Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سعید موسایی، مدیرکل برنامه ریزی، نوسازی، تحول اداری استانداری مرکزی و مسئول کمیته نظارت و ارزیابی چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)، امروز، 8 بهمن ماه در جلسه ستاد برگزاری پنجمین دوره این جشنواره که در استانداری برگزار شد گفت: جشنواره گل‌های محمدی(ص) به مرور زمان به عنوان یک طرح و الگوی ملی جایگاه خود را پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ارزیابی چهارمین دوره جشنواره گفت: پس از جلسات متعدد در نهایت 4 عامل اصلی و اثرگذار در حوزه ارزیابی عملکرد؛ مدیران استان و شهرستان؛ مسئولین کمیته‌ها، مربیان و فراگیران احصا شد.
موسایی ادامه داد: هدف اصلی جشنواره اثرگذاری در ترویج فرهنگ قرآنی است و در این ارزیابی نیز به دنبال این بودیم که هر یک از 4 عامل اصلی در تحقق اهداف جشنواره چقدر نقش داشتند، ضمن اینکه می‌بایست از اجرای صحیح برنامه و قوانین جشنواره اطمینان حاصل می‌کردیم در این ارزیابی از مطالعه میدانی، ارتباط مستقیم، مصاحبه و پرسشنامه استفاده شده است.
مسئول کمیته نظارت و ارزیابی چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) گفت: در این ارزیابی شهرستان‌های خنداب، شازند، تفرش، فراهان، خمین، آشتیان، کمیجان، محلات، دلیجان، در بازه زمانی شهریور 95 تا پایان آذرماه 96 با جامعه هدف 5 هزار نفر در گروه‌های سنی 6 تا 12 و 13 تا 19 مورد بررسی قرار گرفت. 20 سوال تک گزینه‌ای‌ در پرسشنامه‌ها طراحی شده بود که 56 درصد پاسخ دهندگان دختران و 44 درصد نیز پسران بودند.
وی با اشاره به نتایج ارزیابی چهارمین دوره جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) گفت: نقش مدیریت راهبری در برگزاری جشنواره در کل استان بسیار شایسته بود، نظم و هماهنگی در برگزاری جشنواره نیز خوب ارزیابی شد، همراهی و همدلی دستگاه‌های مشارکت کننده در جشنواره در پیشبرد اهداف بسیار خوب ارزیابی شد، همچنین انتخاب گروه‌های سنی و برنامه‌های ویژه برای آنها، استفاده از تجربه مدیران قرآنی و اساتید، استفاده از محتوای آموزشی مناسب و تنوع مطالب از نقاط قوت این جشنواره بود.
موسایی ادامه داد: توجه به کشف استعدادهای قرآنی، حضور مسئولان طراز اول قرآنی کشور در جریان برگزاری جشنواره، پوشش خبری مناسب، عدم ورود اراک، ساوه و زرندیه به عنوان سه قطب جمعیتی کشور با این هدف که سایر شهرستان‌ها بتوانند زیرساخت‌های مناسب را در دوره‌های اولیه جشنواره فراهم کنند از نقاط قوت این جشنواره بود.
وی افزود: چهارمین دوره جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) علاوه بر نقاط قوت نقاط ضعفی هم داشت؛ تعداد محدود کلاس‌ها در برخی از مراکز و تراکم بیش از حد دانش‌آموزان، کمبود فضای شاد و مفرح با توجه به مخاطب جشنواره در برخی از مناطق، عدم توجه به شرایط سنی مخاطب و دقت بیش از حد، نامناسب بودن فضای برخی از کلاس‌ها مانند میزان نور، تمرکز زیاد برخی از مربیان به شاگردان مستعد و حافظان قرآن و کم توجهی به دانش‌آموزانی که در سطح پایین تری قرار داشتند، تأکید بر حفظ قرآن بدون توجه به مفاهیم.
موسایی ادامه داد: در راستای رفع نواقص و قوت نقاط قوت، پیشنهاداتی نیز در این ارزیابی ارائه شده است؛ تعمیم طرح به کل استان، تأمین امکانات مورد نیاز اعم از آموزشی و کمک آموزشی، برگزاری اردوهای تفریحی با توجه به شرایط سنی جامعه هدف، تعمیم فضای قرآنی در طول سال، فراهم آوردن امکان مشارکت همه دانش‌آموزان، برگزاری آموزش‌های قرآنی در طول سال و استفاده از روش‌های علمی و تهیه بانک اطلاعاتی مربیان قرآنی.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۹۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، آیین برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان، اساتید، کارمندان با حضور ریاست دانشگاه، مسئول نهاد رهبری، مدیران فرهنگی و اجتماعی، قاریان و مبتهلان برتر در عرصه دانشگاهی، فعالان قرآنی در سالن ملک نسب دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به ارائه گزارش مختصری از جشنواره اخیر قرآنی پرداخت و گفت: در مجموع تعداد ثبت نام کنندگان بیش از۳۵۰ نفر، تعداد افراد ثبت نام در بخش معارفی بیش از ۲۰۰ نفر، تعداد شرکت کننده در بخش هنر و ادبیات بیش از۴۰ نفر، تعداد افراد شرکت کننده در بخش آوای بیش از ۶۰ نفر و منتخبین بخش آوای ۱۱ نفر بودند که در این جلسه مورد تجلیل قرار گرفتند.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1227381 برچسب‌ها مسابقات قرآنی

دیگر خبرها

  • رئیسی: مسئولان عملکرد خود را با اقتضای انقلابی زیستن،‌ اندیشیدن و عمل کردن ارزیابی کنند
  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا فردا اعلام می‌شود
  • پذیرفته شدگان استخدامی آموزگاری فردا مشخص می شوند
  • زمان اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری مشخص شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • وضعیت جوی و دریایی استان بوشهر آرام است
  • پرونده چهارمین همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری بسته شد
  • برگزاری جشنواره ورزشی و بازی‌های بومی‌محلی ویژه معلولان در مهاباد
  • برگزیدگان سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت تجلیل شدند
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره مسطورا