Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@21:18:19 GMT

حقوق شهروندی را از آموزه‌های دینی بازتعریف كنیم

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۸۶۹۱۷۶

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی استان فارس، سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در نشست مشترك اعضای این شورا با مدیركل تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر لزوم بازتعریف فرهنگ حقوق شهروندی از آموزه‌های دینی گفت: فرهنگ و حقوق شهروندی را می‌توانیم از آموزه‌های دینی باز تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به ارائه مثال و روایتی از اهل بیت(ع) در این باره پرداخت و افزود: وقتی مولای متقیان حضرت علی(ع) به آزار زن یهودی اعتراض می‌کند این همان حقوق شهروندی است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه شورای شهر بعد از ۴ سال باید در زمینه حقوق و فرهنگ شهروندی گزارش دهد، ادامه داد: آموزش مبلغان مذهبی مخصوصاً در هیئات مذهبی باید به روحانیون سپرده شود تا مانع از بروز انحرافات شویم.
حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل، بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه مشترک در زمینه فرهنگی تأکید کرد.
وی همچنین خواستار توجه و نگاه ویژه شورای کلان شهر شیراز به مسائل فرهنگی و مذهبی شد و ابراز امیدواری کرد:دغدغه‌های فرهنگی و مذهبی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز به نتایج مثبت و قابل قبولی در حوزه فرهنگ و مذهب در شهری که عنوان سومین حرم اهلبیت(ع) را به دوش می‌کشد منتج شود.
علی ناصری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهروندی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست بر ضرورت توجه به نشاط و امید در برنامه‌های دینی تأکید کرد و گفت:‌ نگاه ویژه بر اساس روحیات جوانان در عرصه فرهنگ باید حاکم شود.
وی با تصریح اینكه جایگزینی مداحان به جای روحانیون آسیب‌های جدی به حوزه فرهنگ مذهبی وارد می‌کند، گفت: هویت ایرانی و اسلامی با هم گره خورده است بنابراین برنامه‌های ایرانی اسلامی باید برای فرهنگ کشور و حوزه جوانان تدوین کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۸۶۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم اصفهان بر یک‌سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان هستند.

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در این دوره پیگیر موضوعاتی همچون مسائل زیست‌محیطی، حوزه آب و آلودگی هوا یا فرونشست برای برطرف‌کردن مشکلات شهروندان در شهر بوده است.

وی افزود: در حال حاضر شورای اسلامی شهر اصفهان بر یک سری پروژه‌های سخت‌افزاری تاکید و تلاش بر اولویت‌بندی آن‌ها دارد، همچنین اعضای آن به‌عنوان نماینده مردم شهر به‌دنبال مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اقدامات شورا در ابعاد و مؤلفه‌های حکمروایی شهری تصریح کرد: شورای اسلامی شهر در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام داده و در آینده به‌دنبال تکمیل آن است.

نباتی‌نژاد ادامه داد: در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در بُعد شفافیت و پاسخگویی، حکمروایی مشارکت مبنا ورود پیدا کردیم و پیگیر پروژه‌هایی همچون رصدخانه شهری هستیم.

وی با اشاره به تصویب طرح ساب در مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این طرح همان سامانه اطلاع‌رسانی پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر است، همچنین طرح شهربان، شهراندیش و شهریار مورد تصویب قرار گرفت که اجزای تکمیل‌کننده حکمروایی مشارکت مبنا است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر پیگیر طرح حکمروایی داده مبنا و بحث ارتقای بهره‌وری در سطح شهر هستیم و امیدواریم در این مسیر به یک نقطه مطلوب دست پیدا کنیم.

کد خبر 748378

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • شورای شهر تأثیر مثبتی بر توسعه حقوق شهروندی دارد
  • استقبال دانشجویان از نخستین تور شهروندی عمران و پیشرفت شهرداری شیراز
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • برگزاری کلاس‌های دینی و مذهبی برای دختران در روستای منصوری + تصاویر
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است