکا نوروزی از کسب مدال بازماند
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور